Mięśnie zaangażowane w ruch:

– m. dwugłowy ramienia,
– m. ramienny.

 

Pozycja wyjściowa

1) Pozycja siedząca na modlitewniku, łokieć oparty na pulpicie, plecy wyprostowane.

2) Ramię niebiorące udziału w ćwiczeniu jest oparte o pulpit, zapewnia równowagę.

3) Dłoń trzymająca obciążenie jest zgięta w łokciu, nadgarstek przy brodzie.

4) Nogi rozstawione w sposób pozwalający zachować stabilną pozycję.

 

Ruch

1) Utrzymując prawidłową pozycję wyjściową, wykonaj wdech, a następnie opuść przedramię z ciężarem wraz z wydechem.

2) Kiedy ramię będzie wyprostowane, a mięsień dwugłowy rozciągnięty, weź wdech i wróć do pozycji wyjściowej.

3) W celu pełnego skurczu mięśnia dwugłowego ramienia wznieś mały palec wyżej niż kciuk.

4) Wykonaj wyznaczoną liczbę powtórzeń.

 

Wskazówki

1) Tempo: 1 sekunda w górę, 2 sekundy w dół.

2) Stopy mocno wciśnij w podłogę.

3) Nie szarp ciężaru. Nie odrywaj łokci od pulpitu. Pamiętaj o spokojnym odłożeniu ciężaru.

4) Trzymaj głowę w równej linii z plecami.

5) Tylko przedramiona są ruchome.

6) Plecy trzymaj wyprostowane.

7) Bądź skoncentrowana.