Mięśnie zaangażowane w ruch:
– m. czworogłowe,
– m. pośladkowe,
– m. prosty brzucha,
– m. dwugłowe.

 

Pozycja wyjściowa
1) Pozycja stojąca około 50 cm przed taśmami.
2) Jedna noga uniesiona i umieszczona w uchwycie taśm.
3) Noga postawna wyprostowana, ręce ułożone swobodnie wzdłuż tułowia lub oparte o biodra.
4) Wzrok skierowany w przód, klatka piersiowa lekko wypchnięta w przód, lekko zgięte kolano nogi zakrocznej.

 

 

Ruch
1) Weź oddech do przepony, z zachowaniem naturalnej krzywizny kręgosłupa rozpocznij ruch, wykonując przysiad tak, aby kolano nogi z przodu nie było nadmiernie wysunięte.
2) Zejdź do momentu, gdy udo nogi wykrocznej znajdzie się poniżej kolana lub gdy poczujesz znaczne rozciąganie nogi zakrocznej.
3) Stabilnie i płynnie wróć do pozycji wyjściowej.
4) Wykonaj zadaną liczbę powtórzeń na jedną nogę.

 

 

 

Wskazówki
1) Podparcie i ułożenie stopy zakrocznej jest swobodne. Pamiętaj, aby ustawić wysokość taśm na odpowiednim poziomie.
2) Odległość nogi wykrocznej musisz dobrać sam. Odległość stóp musi być odpowiednia, by kolano pozwoliło osiągnąć odpowiednią głębokość przysiadu.
3) Postaraj się rozłożyć pracę nóg w stosunku 80% dla nogi wykrocznej i 20% dla nogi zakrocznej.
4) Postaraj się utrzymać przebieg pracy kolana bezpośrednio nad stopą, unikaj koślawienia kolan.
5) Nie pochylaj tułowia.
6) Zadbaj o odpowiednie obuwie, zbyt miękka podeszwa będzie powodować niestabilność.
7) Nie wykonuj przeprostu w stawie kolanowym.
8) Nie spiesz się podczas wykonywania tego ćwiczenia, zbyt szybkie wykonanie jest błędem technicznym.
9) W początkowym etapie wykonywania ćwiczenia możesz wykorzystać podparcie w celu ułatwienia wykonywania ruchu.