Twoje życie wydaje się nudne, przewidywalne? Chciałbyś coś w nim zmienić, ale nie wiesz co? Nie masz motywacji? Bywasz zmęczony, zestresowany, nie masz czasu dla siebie? Właśnie znalazłeś 10 kluczowych zasad, które pomogą ci przełamać rutynę.

 

SPIS TREŚCI:

1. Wybierz cel

2. Zapamiętywanie

3. Odtwarzanie

4. Wzmacnianie

5. Grupa – metoda socjalizacji

6. Przekonania  i stereotypy

7. Wyobrażenia – ćwiczenia mentalne

8. Różnice indywidualne

9. Poczucie własnej skuteczności

10. Zdrowy rozsądek

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Wybierz cel

Rozejrzyj się wokół i znajdź cele, które chciałbyś osiągnąć – lubisz piłkę nożną, koszykówkę, kolarstwo, biegi? Kiedyś grałeś ze znajomymi, dziś nie masz na to czasu? Kiedy oglądasz programy telewizyjne, podziwiasz, zazdrościsz innym sprawności fizycznej, zgrabnej, smukłej sylwetki? Jeśli tak, to zamień zazdrość na cel, który chcesz osiągnąć.

 

2. Zapamiętywanie

Otoczenie wielokrotnie wysyła do ciebie sygnały, które może bagatelizujesz, np. codziennie przechodzisz obok klubu fitness, stadionu, sklepu sportowego lub ze zdrową żywnością. Twoi znajomi z pracy, szkoły, uczelni rozmawiają na temat sportu, treningu, własnego hobby. Dostajesz ulotki, reklamy zajęć sportowych. Do tej pory nie przywiązywałeś do tego wagi – dziś postaraj się zapamiętać wszystkie szczegóły przydatne do realizacji postawionego sobie celu.

 

3. Odtwarzanie Fabryka Siły Sklep

Teraz, gdy wiesz i masz informację, co chcesz robić i gdzie, wprowadź cel

w życie. Udaj się na pierwsze zajęcia. Kup rower, piłkę itp.

 

4. Wzmacnianie

Nie zniechęcaj się po pierwszych próbach, treningach. Nie od razu Rzym zbudowano – wiemy, że życie pędzi i trudno jest znaleźć czas dla siebie. Codzienne obowiązki męczą i nie chcemy wyznaczać sobie kolejnych zadań.

 

Miej jednak przed oczami swój cel, np. ustaw na tapecie telefonu czy komputera swój wzór (kolarza, ulubionego sportowca z ładną, smukłą sylwetką, ulubionego piłkarza). Dodaj do ulubionych zakładkę portalu sportowego, stronę siłowni.

 

5. Grupa – metoda socjalizacji

Jeśli samemu ciężko ci rozpocząć systematyczne treningi, znajdź osobę, która mogłaby chodzić razem z tobą. Wspólne hobby i aktywne spędzanie wolnego czasu przynosi wiele korzyści w relacjach interpersonalnych. Zatem nie zastanawiaj się, wyjdź z propozycją, zaproś najbliższych na trening lub umawiaj się z osobami z klubu sportowego.

 

6. Przekonania i stereotypy

Bywa tak, że czasami zniechęcamy się do pewnych zadań przez osobiste bądź zasłyszane opinie, np. „W twoim wieku to już nie wypada”, „Tam chodzą sami młodzi”, „Nie jesteś już nastolatką”, „Z twoją tuszą, kondycją tylko się ośmieszysz”. Nie daj się zniechęcić.

 

Bądź nowoczesny, być może te osoby zazdroszczą ci odwagi i motywacji. Zamiast zastanawiać się nad komentarzami, zaproponuj wspólny trening,

np. „Jak pójdziesz ze mną, to nie będą już sami młodzi”, „Każdy kiedyś zaczynał od zera”.

 

7. Wyobrażenia – ćwiczenia mentalne

Wyobrażenie, że możesz osiągnąć sukces, pozwoli utrzymać ci pozytywne nastawienie. Ważne jest stawianie nowych, niezbyt odległych celów, np. „Gdy poprawi się moja kondycja, mogę robić dłuższe trasy – chciałbym pojechać, dobiec do ...”, „Niedługo zmieszczę się w moje ulubione spodnie”, „Jestem w tym dobry, za rok będę mógł wziąć udział w jakichś zawodach”.

 

8. Różnice indywidualne

Podczas treningu nie należy zbytnio porównywać się do innych. Każdy ma inne organizm, szybciej lub wolniej przyzwyczaja się do wysiłku fizycznego. U niektórych widać większe umięśnienie, za to inni mają lepszą wydolność. Ważne jest to, czego sam chcesz, co jest twoim celem i twoją osobistą nagrodą.

 

9. Poczucie własnej skuteczności

„Cierpliwość popłaca”, prędzej czy później systematyczne treningi pomogą ci osiągnąć rezultat. To jest najlepsza motywacja, by nie spocząć na laurach i zmobilizować się do częstszych treningów.

 

10. Zdrowy rozsądek

„Co za dużo, to niezdrowo” – nic, co staje się obsesją, nie przynosi pozytywnych rezultatów. Pamiętaj, że należy trenować z głową. Przemęczenie i przeforsowanie może powodować kontuzje czy osłabienie wydolności organizmu. W sporcie chodzi przede wszystkim o dobra zabawę

i relaks, a nie niezdrową rywalizację i zazdrość.

 

Nie czekaj zbyt długo, już dziś zmień nudne życie w życie pełne nowych wyzwań i znajomości. Oprócz realizacji osobistych celów wysiłek sportowy pomoże ci rozładować stres, dotlenić organizm, a to sprawi, że codzienne obowiązki będą dla ciebie mniej męczące, a jakość twojego życia się poprawi. Powodzenia!