Mięśnie zaangażowane w ruch:

– m. czworogłowe uda,
– m. pośladkowy,
– m. przywodziciel wielki,
– m. prosty brzucha.

 

Pozycja wyjściowa

1) Stań prosto. Nogi rozstaw na szerokość barków.

 

 

Ruch

1) Z pozycji wyprostowanej weź wdech i wykonaj obszerny wykrok w bok, następnie obniż biodra, utrzymując plecy prostopadle do podłoża. Ciężar ciała spoczywa na całej stopie.
2) Odbijając się mocno od podłoża, powróć do pozycji wyjściowej; unosząc tułów w górę, wykonaj wydech.
3) Wykonaj wykrok nogą przeciwną.

 

 

 

Wskazówki

1) Postaraj się nie pochylać tułowia do przodu podczas wykroku.
2) W nodze wykrocznej nie przenoś ciężaru ciała na przednią część stopy. Unikaj odrywania pięty od podłoża.
3) Zwróć uwagę, czy kolano w nodze wykrocznej nie schodzi do środka podczas uginania. Jeśli tak, postaraj się ustawić palce stopy nieco na zewnątrz oraz forsować lekko kolano od środka.
4) Skup się podczas wykonywania ruchu.
5) Napinaj mocno mięśnie brzucha przy wracaniu do pozycji wyprostowanej.