Mięśnie zaangażowane w ruch:
a) główne:
– m. przywodziciel wielki;
b) pomocnicze:
– m. przywodziciel długi,
– m. przywodziciel smukły.

 

Pozycja wyjściowa
1) Stań przy wyciągu dolnym i przymocuj na wysokości kostki opaskę z linką wyciągu.
2) Stań w takiej odległości od wyciągu, by ruch zaczynał się w momencie, gdy nogi są ustawione równolegle.
3) Wzrok skieruj na wprost.

 

 

Ruch
1) Zachowując prawidłową pozycję wyjściową, wraz z wydechem powietrza wykonaj odwiedzenie nogi w kierunku przeciwnym do wyciągu.
2) W końcowym momencie utrzymaj pozycję przez sekundę.
3) Następnie powoli wróć nogą do pozycji wyjściowej, utrzymując napięcie mięśniowe na ile to możliwe.
4) Po zakończeniu serii powtórzeń wykonaj ćwiczenie na drugą nogę w taki sam sposób.
5) Wykonaj wyznaczoną liczbę powtórzeń.

 

 

 

Wskazówki
1) Postaraj się nie wyginać kręgosłupa nadmiernie w łuk w odcinku lędźwiowym.
2) Bądź skoncentrowana.
3) Utrzymuj stałe napięcie mięśniowe.
4) Postaraj się skupić na pracy odpowiednich partii mięśniowych.
5) Ruch odwodzenia odbywa się tylko w stawie biodrowym, a nie kolanowym.
6) W tym ćwiczeniu sprawdza się duża liczba powtórzeń w serii.
7) Unikaj gwałtownych ruchów powodujących zanik napięcia w mięśniach.