Mięśnie zaangażowane w ruch:

– m. dwugłowy ramienia,
– m. ramienny.

 

Pozycja wyjściowa

1) Pozycja stojąca przodem do wyciągu dolnego (w odległości jednej stopy),

z ustabilizowaną sylwetką, spiętymi mięśniami brzucha, plecy wyprostowane.

2) Pełne ustabilizowanie łokci, które znajdują się możliwie jak najbliżej tułowia.

3) Lina trzymana chwytem neutralnym, przedramię w pozycji pośredniej.

 

Ruch

1) Utrzymując prawidłową pozycję wyjściową, weź głęboki wdech i wykonaj mocne zgięcie przedramion w pełnym zakresie ruchu.
2) Utrzymaj maksymalnie napięty biceps przez ułamek sekundy. W szczytowym momencie ruchu wykonaj wydech. Następnie powolnym ruchem opuść przedramiona.
3) Nie wykonuj przeprostu łokci.
4) Wykonaj zadaną liczbę powtórzeń.

 

Wskazówki

1) Tempo: 1 sekunda w górę, 2 sekundy w dół.

2) Stopy mocno wciśnij w podłogę.

3) Nie ruszaj biodrami podczas ruchu.

4) Nie szarp ciężaru. Nie odrywaj łokci. Pamiętaj o spokojnym odłożeniu ciężaru.

5) Trzymaj głowę w równej linii z plecami.

6) Tylko przedramiona są ruchome.

7) Plecy trzymaj wyprostowane.

8) Bądź skoncentrowana.