Mięśnie zaangażowane w ruch:

– m. najszerszy grzbietu,
– m. czworoboczny,
– m. równoległoboczny,
– m. dwugłowy ramienia.

 

Pozycja wyjściowa

1) Pozycja stojąca w rozkroku naprzeciw wyciągu dolnego z założonym wcześniej pojedynczym uchwytem.
2) Chwyt jednorącz za uchwyt. Ramię wyprostowane, wyciągnięte w przód.
3) Druga ręka oparta o kolano nogi wykrocznej w celu zapewnienia stabilnej pozycji.
4) Plecy proste, ustawione niemal równolegle do podłoża.

 

Ruch

1) Weź wdech i zainicjuj ruch, ściągając łopatkę w dół i do kręgosłupa. Przyciągając uchwyt w stronę biodra, wykonaj rotację w nadgarstku.
2) Ramię prowadź blisko tułowia.
3) Zatrzymaj ruch na ułamek sekundy. Następnie powoli wróć do pozycji wyjściowej, wykonując wydech.
4) Wykonaj zadaną liczbę powtórzeń.

 

Wskazówki

1) Ćwiczenie wykonuj powoli, z pełnym wyczuciem zaangażowanej grupy mięśniowej.
2) Postaraj się inicjować ruch z mięśni grzbietu, a nie z ramienia.
3) Podczas wykonywania ruchu skup się na pracy łopatkami.
4) Zwróć uwagę na prawidłowe oddychanie.
5) Prowadź łokieć blisko tułowia.