Mięśnie zaangażowane w ruch:

– m. najszerszy grzbietu,
– m. trójgłowy ramienia.

 

Pozycja wyjściowa

1) Pozycja stojąca, przodem do wyciągu. Nogi w lekkim rozkroku, lekki opad tułowia.
2) Gryf prosty trzymany nachwytem na szerokość barków, ramiona wyprostowane w górze.

 

 

Ruch

1) Weź wdech, a następnie utrzymując proste ramiona, przyciągnij gryf łukiem w kierunku bioder, mocno napnij mięśnie najszersze grzbietu oraz ściągnij łopatki do siebie i w dół.
2) W momencie gdy dłonie znajdą się przy biodrach, zatrzymaj ruch na ułamek sekundy. Wykonaj wydech.
3) Wykonując płynny wdech, wróć do pozycji wyjściowej.
4) Wykonaj wyznaczoną liczbę powtórzeń.

 

 

 

Wskazówki

1) Unikaj kołysania tułowiem i rozpędzania ciężaru.
2) Ćwiczenie wykonuj powoli, z pełnym wyczuciem zaangażowanej grupy mięśniowej.
3) Postaraj się inicjować ruch mięśniami grzbietu.
4) Podczas wykonywania ruchu skup się na pracy łopatek.
5) Zwróć uwagę na prawidłowe oddychanie.