Mięśnie zaangażowane w ruch:

– m. najszerszy grzbietu,
– m. obły większy,
– m. naramienny tylny,
– m. dwugłowy ramienia.

 

Pozycja wyjściowa

1) Pozycja siedząca na maszynie, przodem do wyciągu. Plecy prostopadle do podłoża. Nogi lekko ugięte w kolanach. Stopy spoczywają na platformie.
2) Na wyciągu zainstalowany uchwyt typu „V”. Uchwyt neutralny, kciuki skierowane w górę.
3) Ramiona wyprostowane przed sobą.

 

Ruch

1) Utrzymując prawidłową pozycję, weź wdech, zainicjuj ruch poprzez ściągnięcie łopatek w dół i do kręgosłupa, przyciągnij uchwyt do siebie w stronę mięśni brzucha.
2) Wykonaj maksymalny skurcz mięśni grzbietu, zatrzymaj ruch na ułamek sekundy, wykonaj wydech.
3) Kontrolowanym ruchem wróć do pozycji wyjściowej, wyczuwając mocne rozciągnięcie mięśni grzbietu.

 

Wskazówki

1) Podczas ćwiczenia zachowaj proste plecy, nie bujaj tułowiem.
2) Ćwiczenie wykonuj powoli, z pełnym wyczuciem zaangażowanej grupy mięśniowej.
3) Postaraj się inicjować ruch z mięśni grzbietu, a nie z ramion.
4) Podczas wykonywania ruchu skup się na pracy łopatek.
5) Zwróć uwagę na prawidłowe oddychanie.