Nogi to najczęściej pomijana w planach treningowych partia mięśniowa. Trudno stwierdzić, skąd bierze się niechęć do ich treningu. Pewne jest, iż nie trenując nóg, hamujemy rozwój całego ciała. Dzięki temu artykułowi nie będziesz popełniał już tego błędu!

 

SPIS TREŚCI:
1. Słowem wstępu
2. Ćwiczenia na mięśnie ud
3. Ćwiczenia siłowe na mięśnie łydek

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Słowem wstępu

Trening nóg jest ważny z wielu powodów. Przede wszystkim stanowią one podstawę całego ciała, utrzymują jego ciężar. Silne nogi są również odporne na urazy zewnętrzne dzięki wzmocnionym za pomocą treningu ścięgnom i więzadłom. Sama siła to nie wszystko. Liczy się również wszechstronność. Mięśnie nóg powinny być w każdej chwili gotowe do wykonania szybkiego nieprzewidzianego wysiłku o wysokiej intensywności, takiego jak np. bieg do autobusu.

 

Poniżej przedstawiono ćwiczenia siłowe na uda oraz łydki, z pomocą których kompletnie zadba się o mięśnie nóg.

 

2. Ćwiczenia siłowe na mięśnie ud

Maszyna na czwórki (np. wyprosty kolan na maszynie siedząc)

 

Ćwiczenie na maszynie rozbudowuje przód nóg. Mięśnie tu się znajdujące są odpowiedzialne za prostowanie nóg w stawie kolanowym oraz przywodzenie ich do tułowia.

 

Maszyna na dwójki (np. zginanie nóg na maszynie siedząc)

 

Świetnie nadaje się do rozwinięcia tylnych partii uda. Mięsień dwugłowy uda, który rozwija się w trakcie tego ćwiczenia, bierze udział w przywodzeniu nóg do pośladków oraz zgięciu w stawie kolanowym.

 

Przysiady ze sztangą na czworobocznych

 

Ćwiczenie to angażuje do pracy większość mięśni, jakie posiada ludzki organizm. Kompletnie rozwija mięśnie ud. Dodatkowo w trakcie przysiadów przysadka mózgowa wyrzuca do ludzkiego organizmu zwiększone ilości hormonu wzrostu, dzięki czemu osiągane wyniki siłowo-wizualne będą mocniejsze.

 

Wykroki

 

Wykroki służą tworzeniu oraz pogłębianiu separacji mięśniowej. Oznacza to, iż dzięki wykrokom zarysy mięśni zaczną być o wiele bardziej widoczne, a po kilku regularnych treningach będzie możliwe odnalezienie w udzie każdego mięśnia!

 

3. Ćwiczenia siłowe na mięśnie łydek

Wspięcia na palce

 

Jedno ćwiczenie, a maksimum efektów. Rozwija mięsień brzuchaty łydki. Rozstawiając nogi na zewnątrz w trakcie treningu, bardziej zaangażuje się wewnętrzną część tego mięśnia. Z kolei jeśli stopy ustawi się do wewnątrz, do większego wysiłku zmusi się mięsień brzuchaty łydki zewnętrzny. W celu dodatkowej stymulacji rozwoju mięśni pod palce stóp można podłożyć deskę. Dzięki temu dodatkowo rozciągnie się swoje łydki.

 

A jakie są wasze ulubione ćwiczenia na nogi? Podzielcie się nimi w komentarzach!