Nogi to najobszerniejsza partia mięśniowa w ludzkim ciele. Wiele zwłaszcza początkujących osób unika treningu nóg jak ognia. Takie rozwiązanie mija się z celem. W końcu kulturystyka to sport, który ma rozwijać całe ciało,

a kończyny dolne to znak rozpoznawczy wielu kulturystów. Trening siłowy nóg jest więc równie obowiązkowy co trening klatki piersiowej czy innej partii mięśniowej!


SPIS TREŚCI:
1. Trening siłowy nóg to równomierny rozwój całego ciała
2. Ćwiczenia siłowe nóg to więcej hormonów
3. Brak kontuzji

Zobacz więcej! -23 kg -10 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -11 kg



Samo bieganie czy jazda na rowerze to zdecydowanie za mało. Z pomocą garażowej siłowni kompletny trening nóg można wykonać nawet w domu. Wystarczy jedynie odpowiednio skomponowany plan treningowy.


1. Trening siłowy nóg to równomierny rozwój całego ciała

W sportach sylwetkowych bardzo ważny jest równomierny rozwój całej sylwetki, w związku z czym niedopuszczalne jest notoryczne pomijanie niektórych partii mięśniowych. Niestety najczęściej pomijany jest trening nóg. Jest to karygodne podejście, bowiem dysproporcje w muskulaturze mogą wpływać negatywnie na osiągane wyniki siłowe czy wydolnościowe, pogarszać stan zdrowia oraz być powodem wolniejszego rozwoju pozostałych mięśni.


Jak więc widać, trening nóg jest potrzebny, aby w pełni rozwijać całe ciało!


2. Ćwiczenia siłowe nóg to więcej hormonów

Podczas wykonywania przysiadów do organizmu przysadka mózgowa wtłacza ogromne ilości HGH - naturalnego ludzkiego hormonu wzrostu.


Co to oznacza? Dzięki hormonowi wzrostu, który uwalnia się w czasie treningu nóg, nie tylko szybciej rozbuduje się mięśnie, ale również wzmocni się cały organizm. Jest to hormon anaboliczny przyczyniający się do rozrostu struktur mięśniowych.


Należy pamiętać o tym, iż rozbudowane nogi mają istotny wpływ na rozwój pozostałych partii mięśniowych. Zaniechanie ich treningu może osłabić ten rozwój, spowalniając nie tylko efekty, ale także czas zmiany sylwetki.

W skrajnych przypadkach wyniki mogą być wręcz niezauważalne.


A czy nie o to chodzi każdemu ćwiczącemu, aby rozwijać w pełni swoje ciało?


3. Brak kontuzji

Silne nogi to podstawa w życiu codziennym. To właśnie na nich spoczywa ciężar ciała. Wykonując trening nóg, nie tylko zmieniasz ich wygląd na bardziej atrakcyjny, zwiększasz siłę, ale również wzmacniasz powięzi, stawy, ścięgna, czyli wszystko utrzymujące w ryzach połączenia mięśniowo-kostne. Dzięki temu jest się bardziej odpornym na urazy, uderzenia czy obalenia.


Z takim podejściem do treningu nóg bez problemu poradzisz sobie z biegiem do autobusu, a także bez obaw o kontuzję pograsz ze znajomymi w piłkę nożną.


Jak widać, trening nóg niesie za sobą wiele korzyści w życiu codziennym.

Z jego pomocą wzmocni się postawę, bardziej rozwinie się całe ciało, będzie się zdrowszym oraz bez obaw będzie można puścić się w pogoń za uciekającym pojazdem komunikacji miejskiej!