Mięśnie zaangażowane w ruch:

a) główne:

- m. brzuchaty

- m. płaszczkowaty

- m. podeszwowy

b) pomocnicze:

- m. strzałkowy długi


Pozycja wyjściowa:

1) W pozycji stojącej, plecy wyprostowane, ramiona wzdłuż tułowia, trzymają sztangielki.


Ruch:

1) Z pozycji, w której stopa jest mocno zadarta do góry, pięta skrajnie obniżona, palce wskazują sufit a łydka jest mocno rozciągnięta, odpychaj się od podwyższenia poprzez mocne wspięcie na palce i napięcie łydek.

2) Po krótkim przytrzymaniu w maksymalnym napięciu łydki opuszczaj pięty do poziomu palców, ponownie rozciągając łydkę i wykonując wydech.

3) Powtarzaj ruch wyznaczoną ilość razy.


Wskazówki:

1) Przednia część podeszwy stopy stabilnie spoczywa na podłodze lub na podwyższeniu.

2) Przy każdym powtórzeniu należy wykonać pełne zgięcie stopy, aby

w pełni rozciągnąć mięśnie.

3) Ułożenie palców do zewnątrz pozwoli lepiej zaangażować przyśrodkowe głowy mięśnia brzuchatego łydki. Ułożenie placów do wewnątrz pozwoli na lepszą pracę głów bocznych.

4) Bądź skoncentrowany.

Plany dietetyczne i treningowe