Dla większości ludzi faktem jest, że aktywność fizyczna ma pozytywny wpływ na organizm. Dlatego we wszystkich publikacjach dotyczących zdrowego stylu życia znajdziemy informację, że jednym z jego najważniejszych aspektów są właśnie ćwiczenia fizyczne. Ich pozytywny wpływ dotyczy również potencji, która zdecydowanie się polepsza dzięki aktywności fizycznej. A jak sytuacja wygląda od strony treningu siłowego, czy on również wywiera tylko dodatni wpływ na potencję?


SPIS TREŚCI:

1. Pozytywny wpływ treningu na potencję

2. Negatywny wpływ treningu na potencję

3. Ćwiczenia siłowe zwiększające potencję

Zobacz więcej! -23 kg -10 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -11 kg



1. Pozytywny wpływ treningu na potencję

Pozytywny wpływ ćwiczeń siłowych na potencję należy rozpatrywać

w dwóch głównych aspektach – fizjologicznym i psychologicznym. Jeżeli chodzi o aspekt fizjologiczny, to trening siłowy wzmacnia układ sercowo-naczyniowy, wzmacnia wytrzymałość organizmu i zwiększa ogólną witalność.


Dzięki ćwiczeniom siłowym, w organizmie wydziela się większa ilość męskiego hormonu płciowego – testosteronu, który jest bezpośrednio odpowiedzialny za potencję. Im jest go więcej w organizmie, tym masz większą ochotę na seks i zwiększają się oczywiście twoje możliwości.


Jakość erekcji w znacznym stopniu jest zależna od ukrwienia członka. Niektóre ćwiczenia siłowe zwiększają krążenie właśnie w okolicach miednicy, zapewniając w ten sposób intensywny przepływ krwi do pracujących mięśni i oczywiście narządów płciowych. Warunkuje to, że w przyszłości, podczas erekcji, krew łatwiej wypełni członek. Wynika z tego, że trening siłowy wpływa na zwiększenie erekcji.


Drugi aspekt, czyli psychologiczny, dotyczy bardziej efektów jakie uzyskujemy dzięki treningowi siłowemu. Nie należy zapominać, że bardziej umięśnione ciało sprawia, że stajesz się atrakcyjniejszy, a przez to zwiększa się twoja samoocena i pewność siebie. Zaczynasz zauważać, że kobiety częściej zwracają na ciebie uwagę, dzięki czemu znikają kompleksy i pro-blemy o podłożu psychologicznym, które bardzo często wpływają na erekcję, czyli na potencję.


2. Negatywny wpływ treningu na potencję

Jeżeli mówimy o negatywnym wpływie treningu siłowego na potencję, to raczej winę nie ponosi tu sam rodzaj wysiłku a nieumiarkowanie, brak cierpliwości i częsta lekkomyślność osób trenujących. Na potencję mają wpływ dwa zjawiska związane z treningiem siłowym – sterydy i prze-trenowanie. Ale powtórzę, problem nie leży w rodzaju aktywności,

a w osobach, które nie są gotowe czekać na postępy.


Negatywny wpływ sterydów na potencję tak naprawdę nie podlega dyskusji. Sterydy anaboliczne to środki, które imitują działanie męskiego hormonu płciowego – testosteronu. Jak już wiesz, odpowiada on za potencję, ale również za rozwój masy mięśniowej. Gdy przyjmujesz sterydy, stężenie testosteronu we krwi znacząco się zwiększa i organizm na początku delikatnie go obniża, a następnie znacząco zmniejsza produkcję własnego testosteronu. Na początku potencja wzrośnie, ale organizm po pewnym czasie adoptuje się do zwiększonej ilości testosteronu i nawet może w ogóle przestać produkować własny. Oczywiście nie zawsze się tak dzieje

i większość przyjmujących sterydy, po ich odstawieniu, ma szansę powrotu do normalności. Jednak ryzyko przykrych konsekwencji jest dość wysokie

i nie warto stwarzać zagrożenia dla własnego zdrowia, tylko dzięki pozyskaniu, na krótki okres, większej masy mięśniowej i siły.


Kolejny negatywny wpływ na potencję wywiera przetrenowanie. Czasem,

w dążeniu do szybkich wyników, osoby początkujące, ale również zaawansowane, znacząco zwiększają intensywność treningów. Intensywny plan treningowy doprowadza do przetrenowania, które destrukcyjnie wpływa na cały organizm i oczywiście zmniejsza popęd seksualny.


3. Ćwiczenia siłowe zwiększające potencję

Jak już zostało wspomniane powyżej, podczas niektórych ćwiczeń siłowych zwiększa się wydzielanie testosteronu. Chodzi tu głównie o ćwiczenia bazowe, takie jak przysiady, wyciskanie sztangi leżąc, podciągania

z obciążeniem, martwy ciąg i pompki na poręczach. Podczas ich wykonywania pracuje ogromna ilość grup mięśniowych, co zmusza przysadkę mózgową do zwiększonej produkcji testosteronu.


Oprócz tego, są również ćwiczenia zwiększające krążenie krwi w okolicach miednicy, co polepsza napełnianie się członka krwią podczas erekcji. Są to następujące ćwiczenia: przysiady, martwy ciąg, skłony ze sztangą, unoszenie nóg w zwisie, wykroki, spięcia.