Mięśnie zaangażowane w ruch:

a) główne:

- m. naramienny tylny

- m. czworoboczny

- m. równoległoboczny

- m. najszerszy grzbietu

- m. obły większy

b) pomocnicze:

- m. naramienny przedni

- m. kruczo-ramienny

- m. piersiowy większy część obojczykowa (górna)


Pozycja wyjściowa:

1) Trzymając sztangę nachwytem (palce skierowane w dół), nieco szerzej niż na szerokość barków, ugnij lekko nogi w kolanach i pochyl tułów do przodu.

2) Ramiona wyprostowane, ustawione prostopadle do podłoża.


Ruch:

1) Utrzymując prawidłową pozycję ciała, tułów w miejscu i wykonując wydech, przyciągnij gryf w okolice dolnej części klatki piersiowej. Łokcie prowadź na bok.

2) Zatrzymaj ruch na ułamek sekundy w momencie, kiedy sztanga znajduje się blisko tułowia.

3) Wykonując wdech powietrza, powoli obniż sztangę do pozycji wyjściowej.

4) Wykonaj ćwiczenie zadaną ilość powtórzeń.


Wskazówki:

1) Postaraj się zachować plecy proste podczas wykonywania ćwiczenia.

2) Ćwiczenie wykonuj powoli z pełnym wyczuciem zaangażowanej grupy mięśniowej.

3) W czasie wykonywania tego ćwiczenia nie możesz doprowadzać do tworzenia się tzw. kociego grzbietu, tj. wygięcia pleców w łuk.

4) Skup się podczas wykonywania ruchu.

5) Zwróć uwagę na prawidłowe oddychanie.

6) Wzrok skieruj do przodu.

7) Postaraj się wykonywać ruch poprzez mocne ugięcie pleców. Nie przyciągaj ciężaru mięśniami ramion.

8) Ćwiczenie przypomina wyciskanie sztangi w odwrotnej pozycji tułowia.

REKLAMA
Rewolucja w spalaniu tłuszczu! Zobacz najskuteczniejsze spalacze
9,4
Trizer
137
Zobacz więcej Dieta GRATIS!
TRIZER To przede wszystkim zestaw! Producent zapewnia 30 dniową dietę oraz pełną opiekę dietetyków do każdego zakupionego Trizera!
Komentarze(5)
    • ~MajkelMasochista
      2 maj 2017

      Jest jakieś ćwiczenie ze sztangą, którym mogę to zastąpić ?

      • Maksym Riznyk
        16 maj 2017

        heh wiosłowanie to wiosłowanie nie da się zamienić, w sumie można wykonać wiosłowanie 1 rącz w pochyleniu. Hantlami też wiosłowanie zrobisz.

      • ~Douglas
        11 dni temu

        Jakiej techniki używać przy wioslowaniu aby maksymalnie zaangażować najszerszy grzbietu. Bo jedni piszą tak a drudzy jeszcze inaczej?

        • Maksym Riznyk
          8 dni temu

          To może najpierw napisz jak piszą inni.
          Będzie łatwiej powiedzieć. Każdemu będzie inaczej wchodziło.
          Każdy jest inny.

        • ~douglas
          5 dni temu

          Na powyższym ćwiczeniu wynika z tego aby pracowały najszerszy grzbietu to trzeba zrobić dokładnie na odwrót to co jest powyżej. Czyli nachwyt wąski i do podciagać do brzucha. Ale np. na takich stronach jak "buduj mase" piszą że trzeba złapać szeroko