Mięśnie zaangażowane w ruch:
- m. najszerszy grzbietu
- m. czworoboczny
- m. równoległoboczny
- m. dwugłowy ramienia


Pozycja wyjściowa:
1) Drążek trzymany chwytem neutralnym (chwyt młotkowy) na szerokość barków.
2) Ramiona wyprostowane, wzrok skierowany przed siebie.
3) Łopatki ściągnięte w tył.


Ruch:
1) Napinając mięsień najszerszy grzbietu i trzymając łopatki złączone, ugnij ramiona w łokciach i prowadząc je wzdłuż tułowia, postaraj się wykonać ruch przyciągania łokci do tułowia.
2) Kontynuuj ruch, dopóki broda nie znajdzie się nad drążkiem.
3) Dopnij mocno mięśnie pleców, a następnie wykonaj wydech powietrza.
4) Wróć do pozycji wyjściowej, opuszczając tułów oraz wykonując płynny wdech.
5) Wykonaj ćwiczenie zadaną ilość powtórzeń.


Wskazówki:
1) Unikaj kołysania tułowia i „zarzucania” ciała w górę. Nie odbijaj się także

z nóg.
2) Ćwiczenie wykonuj powoli, z pełnym wyczuciem zaangażowanej grupy mięśniowej i poprawną techniką.
3) Postaraj się inicjować ruch z mięśni grzbietu, a nie z ramion.
4) Skup się podczas wykonywania ruchu.
5) Zwróć uwagę na prawidłowe oddychanie.
6) Zwróć uwagę na prawidłową pozycję miednicy.
7) Nie doprowadzaj do pełnego wyprostu ramion podczas opuszczania tułowia.
8) Nie śpiesz się podczas wykonywania tego ćwiczenia, zbyt szybkie wykonanie jest błędem technicznym.


REKLAMA
Rewolucja w spalaniu tłuszczu! Zobacz najskuteczniejsze spalacze
9,4
Trizer
137
Zobacz więcej Dieta GRATIS!
TRIZER To przede wszystkim zestaw! Producent zapewnia 30 dniową dietę oraz pełną opiekę dietetyków do każdego zakupionego Trizera!
Komentarze(2)
    • ~linux05
      9 wrzesień 2017

      słyszałem też że przy tym rodzaju podciągania nasz biceps jest większy w spoczynku i go wydłużamy.Przeczytałem taki artykuł kiedyś i nwm czy to prawda?

      • Maksym Riznyk
        11 wrzesień 2017

        Nie da się wydłużyć lub skrócić bicepsu ! jest to zależnie od genetyki a dokładnie od przyczepu mięśnia.