Mięśnie zaangażowane w ruch:

a) główne:

- m. ramienno-promieniowy

- m. dwugłowy ramienia

- m. ramienny

b) pomocnicze:

- m. kruczo-ramienny

- m. piersiowy większy część obojczykowa (górna)


Pozycja wyjściowa:

1) Siedząc na ławce z oparciem 90 stopni, opuść swobodnie ramiona tak, aby były prostopadłe do podłoża.

2) Pełne ustabilizowanie łokci, które znajdują się możliwie jak najbliżej tułowia.

3) Sztangielki trzymane chwytem młotkowym, przedramię w pozycji pośredniej (chwyt neutralny).


Ruch:

1) Utrzymując prawidłową pozycję wyjściową i przytrzymując ramiona nieruchomo, wykonaj wdech oraz ugięcie przedramion wraz z półobrotem nadgarstka na zewnątrz, utrzymując stałe napięcie mięśni.

2) Przytrzymaj maksymalnie napięty biceps przez ułamek sekundy,

w szczytowym momencie ruchu podnieś łokieć w celu dopięcia mięśnia dwugłowego. Wykonaj wydech, a następnie powolnym ruchem opuść przedramiona.

3) Powtórz ruch wyznaczoną ilość razy.


Wskazówki:

1) Tempo: 1 sekunda w górę, 2 sekundy w dół.

2) Stopy mocno oparte o podłogę.

3) Nie szarp ciężaru. Nie odrywaj łokci. Pamiętaj o spokojnym odłożeniu ciężaru.

4) Trzymaj głowę w równej linii z plecami.

5) Wykonując ćwiczenie na ławeczce, zadbaj o wsparcie dla kręgosłupa, mocno dociskając plecy do oparcia ławeczki.

6) Bądź skoncentrowany.

REKLAMA
Rewolucja w spalaniu tłuszczu! Zobacz najskuteczniejsze spalacze
9,4
Trizer
137
Zobacz więcej Dieta GRATIS!
TRIZER To przede wszystkim zestaw! Producent zapewnia 30 dniową dietę oraz pełną opiekę dietetyków do każdego zakupionego Trizera!
Komentarze(2)
    • Kamil-9996167
      22 dni temu

      mozna to cwiczenie wykonywac 2 rekami jednoczesnie na ławce ? czy lepiej naprzemiennie ?

      • Maksym Riznyk
        4 dni temu

        Można jednocześnie.