Imprezy to najtrudniejszy czas dla naszej silnej woli. Alkohol wzmaga apetyt i często sięgamy po duże (bardzo duże…) ilości niezdrowych przekąsek. Są jednak sposoby, dzięki którym utrzymamy zdrową sylwetkę. Możemy zaszyć się w domu, wychodząc jedynie do pracy i na siłownię lub wypróbować ze znajomymi smaczne przekąski, które można jeść (oczywiście w rozsądnych ilościach) bez wyrzutów sumienia.


Przekąski muszą być lekkie i smakowite. Możemy szukać gotowych produktów jednak wybór jest niewielki – orzeszki, nadziewane oliwki, pełnoziarniste krakersy. Dużo smaczniejsze są przystawki wykonane

w domu niewielkim nakładem pracy, które smakują każdemu. To tylko kilka proponowanych przepisów, a w internecie jest ich całe mnóstwo i każdy znajdzie coś dla siebie.


SPIS TREŚCI:

1. Nachosy z guacamole

2. Roladki z tortilli lub naleśników

3. Falafele czyli wschodni przysmak

4. Domowe chipsy

5. Ciasto na pizzę, które zawsze wychodzi

6. Warzywa z hummusem

7. Zdrowe przekąski – na słodko


Wielki FINAŁ! "180 dni od Krzycha do Ronaldo" za nami!

Mistrz Świata w Freestyle-u vs Plany treningowe Fabryka Siły



1. Nachosy z guacamole

Tortille kukurydziane możemy przygotować samodzielnie lub kupić.

Te o dobrym składzie powinny zawierać jedynie mąkę kukurydzianą, mąkę pszenną, sól, wodę i olej. Cukier i inne konserwanty są zbędne. Możemy je przyrządzić także w domu. Tortille kroimy w trójkąty i wstawiamy do piekarnika rozgrzanego na 180⁰C na kilka minut aż będą chrupiące. Przepisów na guacamole, czyli pastę z awokado, również jest wiele, ale podstawowy zawiera dojrzałe awokado, sok z limonki, sól i czosnek. Równie smaczne tortille są z salsą czyli ostrym sosem pomidorowym.

Nie masz czasu? Nasi eksperci ułożą dla Ciebie plan. Kliknij tutaj!
Plany dietetyczne i treningowe
Plany dietetyczne i treningowe


2. Roladki z tortilli lub naleśników

Tortillę lub naleśnika smarujemy dowolna pastą, np. guacamole, humusem, twarożkiem doprawionym cebulką – ważne, żeby sos był gęsty i nie wyciekał z placków. Układamy na to dowolną sałatę i dodatki, np. łososia wędzonego, paprykę, ogórki. Zwijamy w rulon i kroimy na mniejsze kawałki. Mając pod ręką tortille, możemy także przygotować tacos lub burrito. Kuchnia meksykańska obfituje w wiele smakowitych przekąsek.


3. Falafele czyli wschodni przysmak

Są to małe, chrupiące kotleciki z ciecierzycy z czosnkiem, cebulką, pietruszką i przyprawami. Najbardziej wyrazisty smak daje kmin rzymski oraz kolendra. Ta orientalna przystawka posmakuje każdemu.


4. Domowe chipsy

Można je zrobić z ziemniaków, batatów, pietruszki a nawet jarmużu. Pokrojone w cienkie plastry warzywa wymieszaj w misce z oliwą, solą, papryką słodką i ostrą. Piecz w 220⁰C przez parę minut, aż będą chrupkie


5. Ciasto na pizzę, które zawsze wychodzi

Potrzebujemy 400 g mąki pszennej, 30 g drożdży, 220 ml wody, płaską łyżeczkę cukru i soli oraz 2 łyżki oliwy. Drożdże mieszamy z lekko ciepłą wodą i cukrem. Dodajemy do mąki, soli i oliwy i wyrabiamy ciasto, aż będzie sprężyste. Odstawiamy do wyrośnięcia na ok. 1 h i pieczemy 20 minut

w 220⁰C z dowolnymi dodatkami, np. do margherity potrzebujemy pomidory, mozzarellę i bazylię. Z ciasta tego możemy zamiast pizzy przygotować paszteciki z dowolnym farszem, najlepiej smakują z przesmażanym szpinakiem z serem feta lub mozzarellą.


6. Warzywa z hummusem

Najprostsza przystawka, która do gustu przypadnie nie tylko weganom. Hummus najlepiej przyrządzić samemu, wychodzi o wiele taniej i jest smaczniejszy. Jedyne czego potrzebujemy to blender lub robot kuchenny. Hummus, oprócz gotowanej ciecierzycy, zawiera pastę tahini z sezamu, czosnek, sok z cytryny sól i kmin rzymski. Warzywa, np. marchewki, seler naciowy, białą rzodkiew, kroimy w słupki i maczamy w hummusie.


7. Zdrowe przekąski – na słodko

Dla amatorów słodkości można przygotować czekoladowe brownie – jest to najszybsze i najłatwiejsze ciasto. Można je zrobić z mąki, jajek, masła

i czekolady lub w wersji bezglutenowej z czerwonej fasoli, banana zamiast cukru i odtłuszczonego kakao. Tarty to również szybkie ciasta, które wyjdą za każdym razem. Nie ma mowy o zakalcu! Daktylowe pralinki to idealna szybka przekąska. Wystarczy namoczyć szklankę daktyli we wrzątku, odlać wodę i zblendować daktyle z łyżką gorzkiego kakao, połową szklanki wiórek kokosowych i bananem. Jeśli będą mało słodkie, można dodać stewię, ksylitol lub miód. Z masy formować kulki i obtaczać je w wiórkach kokosowych.

REKLAMA
Rewolucja w spalaniu tłuszczu! Zobacz najskuteczniejsze spalacze
9,4
Trizer
137
Zobacz więcej Dieta GRATIS!
TRIZER To przede wszystkim zestaw! Producent zapewnia 30 dniową dietę oraz pełną opiekę dietetyków do każdego zakupionego Trizera!
Komentarze(2)
    • ~Nicco
      8 luty 2016

      Z tym przepisem na pizze byłbym bardziej ostrożny. Mąka z pszenicy zwyczajnej typ 550, 650 (a takie są najczęściej stosowane) działa silnie zakwaszająco na organizm, poza tym ma bardzo wysoki IG, wywołuje duże wyrzuty insuliny do krwi, ma niską wartość odżywczą. Ja piekę pizze tylko z semoliny (mąki z twardej pszenicy durum) z dodatkiem żytniej typ 2000 (30%). Ewentualnie jako zamiennik trudno dostępnej i drogiej semoliny polecam farinę tipo "00" di grano tenero (oryginalną włoską). Ale w tym wypadku jej stosunek (jako mąki wysokoglutenowej)do żytniej powinien wynosić 1:3. Pozdrawiam.

      • Maksym Riznyk
        9 luty 2016

        Dziękujemy za ciekawy i korzystny komentarz :)