Od czego powinien rozpocząć trening siłowy ktoś, kto do tej pory nie miał nic do czynienia z podnoszeniem ciężarów? Która metoda treningowa będzie najlepsza? Plan treningowy na masę w domu, trening na rzeźbę na siłowni czy trening obwodowy? A może trening funkcjonalny z wykorzystaniem taśm TRX? W artykule znajdują się odpowiedzi na te ważne pytania.

 

SPIS TREŚCI:
1. Metoda FBW
2. Metoda treningu obwodowego
3. Trening w domu

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc



 

1. Metoda FBW

Metoda FBW z powodzeniem może być stosowana przez osoby, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z treningiem i nigdy wcześniej nie ćwiczyły ze sprzętem do ćwiczeń.

 

Niewątpliwą zaletą tej metody jest skuteczność. Można ją wykorzystać zarówno do budowania masy mięśniowej, wzrostu siły mięśni, jak i redukcji podskórnej tkanki tłuszczowej. Wszystko w tym wypadku zależy od wybranej liczby serii i powtórzeń oraz kaloryczności diety. W ciągu zaledwie trzech sesji treningowych w tygodniu pomaga pobudzić do rozwoju główne grupy mięśniowe.

 

2. Metoda treningu obwodowego

Trening obwodowy jest przeznaczony dla osób, które wcześniej uprawiały jakikolwiek sport, lub ich celem jest skuteczna redukcja podskórnej tkanki tłuszczowej. Jest on z pewnością bardziej wymagający pod względem wydolnościowym, wytrzymałościowym i siłowym niż metoda FBW.

 

Warto dodać, że trening obwodowy może być nieco wzbogaconą wersją wyżej przedstawionego treningu FBW. Dzięki temu zaledwie trzy treningi w ciągu tygodnia pomogą nam uzyskać wymarzoną sylwetkę. Fabryka Siły Sklep

 

Różnica polega jedynie na tym, że przerwy pomiędzy kolejnymi ćwiczeniami nie występują, albo zajmują tyle, co zmiana jednego ćwiczenia na kolejne. Ćwiczenia są wykonywane w ciągu tzw. stacji lub w obwodzie. Jeden obwód to wykonanie wszystkich ćwiczeń po kolei. Dla osób początkujących zaleca się wykonywanie 2–3 obwodów. Wraz ze wzrostem cech fizycznych organizmu liczba ta może wzrosnąć.

 

3. Trening w domu

Trening w domowych warunkach: 

– bazowanie tylko na ciężarze swojego ciała,

– możliwość wzbogacenia treningu o sprzęty codziennego użytku, jak krzesła, łóżko czy butelki pełne wody,

– wprowadzenie sprzętu z siłowni, jednak w niewielkiej liczbie. Tutaj świetnie sprawdzą się hantelki, składana ławeczka do brzuszków czy rozporowy drążek do podciągania. Na tej liście mogą pojawić się również taśmy oraz linki TRX.

 

Ponadto trening w domu jest idealnym wprowadzeniem do późniejszego treningu na siłowni. Pozwala zaznajomić się z płaszczyznami poszczególnych ruchów i pomaga zaadaptować się mięśniom.

 

Z jego możliwości może tak naprawdę skorzystać każdy. Jest to niekiedy jedyna opcja dla zapracowanych osób, które czas na trening mają znacznie ograniczony poprzez obowiązki wynikające z wykonywanego zawodu.

 

Stosujesz jedną z opisanych wyżej metod treningowych? Podziel się swoimi wrażeniami w komentarzach!