Jak swój trening siłowy powinien rozpocząć ktoś, kto do tej pory nie miał styczności z ciężarami? Która metoda treningowa będzie najlepsza? Plan treningowy na masę w domu, trening na rzeźbę na siłowni czy trening obwodowy? A może trening funkcjonalny z wykorzystaniem taśm TRX? Z pomocą dzisiejszego artykułu osoba początkująca pozna odpowiedzi na te ważne pytania.


SPIS TREŚCI:
1. Metoda FBW
2. Metoda treningu obwodowego
3. Trening w domu

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc




1. Metoda FBW

Metoda treningiem FBW z powodzeniem może być wykorzystana w przypadku osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z treningiem i nigdy wcześniej nie miały okazji obcować ze sprzętem do ćwiczeń.


Niewątpliwymi zaletami tej metody są wszechstronność oraz skuteczność. Można ją wykorzystać zarówno do budowania masy mięśniowej, wzrostu siły mięśni, jak i redukcji podskórnej tkanki tłuszczowej. Wszystko w tym wypadku zależy od wybranej liczby serii i powtórzeń oraz kaloryczności diety. Jest ona skuteczna, bowiem w ciągu zaledwie trzech sesji treningowych w tygodniu, pomaga pobudzić do oczekiwanego rozwoju główne grupy mięśniowe.


2. Metoda treningu obwodowego

Trening obwodowy jest przeznaczony dla osób, które wcześniej uprawiały jakikolwiek sport, bądź ich celem jest skuteczna redukcja podskórnej tkanki tłuszczowej. Jest on z pewnością bardziej wymagający pod względem wydolnościowym, wytrzymałościowym oraz siłowym od metody FBW.


Warto dodać, iż trening obwodowy może być nieco wzbogaconą wersją wyżej przedstawionego treningu FBW. Dzięki temu, w zaledwie trzech treningach w ciągu tygodnia, można uzyskać wymarzoną sylwetkę. Fabryka Siły Sklep


Różnica polega jedynie na tym, iż przerwy pomiędzy kolejnymi ćwiczeniami nie występują, bądź zajmują tyle, co zmiana jednego ćwiczenia na kolejne. A propos samych ćwiczeń, są one wykonywane w ciągu tzw. stacji bądź obwodzie. Jeden obwód to wykonanie wszystkich ćwiczeń po kolei. Dla osób początkujących zaleca się wykonywanie od 2 do 3 obwodów. Wraz ze wzrostem cech fizycznych organizmu liczba ta może wzrosnąć.


3. Trening w domu

Trening w domowych warunkach może odbywać się trojako: pierwszą opcją jest bazowanie tylko i wyłącznie na ciężarze swojego ciała, druga opcja to możliwość wzbogacenia treningu o sprzęty codziennego użytku jak krzesła, łóżko czy butelki pełne wody, trzecia opcja to wprowadzenie sprzętu typowo zaczerpniętego z siłowni, jednak w okrojonej ilości. Tutaj świetnie nadadzą się hantelki, składana ławeczka do brzuszków czy rozporowy drążek do podciągania. Na tej liście mogą pojawić się również taśmy oraz linki TRX.


Ponadto trening w domu jest idealnym wprowadzeniem do późniejszego treningu na siłowni. Pozwala on zaznajomić się z płaszczyznami poszczególnych ruchów oraz pomaga zaadaptować się mięśniom.


Z jego możliwości może tak naprawdę skorzystać każdy. Jest to niekiedy jedyna opcja dla zapracowanych osób, które czas na trening mają znacznie ograniczony poprzez obowiązki wynikające z wykonywanego zawodu.


Stosujesz jedną z opisanych powyżej metod treningowych? Podziel się swoimi wrażeniami w komentarzach!