Ile jest metod treningowych? Tego nikt nie zliczy. Dzisiejszy artykuł może posłużyć jako przydatna wskazówka dla osób, które od dłuższego czasu uczęszczają na siłownię. Jeśli jesteś początkujący, wiedzę dziś zdobytą zostaw na później. Z pewnością się przyda w przyszłości drop-set rozpiska, która posłuży zarówno na masie, jak i na redukcji.


Drop-sety to świetna metoda treningowa, z pomocą której można równie dobrze rozwinąć triceps, biceps, barki czy większe partie mięśniowe jak plecy czy klatka piersiowa. Efekty są porażające!


SPIS TREŚCI:
1. Na czym polegają drop-sety? Opis
2. Drop-sety – dlaczego warto je stosować?
3. Kto może posiłkować się tą metodą w swoim treningu?

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc



1. Na czym polegają drop-sety? Opis

Jest to wyczerpująca metoda treningowa, która doskonale sprawdzi się

w przypadku osób ćwiczących już jakiś czas. Ze względu na wysoką intensywność osoby początkujące powinny jej unikać, gdyż ich mięśnie cały czas się rozwijają i dodatkowe bodźce nie są na tym etapie potrzebne.


Trening ten ma za zadanie wręcz skatować włókna mięśniowe. Stosowany jest w ostatniej serii ćwiczenia w celu dokrwienia, odżywienia, dotlenienia,

a także pobudzenia do większego rozwoju mięśni.


Świetnym przykładem może być zobrazowanie go na podstawie treningu klatki piersiowej. Przykładowa osoba w ostatniej serii wypycha 10 x 80 kg. Na więcej nie ma siły, wtedy z pomocą partnera treningowego szybko redukuje ciężar o 10-20% i dalej wykonuje powtórzenia dotąd, aż znów nie będzie w stanie sobie z nim (ciężarem) poradzić. Następnie ponownie redukuje się obciążenie. Wspomniana redukcja ma miejsce 2-3 razy.


Drop-set zwiększa intensywność treningu. Jest on bardzo silnym bodźcem stymulującym mięśnie do wzrostu. Plusem jest to, iż można zastosować go praktycznie w każdym ćwiczeniu! Bez znaczenia, czy ćwiczy się biceps, triceps czy barki bądź plecy. Kulturystyka to wspaniały sport, między innymi dzięki takim rozwiązaniom.


2. Drop-sety – dlaczego warto je stosować?

Drop-set to jedna z najpopularniejszych metod rozwoju mięśni.

Z powodzeniem stosowana jest w siłowniach na całym świecie. Warto o niej wspomnieć, gdyż wiele osób nie decyduje się z niej korzystać. Przez to ograniczają możliwości własnego rozwoju.


Fabryka Siły Sklep

Poza rozrostem struktur mięśniowych drop-sety są idealnym rozwiązaniem przy zwiększaniu siły mięśni oraz pomagają uporać się ze stagnacją. Większy rozrost jest możliwy dzięki dużej objętości tego ćwiczenia, co przekłada się na dotlenienie ćwiczonego mięśnia oraz jego należyte odżywienie. Powiązane jest to oczywiście z tym, iż ogromne ilości krwi przepływają przez pracujący mięsień.


3. Kto może posiłkować się tą metodą w swoim treningu?

Ze względu na duże przeciążenia drop-sety polecane są dla osób zaawansowanych, które w kwestii treningu oraz jego metod posiadają doświadczenie. Będzie to idealne rozwiązanie do przełamania stagnacji mięśniowej, jeśli wszelkie inne metody zawiodą.