Sulbutiamina to pochodna witaminy B1, która została odkryta przez azjatyckich uczonych w celu leczenia choroby beri-beri. Czy stosowanie podwójnej cząsteczki tiaminy niesie za sobą równie korzystne skutki jak przyjmowanie jej pierwowzoru? W tym tekście postaram się przybliżyć korzyści płynące z suplementacji tym związkiem.

 

SPIS TREŚCI:
1. Sulbutiamina – informacje wstępne
2. Właściwości
3. Dawkowanie

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Sulbutiamina – informacje wstępne
Sulbutiamina jest syntetyczną cząsteczką zbudowaną z dwóch tiamin – witamin B1. Została odkryta przez japońskich naukowców, których celem było znalezienie sposobu na zwiększenie absorpcji wspomnianej witaminy.

 

Omawiana cząsteczka charakteryzuje się bardzo dobrą rozpuszczalnością

w tłuszczach, dzięki czemu bardzo szybko przenika z krwi do mózgu. Co więcej, w przeciwieństwie do witaminy B1 sulbutiamina jest wolniej wypłukiwana z organizmu.

 

2. Właściwości
Sulbutiamina ma właściwości nootropowe – oznacza to, że jej głównym zastosowaniem jest stymulowanie metabolizmu w obrębie ośrodkowego układu nerwowego. Efektem takiego działania jest aktywizacja rozmaitych procesów psychicznych, łagodzenie stanów powszechnie uważanych za anomalie oraz usprawnienie funkcjonowania układu nerwowego ukierunkowanego na zarządzanie pozostałymi narządami.

 

Dzięki zwiększonemu potencjałowi energetycznemu mózgu oraz poprawie funkcji poznawczych sulbutiamina jest z powodzeniem stosowania w leczeniu stanów lękowych i depresyjnych oraz ogranicza poczucie nieśmiałości i wycofania. Może być nawet używania w terapii zaburzeń seksualnych o charakterze psychicznym. Ponadto sulbutiamina sprzyja zwiększeniu liczby receptorów dopaminowych w mózgu. Związek ten jest odpowiedzialny za odczuwanie przyjemności. Wpływa także na skupienie i kontrolowanie pragnień.

  Fabryka Siły Sklep

Jednak oddziaływanie na psychikę nie jest jedyną właściwością sulbutiaminy. Poprawa ukrwienia mózgu przekłada się na szereg korzyści dla całego organizmu. Za przykład posłużyć mogą m.in.: zwiększenie energii, wzrost wytrzymałości, zmniejszenie czasu potrzebnego na regenerację, wzrost tolerancji wysiłku fizycznego, poprawa przekrwienia oraz usprawnienie przemian fizjologicznych naszego ustroju.

 

Okazuje się więc, że sulbutiamina może być z powodzeniem wykorzystywana przez sportowców w celu poprawy wyników, a także utrzymania homeostazy w organizmie.

 

3. Dawkowanie
Zalecana dobowa dawka pochodnej witaminy B1 powinna wynosić

w przybliżeniu 400 mg. Na ogół suplementacja sulbutiaminą jest bezpieczna, a organizm dobrze toleruje ten preparat. Należy jednak pamiętać, że niewłaściwe stosowanie tego produktu niesie za sobą ryzyko wystąpienia niepożądanych symptomów.

 

Do objawów nieprawidłowego dawkowania zalicza się egzemy i wysypki skórne, wahania nastroju i problemy ze snem. Przed włączeniem sulbutiaminy do suplementacji lepiej skonsultować tę decyzję z lekarzem lub farmaceutą i poinformować go o tym, co chcemy uzyskać poprzez stosowanie tej substancji. Dzięki temu unikniemy przykrych niespodzianek, które mogą się pojawić na skutek niewiedzy.