Termogeniki to środki, które skutecznie przyczynią się do twojego schudnięcia. Pomogą zyskać szybką przemianę materii, zmniejszą ilość tłuszczu, odegrają swoją rolę także w zwiększeniu masy mięśniowej. Nazwa „termogeniki” brzmi tajemniczo. W rzeczywistości to substancje, które jednocześnie wyzwalają energię, zwiększają siłę i wytrzymałość oraz oszczędzają mięśnie. Mimo że ich działanie przyczynia się do osiągania celów treningowych, to wszystkie osoby, które chcą spróbować suplementów termogenicznych, muszą być w pełni dojrzałe i nie mieć żadnych przeciwwskazań do ich stosowania, a przy wyborze powinny kierować się jakością produktów i zawartością składników roślinnych.

 

SPIS TREŚCI:

1. Termogeniki, czyli naturalne spalacze tłuszczu – działanie

2. Rodzaje termogeników

3. Termogeniki – szkodliwość

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 


1. Termogeniki, czyli naturalne spalacze tłuszczu – działanie

Specjalnie wyselekcjonowane związki termogeniczne z pokarmów roślinnych silnie pobudzają aktywność metaboliczną organizmu, stymulują rozpad tkanki tłuszczowej oraz wzmagają spalanie jej zasobów z dużym rozproszeniem energii.

 

W efekcie dochodzi do przyspieszenia przemiany materii, wzrostu temperatury ciała i silnego uszczuplenia rezerw tłuszczowych. Pod wpływem suplementacji w organizmie zachodzą przemiany metaboliczne, podobne jak pod wpływem aktywnych ćwiczeń fizycznych.


2. Rodzaje termogeników
Wyróżnia się następujące rodzaje termogeników:

– efedryna – wspomaga redukcję tkanki tłuszczowej;

 

– kofeina – potęguje moc efedryny;

 

zielona herbata – ekstrakt z zielonej herbaty odgrywa ważną rolę

w procesie odchudzania, zwiększa spalanie tłuszczu – termogenezę;

 

– CLA – wspomaga redukcję tkanki tłuszczowej, poprawia witalność oraz zwiększa rezerwy energetyczne organizmu. CLA wpływa na bezpośrednią redukcję tłuszczu zapasowego oraz na zwiększenie produkcji energii pochodzącej z kwasów tłuszczowych;

 

– L-karnityna – przyspiesza końcowy etap spalania kwasów tłuszczowych, finalizuje proces redukcji tłuszczów, poprawia wydolność.

 

3. Termogeniki – szkodliwość

Oczywiście to, co może pomóc, potrafi także zaszkodzić. Klucz do skutecznego działania preparatów termogenicznych tkwi w rozwadze i odpowiednim stosowaniu. Gdy uzupełniasz swoją dietę tymi suplementami, nie zapomnij o jej zbilansowaniu. Zadbaj o dostarczanie witamin i minerałów. Zwróć uwagę na to, że zbyt częste sztuczne wprowadzanie organizmu w stan termogenezy i gotowości prędzej czy później zaburzy pracę hormonów i będzie siać w organizmie spustoszenie.


Istnieje również niebezpieczeństwo związane z przedawkowaniem substancji termogenicznych. Objawy niepożądane, jakie mogą wystąpić podczas nadmiernego stosowania tych substancji, to lekki wzrostu ciśnienia, a nawet zawał serca. Przemyśl ich dalsze stosowanie, jeśli doświadczyłeś bezsenności czy stanów nadmiernego pobudzenia. Nawet tak pozornie niezwiązane z termogenikami zjawiska jak biegunka czy wysypka są objawami wskazującymi na to, że substancje te mogą być dla ciebie szkodliwe.