HMB, jak potwierdzają przeprowadzone, aczkolwiek niestety nieliczne badania, nie jest suplementem, z którego może korzystać każdy, kto pragnie zadbać o swoją formę fizyczną na siłowni. Kto powinien zatem korzystać z tego preparatu? O tym poniżej.

 

SPIS TREŚCI:

1. HMB – krótki opis
2. Dla kogo przeznaczone jest HMB?
3. Skutki stosowania HMB

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. HMB – krótki opis

Suplement HMB znany jest również pod nieco dłuższą oraz skomplikowaną nazwą – beta-hydroksy-beta-metylomaślan. Jest to kwas tłuszczowy o krótkim łańcuchu wytwarzający się w organizmie z aminokwasu leucyny, która wchodzi w skład niezbędnych do wzrostu oraz zachowania masy mięśniowej aminokwasów rozgałęzionych BCAA. HMB jest preparatem powstającym na skutek proteolizy, czyli procesu prowadzącego do rozpadu protein.

 

HMB to preparat spełniający bardzo zróżnicowane funkcje w naszym organizmie. Hydroksymetylomaślan odpowiada między innymi za ochronę białek mięśniowych, wzrost masy mięśniowej, spotęgowanie siły mięśni,

a także spadek zbędnego balastu pod postacią podskórnej tkanki tłuszczowej. Dzięki temu możemy go zaliczyć do grupy produktów o działaniu antykatabolicznym.

 

2. Dla kogo przeznaczone jest HMB?

Zgodnie z tym, co potwierdzają badania naukowe, HMB nie jest dobrym wyjściem dla każdego. Spełnia ono swoje zadanie wyłącznie w przypadku osób początkujących, dopiero rozpoczynających swoje treningi. HMB stanowi również jedną z najlepszych odżywek dla osób wracających do sportów siłowo-sylwetkowych po długiej przerwie.

 

W przypadku takiej grupy zauważono znaczny wzrost masy mięśniowej oraz siły mięśni. Skutecznie została również zredukowana tkanka tłuszczowa. Fabryka Siły Sklep

 

Z kolei w przypadku osób prowadzących aktywny tryb życia od dłuższego czasu HMB nie spełnia pokładanych w nim nadziei. Suplementacja tym preparatem jest po prostu zbędna, gdyż nie płyną z niej żadne korzyści dla osoby ćwiczącej. Metabolizm osób o dłuższym stażu treningowym i większym doświadczeniu ze sportem potrafi sobie bez niego poradzić oraz uzyskać zamierzone efekty.

 

3. Skutki stosowania HMB

Jak już wspomniano wcześniej, HMB przyjmowane w ilości 3 g na dobę w przypadku mężczyzn oraz 2 g na dobę w przypadku kobiet jest w stanie chronić z trudem wypracowaną masę mięśniową w okresie redukcji.

 

Wspomniane dawki należy podzielić na dwie lub trzy mniejsze. Warto również pamiętać, że pora dnia ma istotne znaczenie w suplementacji HMB. Rano oraz wieczorem zaleca się stosować 0,1 g na każde 10 kg masy ciała. Po treningu natomiast powinno przyjmować się 0,15 g preparatu na każde 10 kg masy. 

 

HMB ponadto prowadzi do wzrostu masy mięśniowej i siły mięśni. Warto stosować ten preparat razem z kreatyną, bowiem wtedy suplement zwiększa swoją skuteczność.

 

Zwiększanie wskazanej dawki nie jest zalecane. Nie prowadzi to do lepszych efektów. Ponadto nadmiar składnika zostaje wydalony z organizmu wraz z moczem. Jego przedawkowanie nie prowadzi również do skutków ubocznych.

 

Warto przypomnieć, że proteoliza jest procesem powodującym pozostawianie niestrawionych resztek. W celu zapobiegania ich przekształceniu w szkodliwe związki zaleca się równoczesne stosowanie probiotyków.

ZOBACZ KONIECZNIE:
1. Polacy udowodnili skuteczność HMB!
2. Kto szczególnie powinien przyjmować HMB