Redukcja tkanki tłuszczowej jest dosyć trudnym tematem, ponieważ na każdego działa coś innego. Jest jednak kilka trików, które mogą przyspieszyć ten proces. Dzisiaj opowiem o tych, które przetestowałem na sobie.

 

SPIS TREŚCI:

1. Redukcja – podkręć metabolizm
2. Na redukcji używaj tych przypraw
3. Pij więcej wody
4. Jedz jajka

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Redukcja – podkręć metabolizm

Podkręcenie metabolizmu jest najważniejszym elementem w trakcie redukcji tkanki tłuszczowej. Im więcej energii potrzebujemy w trakcie dnia, tym szybciej organizm sięga po zapasy. Jak maksymalnie podkręcić tempo przemian metabolicznych? Należy zwiększyć w diecie podaż białka, którego efekt termiczny powoduje, że faktyczne uzyskanie z niego energii jest mniejsze niż 4 kcal na 1 gram. Najlepiej sprawdzi się mięso z królika.

 

Ja również stosowałem starą sprawdzoną metodę, o której wspominał Arnold Schwarzenegger. Mianowicie trening interwałowy rano na czczo po wypiciu mocnej czarnej kawy bez dodatku cukru i mleka. Oczywiście usłyszę głosy, że interwały powinny być stosowane tylko po śniadaniu ze względu m.in. na ochronę mięśni. Otóż najlepszym sposobem na to jest zjedzenie większej kolacji, która będzie nas trzymać jeszcze przez jakiś czas rano. Wypicie kawy podkręci metabolizm, a kofeina w niej zawarta pobudzi nas do treningu.

 

Dla ochrony mięśni można wypić BCAA. Dokładnie 1 g na każde 10 kg masy ciała. Czyli na przykład dla osoby ważącej 73 kg, będzie to 8 g tego suplementu. Trening powinien być krótki, ale bardzo intensywny. Po maksymalnie 10 sprintach będziemy mieć podkręcony metabolizm nawet na kolejne 72 godziny. Interwały stosujemy co dwa dni, żeby dać organizmowi czas na regenerację. W międzyczasie oczywiście wykonujemy swoje zaplanowane sesje treningowe. Interwał jest tylko dodatkiem.

 

2. Na redukcji używaj tych przypraw

Od dawna wiadomo, że istnieją przyprawy przyspieszające spalanie tkanki tłuszczowej. Są to przede wszystkim przyprawy ostre takie jak chili, pieprz, kurkuma czy imbir. Im ostrzejsze jedzenie, tym większy efekt termiczny. Kapsaicyna zawarta w ostrych papryczkach przyspiesza metabolizm i obniża poziom złego cholesterolu. Kurkumina zawarta w kurkumie jest bardzo silnym antyoksydantem, dzięki czemu niweluje stres powstały w wyniku obniżenia kaloryczności diety oraz intensywnych treningów. Działa również przeciwzapalnie i ma szereg właściwości prozdrowotnych.

 

Imbir oprócz swoich właściwości poprawiających koncentrację posiada także szereg innych, m.in. poprawia trawienie, krążenie i łagodzi bóle miesiączkowe oraz migrenowe. Ostre jedzenie zwiększa uwalnianie endorfin w naszym organizmie, czyli hormonów szczęścia, a co za tym idzie – jesteśmy weselsi i zdecydowanie bardziej pobudzeni do działania. Fabryka Siły Sklep

 

3. Pij więcej wody

Woda jest niezbędnym elementem redukcji. W trakcie procesów metabolicznych w naszym organizmie zostają toksyny, które usuwane są wraz z wodą. Ma ona również działanie przyspieszające metabolizm. Ponieważ w trakcie redukcji jemy więcej białka, należy również pić większe ilości wody, aby wspomóc pracę nerek. Należy wypijać ok. 0,04 litra wody na kg masy ciała oraz 1 litr na każdą godzinę ćwiczeń.

 

4. Jedz jajka

Należy zjadać całe jajka! Wielu kulturystów promuje wyrzucanie żółtek

i jedzenie samych białek. Robią tak, ponieważ czerpią tłuszcze z innych źródeł. Żółtka mają w sobie wiele witamin i są świetnym źródłem tłuszczu

w naszej diecie. Jajka stanowią najlepszy rodzaj białka do budowania masy mięśniowej, dlatego w trakcie redukcji świetnie zapobiegają procesom katabolicznym, ponadto stabilizują poziom cukru we krwi i dają uczucie sytości. Są też niskokaloryczne. Jajko o masie 60 g to zaledwie ok. 81 kcal.

 

Nie należy bać się również dużego spożycia jaj! Stare szkoły dietetyczne uczą nas, że nie należy przekraczać dawki 2 jaj dziennie, a nawet

4 tygodniowo. Nie jest to prawda. Jedzenie jajek nie wpływa negatywnie na poziom cholesterolu. Zawierają bowiem wiele witamin i niezbędne składniki mineralne takie jak magnez czy potas. Żółtka muszą być bardzo odżywcze, ponieważ stanowią pokarm dla rozwijającego się życia.