Jak wiadomo, nie ma ludzi niezniszczalnych. Każdy z nas czasem na coś zachoruje. Odporność naszego organizmu jest ciągle wystawiana na próbę, dlatego odpowiedni poziom naszej naturalnej bariery jest szczególnie ważny w sytuacji walki z chorobą. Co zrobić, aby ją zwiększyć? Wcale nie trzeba brać przeróżnych medykamentów. Wystarczy zrobić mały przegląd lodówki

i zadbać, aby znalazły się w niej pewne produkty, które wspomogą nasze ciało w walce z chorobą.

 

SPIS TREŚCI:

1. Odporność a jogurt naturalny

2. Kiełki na odporność

3. Czosnek

4. Herbata

5. Brokuły

6. Orzechy

7. Kalafior

8. Cynamon

9. Olej lniany

10. Jak wzmocnić odporność – podsumowanie

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 


1. Odporność a jogurt naturalny

Jogurt naturalny to kluczowy produkt poprawiający naszą odporność. Jest niedrogi, smaczny i ma niesamowite działanie. Jest to zdrowa przekąska, która powinna znaleźć się w menu każdego z nas. Zawiera bakterie potrzebne organizmowi do walki z różnymi infekcjami. Stosowanie tego produktu wpływa na poprawę szybkości reakcji układu immunologicznego.

 

2. Kiełki na odporność

Kiełki wzmacniają odporność oraz są świetnym źródłem błonnika - elementu poprawnego trawienia. Zawierają mnóstwo witamin i białek, w tym witaminę E oraz cholinę i cynk. Elementy te wspomagają układ odpornościowy organizmu. Kiełki można dodawać do różnych potraw, m.in. do jogurtu naturalnego.

 

3. Czosnek Fabryka Siły Sklep

Kluczowy element w walce o lepszą odporność. Ma niesamowite właściwości, które są ciągle wykorzystywane w walce z przeziębieniem oraz grypą. Czosnek ma właściwości antyseptyczne, przeciwgrzybiczne oraz odżywcze. Jest także naturalnym środkiem odtruwającym, chroniącym nasz organizm przed infekcjami bakteryjnymi oraz wirusowymi.

 

4. Herbata

Zielona i czarna herbata zawierają dużą ilość polifenoli oraz flawonoidów, które zwalczają choroby. Zadaniem tych antyoksydantów jest wyszukiwanie wolnych rodników (które uszkadzają komórki) i niszczenie ich. Herbata nie tylko dba o nasze zdrowie ale również świetnie smakuje.

 

5. Brokuły

Brokuł to warzywo zielone, pożądane w zdrowej kuchni. Oprócz doskonałego smaku ma także właściwości zdrowotne. Powinien znajdować się w naszych posiłkach. Można go przyrządzać na wiele sposobów, w postaci sosów, zup, zapiekanek. Brokuły zawierają mnóstwo składników odżywczych i dużą ilość witaminy A i C. Kiedy brokuł połączymy z serem o niskiej zawartości tłuszczu, otrzymamy świetną przekąskę, która podnosi odporność i poziom witamin z grupy B oraz witaminy D.

 

6. Orzechy

Orzech to nie tylko smaczna zagryzka, ale również doskonałe źródło selenu. Dużą ilość tego mikroskładnika można znaleźć w orzechach brazylijskich. Selen jest niezbędny do prawidłowego działania układu immunologicznego

i produkcji przeciwciał. Jego zadaniem jest hamowanie chorobotwórczych drobnoustrojów.

 

7. Kalafior

Kolejne pyszne i bardzo zdrowe warzywo. Kalafior zawiera duże ilości antyoksydantów, które skutecznie zwalczają wolne rodniki. Zawiera także chlorynę - bardzo ważny składnik zdrowej i zbilansowanej diety. Kalafior, podobnie jak brokuł, można przyrządzić na wiele sposobów.

 

8. Cynamon

Każdy, kto był na diecie, wie, jak cudownym produktem jest cynamon. Oprócz słodkiego smaku, ma także zdolności do walki z chorobami. Działa antywirusowo i przeciwgrzybicznie, co nie tylko wzmacnia nasz system odpornościowy, ale także niszczy patogeny (które wywołują choroby). Cynamon można bardzo łatwo wkomponować do naszej diety. Skuteczne działanie przeciwko chorobom oraz walory smakowe to jego główne zalety.

 

9. Olej lniany

Tłuszcze omega-3 nie tylko wspomagają nasz układ krwionośny, ale także nasz układ odpornościowy. Produkują prostoglandyny, które pobudzają układ odpornościowy do działania. Olej lniany to świetne źródło kwasów omega-3. Wystarczy dodawać go do sałatek warzywnych, żeby zapewnić odpowiednią ilość niezbędnych składników do wzmacniania naszej odporności.

 

10. Jak wzmocnić odporność – podsumowanie

Zachowanie odpowiedniej odporności to sprawa ważna. Ważne jest też to, że nie trzeba spożywać lekarstw i innych suplementów, żeby zadbać o naszą odporność. Wystarczy wkomponować do swojej diety wyżej wymienione produkty. Dzięki temu nasza dieta będzie pyszna i zdrowa, a to przełoży się na lepsze wyniki nie tylko u lekarza, ale także w sporcie i w życiu prywatnym.