Na grypę nie działają żadne antybiotyki, ponieważ jest to choroba wirusowa. Gdy nas dopadnie, należy cierpliwie czekać, aż przejdzie. Powikłania bywają bardzo groźne – należą do nich: zapalenie opon mózgowych, płuc, uszu, zatok, niewydolność serca, niedowład kończyn, a nawet nagły zgon sercowy. Dlatego tak ważna jest profilaktyka. Poznaj proste metody na wzmocnienie układu odpornościowego.

 

SPIS TREŚCI:

1. Grypa a regularna aktywność fizyczna
2. Ruch na świeżym powietrzu
3. Odpoczynek
4. Dieta na odporność a grypa
5. Herbaty ziołowe
6. Olejki eteryczne

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

1. Grypa a regularna aktywność fizyczna
Sport to mocna broń przeciw grypie. Zdrowy, silny organizm łatwo wygrywa

z wirusami wszelkiego kalibru. Podczas aktywności fizycznej do narządów wewnętrznych dociera więcej tlenu. To wzmacnia nasz układ immunologiczny i pozwala na skuteczną odpowiedź na ewentualne zagrożenia. Ponadto jeszcze kilka godzin po treningu we krwi krąży więcej niż zwykle przeciwciał. Ruch pomaga też zwalczyć stres, jeden z głównych wrogów systemu odpornościowego. Właściwości profilaktyczne ma sport

o umiarkowanej intensywności – niewycieńczające sesje.


2. Ruch na świeżym powietrzu
Sama decyzja o pozostawaniu aktywnym fizycznie w okresie jesienno-zimowym jest bardzo dobra. Warto do tego dodać jednak ruch na świeżym powietrzu. Bieganie na zewnątrz, maszerowanie lub uprawianie sportów typowo zimowych, takich jak jazda na nartach i łyżwach, hartuje ciało. Organizm zostaje oswojony z wirusami krążącymi dookoła i uczy się, jak sobie z nimi radzić.


3. Odpoczynek
W trakcie snu komórki regenerują się, a system nerwowy odpoczywa. Ma to bezpośredni wpływ na budowę pancerza ochronnego dla zdrowia. Przemęczony organizm ledwo ma siłę stawić czoła codziennym wyzwaniom, nie wspominając o walce z wirusami. Co więcej, to właśnie podczas snu ciało produkuje hormony wzrostu, które tworzą układ immunologiczny. Dorosły człowiek powinien poświęcać odpoczynkowi osiem godzin na dobę. Musi to być sen pełny, nieprzerywany, najlepiej odbywający się o stałych porach.


4. Dieta na odporność a grypa
W pożywieniu znajdują się naturalne środki wzmacniające odporność. Wysoką zawartością cennej dla zdrowia witaminy C charakteryzują się: ziemniaki, kapusta, jabłka, cytrusy, czarna porzeczka i żurawina. Już niewielka ilość tych produktów zaspokoi nasze dzienne zapotrzebowanie na kwas askorbinowy.

  Fabryka Siły Sklep

W diecie powinny znaleźć się także cebula, czosnek, cynamon i imbir. Wykazują bardzo silne właściwości bakteriobójcze, usprawniając dodatkowo pracę układu pokarmowego. Z wolnymi rodnikami, czyli niszczycielami systemu immunologicznego, najlepiej walczą zielone warzywa, w tym groszek, fasola szparagowa, sałata, ogórek, brukselka i brokuły.

 

Pozytywnie wpłynie również obecność nienasyconych kwasów tłuszczowych, które znajdziemy w oliwie, rybach i orzechach. Należy wystrzegać się jadłospisu przesyconego tłuszczami prostymi, cukrami oraz rygorystycznych diet, na przykład Dukana.


5. Herbaty ziołowe
Naturalne herbaty ziołowe to rozsądniejszy wybór niż leki na grypę. W końcu jest to choroba pochodzenia wirusowego, na którą nie istnieje na świecie żadne lekarstwo. Wszelkie połykane tabletki są po prostu esencjami tych substancji, które znajdują się w ziołach i jedzeniu.

 

Medycyna ludowa od lat pomaga ludziom budować odporność i wystrzegać się przeziębień oraz grypy. Organizm wzmocni picie naparów z lipy, sosny

i czarnego bzu. Działanie przeciwzapalne wykazuje bratek, nagietek, rumianek.

 

Wszystkie wymienione rośliny są obecne od stuleci w polskim ziołolecznictwie. Rdzenni mieszkańcy Ameryki Północnej natomiast budowali sobie odporność ze stali, dzięki jeżówce purpurowej. Lekko pieprzne w smaku zioło służy nie tylko profilaktycznie. Przyspiesza również powrót do zdrowia, gdy nie uda nam się zapobiec chorobie.


6. Olejki eteryczne
Kąpiele z dodatkiem olejków eterycznych kojarzone są najczęściej

z zabiegami urodowymi. Jednak to wspaniały sposób na to, by ustrzec się grypy! Aromatyczne preparaty można mieszać z płynem do mycia, balsamem do ciała, a także stosować do inhalacji. Olejki eteryczne działające przeciw grypie to między innymi: eukaliptusowy, miętowy, z zielonej herbaty, pachtowy, cynamonowy i hyzopowy.