W dzisiejszym świecie najbardziej liczy się efektywność. Im będziesz bardziej efektywnym pracownikiem, tym więcej zarobisz, a przy okazji będziesz krócej pracować. Tak samo jest w życiu prywatnym oraz w treningu. Każdy ruch powinien być odpowiednio przemyślany, a działania – wydajne. Pytanie, które się rodzi, to jak zaplanować odpowiednio dzień? Większość ludzi ma z tym olbrzymi problem. Nic dziwnego – planowanie wymaga samodyscypliny, silnej woli oraz umiejętności organizacji. Jak się więc za to zabrać? Ten artykuł ma za zadanie pomóc osobom pragnącym lepiej się zorganizować.

 

SPIS TREŚCI:

1. Po pierwsze uczciwość względem siebie
2. Po drugie walka z samym sobą
3. Po trzecie cele i priorytety

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 


1. Po pierwsze uczciwość względem siebie

Każdy z nas musi być uczciwy względem samego siebie. Chodzi tutaj o to, aby umieć samemu sobie coś obiecać i tej obietnicy dotrzymać. Obiecałeś sobie, że wstaniesz rano i pouczysz się do kolokwium lub klasówki, pójdziesz pobiegać, albo po prostu zrobisz sobie posiłki na cały dzień? Jeśli gdy dzwoni budzik, odwracasz się na drugi bok, to nie jesteś w stanie spełnić prostej obietnicy względem samego siebie.

 

Każdy człowiek powinien umieć przyznać się też do błędów i swoich słabości. Przeanalizować je i sprawdzić, jakie cechy charakteru są w stanie te słabości zrównoważyć. Należy zawsze pamiętać o wadach, jednakże ludzie sukcesu skupiają się gównie na zaletach. Jest kilka różnic w myśleniu zwycięzców i przegranych.

 

Przegrany myśli: to dla mnie za ciężkie. Nie dam rady. Natomiast zwycięzca myśli: to trudne, ale możliwe. Znam swoje słabe i mocne strony. Dam z sie-bie wszystko.

 

Przegranych powstrzymuje strach przed porażką, a zwycięzcy działają pomimo jego obecności. Na tym polega odwaga – nie jest ona przecież brakiem strachu. Nie boją się tylko głupcy i wariaci. Odwaga jest działaniem pomimo lęku.

 

Są to dwa proste przykłady pokazujące, że ludzie którzy osiągają sukcesy, są bardziej uczciwi względem siebie. Mocniej w siebie wierzą, bo znają swoje silne i słabe strony. Nie odrzucają strachu ani możliwości porażki. Robią po prostu wszystko, co w ich mocy.


2. Po drugie walka z samym sobą

Najtrudniejsza walka w życiu to walka z samym sobą. Słyszałem kiedyś powiedzenie, że kto pokonuje przeciwników, jest silny – lecz ten, kto zwycięża nad samym sobą, jest potężny. Każdy z nas jest wielki ponad miarę – i tego się boimy najbardziej. Większość ludzi boi się wygrać, a nie przegrać. Porażka towarzyszy im tak długo, że stała się częścią ich życia. Jeżeli nie chcesz, by ciebie spotkało to samo, musisz zacząć walczyć ze swoim lenistwem i brakiem wiedzy.

 

Spróbuj konsekwentnie robić dokładnie to, na co nie masz ochoty. Z brakiem wiedzy najlepiej walcz edukacją: czytaj książki, oglądaj odpowiednie programy, ucz się. Musisz pragnąć sukcesu bardziej niż snu, jedzenia, odpoczynku. Ludzi sukcesu cechuje to, że chcą zwyciężać prawie tak mocno, jak pragną oddychać. Staw czoła swoim lękom. Nazwij je, a zorien-tujesz się, że przestały być tak straszne.


3. Po trzecie cele i priorytety

Postaw sobie cele długoterminowe i podziel je na cele krótkoterminowe. Dziel zadania na etapy, a w każdej chwili dnia będziesz wiedział, co robić

i jak blisko celu jesteś. Musisz mieć priorytety. Jeżeli twoim priorytetem są serial i piwo, nigdy nie osiągniesz formy życia. Jeżeli priorytetem będzie odpoczynek, nigdy nie staniesz się właścicielem olbrzymiej korporacji. Są to może i skrajne przypadki, ale pamiętaj: jak robisz małe rzeczy, tak będziesz robił duże; w jaki sposób wykonujesz jedną rzecz, tak zrobisz wszystko. Pamiętaj o tym.

 

Zrób sobie kalendarz i zapisz w nim, co musisz zrobić danego dnia, aby zbliżyć się do celu. Zapisz konkretne daty osiągnięcia swoich marzeń. To ty wiesz najlepiej, jak wygląda twój dzień i w którym momencie marnujesz najwięcej czasu. Nawet odpoczynek może być efektywny. Podziel dzień na części. Jedną częścią będzie praca, drugą trening, trzecią robienie rzeczy, które mają cię przybliżyć do celu, a ostatnią odpoczynek i sen. Musisz się wysypiać, żeby mieć siłę walczyć każdego dnia.

 

Musisz mieć czas na zdrowe, wartościowe posiłki, żeby twoje ciało mogło nadążyć za umysłem. Zaplanuj wszystko dokładnie. Planuj, o której wstaniesz, co zrobisz po obudzeniu, ile czasu będziesz w pracy i jakie zadania musisz w niej wykonać. Pamiętaj, ile czasu zajmują ci dojazdy. Zaplanuj, ile czasu zainwestujesz w trening, a ile w naukę. Im bardziej szczegółowo to zrobisz, tym lepiej.