Nie zawsze musimy ćwiczyć w pocie czoła, aby pozbyć się tak niechcianej podskórnej tkanki tłuszczowej! Wystarczy zmiana codziennych nawyków, aby w dłuższym okresie, przykładowo roku, zauważyć znaczące zmiany we własnej sylwetce. Szybka utrata kilogramów to głodówka? Niekonieczne, ale zdrowa dieta będzie jak najbardziej wskazana.


SPIS TREŚCI:
1. Parkuj dalej i do miejsca docelowego dochodź o własnych siłach
2. Pij schłodzoną wodę
3. Jedz chilli
4. Kąp się w letniej wodzie
5. Windę zastąp schodami
6. Samochód zamień na rower

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc



1. Parkuj dalej i do miejsca docelowego dochodź o własnych siłach

Prostym sposobem utraty dodatkowych kalorii w ciągu dnia jest parkowanie nieco dalej od pracy. Parkując pod pracą, nie tylko nie spali się kalorii, ale nie da się sobie czasu na wyciszenie organizmu – zwłaszcza jeśli do miejsca zatrudnienia pędzi się w pocie czoła na ostatnią chwilę.


2. Pij schłodzoną wodę

Wodę mineralną przed spożyciem warto schłodzić w lodówce. Ten zabieg sprawi, że zdrowo nawadniając organizm, wspomoże się proces redukcji tkanki tłuszczowej. Wydaje się niemożliwe?


Schłodzona woda zakłóca wewnętrzną termogenezę organizmu – oznacza to, że dąży on do wyrównania różnicy temperatur na swoją korzyść, a co za tym idzie, do ogrzania schłodzonej szklanki wody będzie potrzebował energii, którą będzie czerpał z zasobów podskórnej tkanki tłuszczowej!

1 stopień Celsjusza mniej to utrata 4 kalorii!


3. Jedz chilli

Jedzenie ostrych przypraw, do których należą nasiona oraz siekana papryczka chilli, podwyższa tempo procesów trawiennych w ludzkim organizmie. Już łyżeczka ostrej przyprawy w ciągu dnia (a więc stosunkowo niewiele, co jest dobrą informacją dla osób, które nie przepadają za ostrymi potrawami) jest w stanie wspomóc proces spalania tkanki tłuszczowej

w naszym organizmie!


Dla osób lubiących ostre jedzenie utrata kilogramów może więc być przyjemnością. Jak widać spalanie kalorii i ostre przyprawy idą ze sobą

w parze!


4. Kąp się w letniej wodzie

Szybka utrata kilogramów może zostać wzbogacona dzięki codziennej kąpieli. Kąpiel w nieco chłodniejszej wodzie niż zazwyczaj pobudzi organizm do życia. Taka osoba od razu poczuje się bardziej rześka i gotowa do wyzwań, jakie niesie pozostała część dnia. Chłodna kąpiel ma do tego aspekty prozdrowotne – pomaga w uniknięciu żylaków, poprawia krążenie, odżywia skórę i przede wszystkim spala kalorie.


Dzieje się tak za sprawą specyfiki ludzkiego organizmu. Człowiek jest

z natury stworzeniem stałocieplnym – oznacza to tyle, że temperatura jego organizmu nigdy się nie waha i utrzymuje się na stałym poziomie 36,6 stopni Celsjusza. Schłodzona woda obniża temperaturę na zewnątrz ciała i już to jest bodźcem do działania – organizm za wszelką cenę dąży do utrzymania przytoczonej wcześniej temperatury, spalając przy okazji dodatkowe kalorie!


5. Windę zastąp schodami

Szybka utrata zbędnych kalorii na wyciągnięcie… nogi? Ależ oczywiście! Prostym rozwiązaniem jest zastąpienie windy schodami. Wchodząc po schodach, wzmocni się nogi, poprawi wydolność płuc i serca, co zaprocentuje w przyszłości. Zdrowie to skarb, który warto pielęgnować na wiele sposobów. Oto jeden z nich!


6. Samochód zamień na rower

Jeśli do pracy ma się mniej niż 20 czy 30 km, warto zamienić samochód na rower, przynajmniej w okresie letnim. W ten prosty sposób nie tylko poprawi się jakość funkcjonowania układu krwionośnego, ale również wpłynie się korzystnie na swój układ ruchu, dotleni organizm a co za tym idzie – zainwestuje w swoje zdrowie. Dodatkowo utrata kalorii to kolejny bonus.


Przejażdżka rowerem ma jeszcze jedną zaletę: pozwoli uniknąć stresu spowodowanego staniem w korkach.


W skali roku wyżej wspomniane zabiegi pomimo że od razu nie dają zadowalających efektów, wzmocnią mięśnie, poprawią zdrowie oraz przyczynią się do utraty zbędnego balastu pod postacią tkanki tłuszczowej. Wprawdzie nie będzie to liczba rzędu 10 kg, ale 1-2 kg podskórnej tkanki tłuszczowej robi już różnicę w wyglądzie!


Warto pamiętać, iż utrata kilogramów nie nastąpi przy złym odżywianiu się. Zdrowa dieta to podstawa. Głodówka nie wchodzi w grę.