Wielu osobom trening siłowy na siłowni kojarzy się z bezmyślnym machaniem żelastwem. Niestety jest to pogląd, oczywiście błędny, w którym tkwią osoby nie mające zupełnie nic wspólnego z treningiem, a więc będące bez odpowiedniej wiedzy, aby móc wygłaszać takie opinie. Trening siłowy bez zasad nie przyniesie efektów. Oto 3 najważniejsze zasady, z których mogą skorzystać zarówno osoby początkujące, jak i zaawansowane.

 

SPIS TREŚCI:
1. Technika, a nie ciężar
2. Bez zdrowej diety nie ma sylwety
3. Odpoczynek kluczem do sukcesu

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc


 

1. Technika, a nie ciężar

Plan treningowy powinien uwzględniać wiele rzeczy, jedną z nich w przypadku osoby początkującej jest m.in. intensywność i objętość treningowa dopasowana do aktualnej formy oraz celu treningowego. Bardzo ważne jest jednak również to, by trening opierał się nie na maksymalnie dużym ciężarze, tylko na korygowaniu oraz doskonaleniu poprawnej techniki wykonywania ćwiczeń.

 

Zbyt duże obciążenia nie tylko nie przyniosą zadowalających efektów, ale również mogą prowadzić do wielu urazów. Jest to związane z tym, iż trening osoby początkującej, która nie ma wystarczająco dużo siły na uporanie się ze skrajnie dużymi obciążeniami, nie jest wykonywany prawidłowo technicznie. Zła technika odbija się na jakości treningu, a także trening „przez siłę” nie prowadzi do niczego dobrego na początku sportowej przygody na siłowni.

 

2. Bez zdrowej diety nie ma sylwety

Zdrowa zbilansowana dieta to 70% końcowego sukcesu w sportach sylwetkowych. Bez jej wprowadzenia treningi na siłowni mogą być mało owocne, co przełoży się na szybkie zniechęcenie oraz późniejsze zrezygnowanie z dalszych treningów.

 

Warto więc od samego początku zaznajomić się ze zdrowym menu. Posiłki powinny być bogate w makroskładniki (białko, węglowodany i tłuszcze) oraz mikroskładniki (witaminy i minerały). Oczywiście najlepiej stawiać na produkty zdrowe, a co za tym idzie – możliwie najmniej przetworzone. Fabryka Siły Sklep

 

Plan treningowy będzie spełniał swoje zadanie, gdy równo z nim będzie realizowany plan dietetyczny (żywieniowy) oraz suplementacyjny mający na celu wzbogacenie diety w niezbędne składniki, których jednak nie sposób dostarczyć ze zdrowym odżywianiem.

 

Jak widać, pierwsze treningi na siłowni nierozerwalnie powiązane są ze zmianą nawyków żywionych.

 

3. Odpoczynek kluczem do sukcesu

W przypadku osób dopiero rozpoczynających swój trening bardzo ważne jest to, aby plan treningowy uwzględniał to, iż pierwsze treningi na siłowni powinny zapewniać poza treningiem odpowiedni czas niezbędny mięśniom do pełnej regeneracji. Po treningu należy więc dać wolne swoim mięśniom do momentu, aż się nie zregenerują.

 

W związku z powyższym pierwsze treningi na siłowni w ciągu tygodnia powinny być podzielone na 2–3 sesje, na których zostaną wykonane ćwiczenia na wszystkie główne grupy mięśniowe. Będzie to swoista podstawa do zaznajomienia się z techniką optymalnego rozwoju struktur mięśniowych.

 

Większa ilość treningów nie jest konieczna, przynajmniej w początkowej fazie. W tym momencie dla osoby ćwiczącej nie liczy się ilość treningów,

a ich jakość. Każdy trening powinien być oparty przede wszystkim na jakości, a więc odpowiedniej technice. Zbyt duże przeciążenia treningowe sprawiają, że motywacja do treningu spada z każdą kolejną sesją na siłowni i bez znaczenia jest to, czy bazę treningu stanowi plan treningowy na masę, trening na rzeźbę, czy trening obwodowy.