Bieganie to dość bolesne, nudne i męczące zadanie - tak stwierdzi tylko ten, co nigdy nie spróbował. Coraz częściej można spotkać biegaczy dosłownie wszędzie i o każdej porze roku. To aktywność fizyczna nie wymagająca dużych nakładów finansowych i ogólnodostępna. W niniejszym artykule skupimy się na zaletach i korzyściach związanych z bieganiem.

 

SPIS TREŚCI:

1. Trening biegowy – korzyści dla organizmu

2. Trening biegowy – korzyści dla serca

3. Trening biegowy – rano

4. Trening biegowy – wieczorem

5. Trening biegowy – zalety dla mężczyzn

Za rok będziesz żałował, że nie zacząłeś dzisiaj!
Zobacz metamorfozy naszych użytkowników:

Zobacz więcej!

 

 

1.Trening biegowy – korzyści dla organizmu

Wszędzie można przeczytać, że bieganie jest korzystne dla zdrowia, że warto biegać, bo pozytywnie wpływa to na nasz organizm. Ale jakie dokładnie są te korzyści? 

 

Oto one:

– w trakcie biegu angażujesz praktycznie wszystkie grupy mięśniowe,

a w trakcie porządnego treningu biegowego tak naprawdę je ćwiczysz. A jak wiadomo, zdrowe mięśnie to zdrowe stawy;


– w trakcie biegu organizm jest poddawany intensywnym obciążeniom,

w związku z tym zaczynasz się pocić. Razem z potem wyprowadzane są toksyny i dochodzi do oczyszczania organizmu;


– bieganie jest świetnym środkiem antydepresyjnym i pomaga zwalczać nerwice. Dzieje się tak, ponieważ w trakcie treningu u biegacza wydziela się hormon szczęścia. Również nie ma lepszego sposobu na pozbycie się negatywnych myśli i stresów związanych z codziennym życiem;


– bieganie wpływa pozytywnie na ośrodkowy układ nerwowy i na układ odpornościowy. Każdy trening biegowy, jeżeli jest wykonywany na świeżym powietrzu, hartuje twój organizm;


– bieganie uczy panowania nad sobą i rozwija siłę woli. Przy okazji, u osób trenujących samoocena jest zawsze na wyższym poziomie.

Nie masz czasu? Nasi eksperci ułożą dla Ciebie plan. Kliknij tutaj!
Plany dietetyczne i treningowe
Plany dietetyczne i treningowe


2. Trening biegowy – korzyści dla serca

Pewnie już wiesz, że bieganie pozytywnie wpływa na serce i cały układ sercowo-naczyniowy. I owszem, jest to fakt. Bieganie nie pozwala krwi przechodzić w stan stagnacji i rozgania ją po całym organizmie, krew krąży

i zmusza do pracy każdą komórkę twojego organizmu. Ponadto, jeżeli cierpisz na nadciśnienie tętnicze, duszności lub masz katar, chcesz zachować zdrowe ciało i poprawić krążenie krwi to jak najbardziej powinieneś biegać. Jednak jeżeli masz niskie ciśnienie, to zanim zaczniesz trening biegowy, musisz skonsultować się z lekarzem w celu dobrania odpowiedniego do ciebie obciążenia.


3. Trening biegowy – rano

Bardzo często pojawia się pytanie, kiedy biegać – rano czy wieczorem?

Z jednej strony, nie ma lepszego sposobu aby się obudzić, niż bieganie. Jednak nie należy wyciągać pochopnych wniosków dotyczących korzyści płynących z porannego joggingu. Specjaliści często są zdania, że ze względu na to, iż organizm od razu po wstaniu z łóżka nie jest jeszcze dostatecznie rozbudzony, to nie należy poddawać go tak gwałtownym obciążeniom. Stąd bieganie rano jest jak najbardziej korzystne dla organizmu, a zwłaszcza dla sylwetki, ale nie od razu po przebudzeniu.


4. Trening biegowy – wieczorem

O tym, że bieganie od razu po przebudzeniu niekoniecznie jest dobre, już wiesz. A jak to wygląda w przypadku wieczornego biegania? Według profesjonalnych trenerów, jogging wieczorem to najbardziej optymalny wariant, który dodatkowo pozwala pozbyć się bezsenności. Dodatkowo,

z reguły wieczorem już się nigdzie nie spieszysz i możesz spokojnie wykonać trening. Oprócz tego, specjaliści twierdzą, że to właśnie między 18:00 a 20:00 powinniśmy ćwiczyć.


5. Trening biegowy – zalety dla mężczyzn

Obecnie większość mężczyzn prowadzi, niestety, siedzący tryb życia, zwłaszcza ze względu na pracę. Jeżeli tak masz, to bieganie musi być dla ciebie dosłownie obowiązkiem. Dzięki temu nie tylko utrzymasz swoje ciało

w formie, a siebie na wysokim poziomie sprawności fizycznej, ale również pozbędziesz stresów nagromadzonych po całym dniu pracy. Gwarantuje to np. rzadsze sięganie po używki w celu rozładowania napięcia. Pozytywny wpływ odczujesz także w życiu seksualnym. Bieg to nie tylko dobre zdrowie

i wysportowana sylwetka, przekłada się on również na inne, równie ważne, aspekty twojego życia.

REKLAMA
Rewolucja w spalaniu tłuszczu! Zobacz najskuteczniejsze spalacze
9,4
Trizer
137
Zobacz więcej Dieta GRATIS!
TRIZER To przede wszystkim zestaw! Producent zapewnia 30 dniową dietę oraz pełną opiekę dietetyków do każdego zakupionego Trizera!