Wymarzona sylwetka stanowi cel wielu osób. Coraz więcej z nas marzy

o zdrowym, sprawnym i wysportowanym ciele. Podejmując decyzję

o zmianie swojego dotychczasowego trybu życia, idąc w kierunku rozwoju fizycznego, stajemy często przed dylematem wyboru odpowiednich dla siebie ćwiczeń. Czy wybrać siłownię, czy inną sprawdzoną formę ćwiczeń? Co będzie efektywne i co będzie mogło sprzyjać naszemu ogólnemu rozwojowi fizycznemu?


SPIS TREŚCI:

1. Skuteczna innowacja – trening z cięgnami gumowymi

2. Zasady zachowania bezpieczeństwa podczas treningu z cięgnami

3. Rodzaje ćwiczeń

4. Skuteczne ćwiczenia na siłę i na masę

Za rok będziesz żałował, że nie zacząłeś dzisiaj!
Zobacz metamorfozy naszych użytkowników:

Zobacz więcej!



1. Skuteczna innowacja – trening z cięgnami gumowymi

Trening z cięgnami gumowymi coraz częściej gości w świecie sportów siłowych. Ta innowacyjna forma treningowa śmiało służy wielu sportowcom w ich codziennym życiu sportowym. Trening przy użyciu cięgien gumowych nie stanowi dla wielu sportowców jedynie dodatku treningowego do ich klasycznego trybu opartego wyłącznie na ciężarach wolnych. Notabene, tworzy on dziś coraz większą domenę treningową, która pozwala rozwijać się fizycznie w zakresie ruchowym, kondycyjnym czy siłowym.


Skuteczność owej innowacji polega na jej mobilności oraz możliwościach technicznych umożliwiających płynne przechodzenie z ćwiczenia na ćwiczenie. Bardzo przyjaznym, a zarazem wygodnym udogodnieniem powyższego systemu treningowego jest jego łatwa i sprawna obsługa podczas wykonywanego treningu. Powyżej wymienione cechy sprawiają, że system cięgien gumowych staje się także doskonałym łącznikiem pomiędzy salą treningową a naturą, która stwarza nam dodatkowe możliwości treningowe w plenerze. Dzięki mobilności oraz łatwości obsługi owa innowacja treningowa wzbogaca naszą sportową codzienność, pozwalając nam tym samym na kształtowanie skutecznie naszego ciała.

Nie masz czasu? Nasi eksperci ułożą dla Ciebie plan. Kliknij tutaj!
Plany dietetyczne i treningowe
Plany dietetyczne i treningowe


2. Zasady zachowania bezpieczeństwa podczas treningu z cięgnami

Każdy trening wiąże się z ryzykiem wystąpienia kontuzji. Jednakże kontuzje to niejedyne zagrożenia związane z treningiem. Bardzo ważnym aspektem podczas ćwiczeń jest zachowanie ogólnych zasad bezpieczeństwa, które przekładają się na ich jakość oraz na systematykę. Podobnie jest w przy-padku ćwiczeń przy użyciu cięgien gumowych, których specyfika treningowa wręcz wymusza odpowiednie nastawienie i zachowanie się podczas treningu właściwego. Wykonanie i technologia opierają się często na łączeniu karabinkowym, toteż sprzyjają one wykonywaniu treningu mobilnego, który jest podstawą ćwiczeń z cięgnami.


Warto pamiętać, aby podczas treningu zabezpieczać cięgna dodatkowymi uprzężami w postaci łańcuchów lub mocnych pasków nylonowych dla zachowania dodatkowej formy bezpieczeństwa. Wymienione dodatki zabezpieczające ułatwiają jednoczesne podpięcie cięgien podczas treningu np. do drabinek znajdujących się w sali gimnastycznej lub też do konstrukcji umożliwiających także trening w plenerze. Odpowiednia dbałość oraz poznanie właściwych technik treningowych sprzyjają nie tylko bezpieczeństwu, ale poprawiają również komfort psychiczny ćwiczącego.

W ten sposób eliminujemy ewentualne obawy ćwiczącego przed wystąpieniem niechcianych kontuzji, a także unikamy wypadków spowodowanych nieodpowiednim zabezpieczeniem sprzętu treningowego.


3. Rodzaje ćwiczeń

Powyższa forma aktywności oparta na cięgnach gumowych to system sprawdzający się praktycznie wszędzie i oferujący szeroki wachlarz ćwiczeń dla każdego. Specyfika oraz konstrukcja cięgien pozwalają ćwiczącemu wykonywać praktycznie wszystkie ćwiczenia – zarówno na górną, jak i na dolną część ciała, od ćwiczeń stricte siłowych po ćwiczenia oparte na rozwoju siły i dynamiki ćwiczącego. Elastyczność cięgien pozwala ćwiczącemu efektywnie wykonywać trening ramion (bicepsa, tricepsa), obręczy barków, aktonów klatki piersiowej, pleców czy też odcinków przedramion.


W odpowiednim technicznie ustawieniu znakomicie sprawdza się jako urządzenie do ćwiczenia nóg, pośladków, a także jako wspomagacz dla treningu brzucha. Skuteczność ćwiczeń podobna jest do tej przy treningu na ciężarach wolnych. Dodatkowym atutem elastycznych cięgien gumowych jest ich podwójna rola spełniająca funkcję ciężaru i elementu sprzyjającego rozciąganiu mięśni oraz współpracujących z nimi ścięgien. Zatem jest to urządzenie do treningów, które pozwala w sposób elastyczny i kreatywny budować solidną sportową postawę.


4. Skuteczne ćwiczenia na siłę i na masę

Skoro było o ćwiczeniach, to warto wspomnieć także o skuteczności. Wypadałoby dodać coś o metodach skutecznego treningu na siłę i na masę. Podobnie jak w przypadku ciężarów wolnych, tak też w przypadku treningu innowacyjnego trening siłowy opiera się na odpowiednim doborze obciążenia do wykonywanego ćwiczenia. Możliwości mobilne, jakie stwarza ćwiczącemu system ćwiczeń z cięgnami gumowymi, w bardzo łatwy sposób pozwalają uzupełniać ćwiczącemu ciężar używany podczas treningu właściwego. Progresja obciążenia odbywa się poprzez dopięcie karabinkiem tylu cięgien, aby uzyskać odpowiednie do możliwości ćwiczącej osoby obciążenie.


W przypadku treningu siły następuje podpięcie dodatkowych cięgien

w formie obciążenia zmiennego, co generuje tym samym stopniowe zwiększanie dynamiki ćwiczącego. Natomiast w przypadku treningu na masę następuje takie dostosowanie ciężaru, aby ćwiczący mógł wykonać

3–4 serie odpowiadające 8–10 powtórzeniom. Możliwość szybkiej zmiany obciążenia oraz kąta ustawienia gum efektywnie wpływa na rozwój siły i na kształt sylwetki trenującego. Dzięki elementarnemu oraz kreatywnemu podejściu do treningu innowacyjnego tworzymy dobrze funkcjonujący organizm człowieka wysportowanego.

REKLAMA
Rewolucja w spalaniu tłuszczu! Zobacz najskuteczniejsze spalacze
9,4
Trizer
137
Zobacz więcej Dieta GRATIS!
TRIZER To przede wszystkim zestaw! Producent zapewnia 30 dniową dietę oraz pełną opiekę dietetyków do każdego zakupionego Trizera!