Chcesz zadbać o swoją tężyznę, a nie po drodze ci do siłowni? Dopiero zaczynasz swoje treningi? Plan treningowy na masę ma być skuteczny pomimo braku sprzętu? W każdym przypadku rozwiązaniem twojego dylematu może być odbycie treningu w domowych warunkach! W domu może wykonać praktycznie każdy trening: trening obwodowy, trening na masę, trening na rzeźbę, trening interwałowy czy trening aerobowy – mając rower treningowy! Wystarczająca motywacja do treningu?


SPIS TREŚCI:
1. Trening domatora. Co powinieneś wiedzieć o treningu w domu?
2. Zalety treningu w domu
3. Taka forma aktywności ma też swoje wady

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc



1. Trening domatora. Co powinieneś wiedzieć o treningu w domu?

Trening w domu może być świetną alternatywą dla osób chcących zadbać

o swoje ciało, jednak nie mających odpowiednio dużo czasu na korzystanie

z usług siłowni. To świetne narzędzie dla rekonwalescentów, kobiet chcących zrzucić oponkę i ujędrnić ciało, zapracowanych mężczyzn czy adeptów sportów sylwetkowych.


W trakcie jednej sesji można wzmocnić całe ciało, używając jedynie podstawowych przyrządów domowego użytku, jak choćby dwóch dwulitrowych butelek pełnych wody czy obciążenia własnego ciała!

Po kilku treningach zauważy się pierwsze efekty.


2. Zalety treningu w domu

Trening w domu posiada wiele zalet, a do najważniejszych z nich należą:

– do treningu można wykorzystać butelki wody, krzesło, kuchenne szafki, ścianę czy obciążenie własnego ciała;


– świetny sposób dla oszczędnych – Jeśli nie jest się w stanie wydawać pieniędzy na siłownię, to właśnie teraz znalazło się rozwiązanie dla siebie.

Z drugiej zaś strony należy zastanowić się nad tym, czy warto skąpić na własny rozwój? Wszak to jedyna pewna inwestycja w życiu, która

w przyszłości może zwrócić się z nawiązką;


– dobrą opcją dla osób początkujących jest trening wprowadzający przed pójściem na siłownię. Jest to trafna decyzja przed przystąpieniem do o wiele bardziej wymagających treningów ze specjalistycznym sprzętem;


– osoby będące po urazach mogą wzmocnić swoje ciało – szybko, łatwo

i skutecznie – tak w trzech słowach można opisać trening w domu. Dzięki zastosowaniu obciążenia własnego ciała skutecznie można wzmocnić swoje mięśnie wracające do pełni sprawności po kontuzji. W tym przypadku warto jednak skontaktować się z lekarzem i trenerem personalnym. Pierwszy z nich może zatwierdzić słuszność decyzji, drugi zaś dobierze optymalny plan działania;


– oszczędność czasu – nie trzeba tracić czasu na dojazd do siłowni. Praktyczne rozwiązanie, zwłaszcza w dużych zakorkowanych miastach, gdzie sam dojazd w jedną stronę może zająć więcej niż cały trening.


3. Taka forma aktywności ma też swoje wady

Mimo licznych zalet trening domowy nie jest całkowicie wolny od wad:

– trening w domowych warunkach nie daje wystarczająco silnych bodźców, aby w pełni wykorzystać potencjał własnych mięśni. Jest to dobre narzędzie do wzmocnienia całego ciała, a także uzyskania zarysów sportowej sylwetki, aczkolwiek nie sprawdza się na dłuższą metę jako jedyny środek

w uzyskaniu dużych mięśni;


– wprawdzie w doborze ćwiczeń oraz ich łączeniu ograniczeniem jest tylko wyobraźnia, jednak ze względu na słabej jakości sprzęt, jego prowizoryczność bądź jego brak sam trening nie będzie tak kompletny jak na siłowni, gdzie do dyspozycji ma się dodatkowo specjalistyczne maszyny

wolne ciężary.