Jak już wiecie, Street Workout to niezwykły sport – jest to wybór młodzieży, która chce rozwijać się fizycznie, intelektualnie i duchowo. Zapaleńcy tej dyscypliny sportowej aktywnie propagują owe idee. Trening pamięci jest tak samo ważny jak trening ciała. Trening dla mózgu – dzisiaj poruszę ten temat.


SPIS TREŚCI:

1. Mięśnie są tak samo ważne jak mózg!

2. Uwaga

3. Rozwój mówienia

4. Orientacja w przestrzeni

5. Logika i myślenie

6. Fitness umysłowy, czyli „neurobik”

7. Gimnastyka dla mózgu

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc



1. Mięśnie są tak samo ważne jak mózg!

Jeżeli trenujecie, to trenujcie nie tylko mięśnie, ale i mózg – w innym przypadku będzie to żałosny widok. Jak być wesołym, elokwentnym i mieć dobre poczucie humoru? Wszyscy dążą do idealnej sylwetki, ale co z pa-mięcią? Człowiek powinien trenować nie tylko mięśnie, ale i mózg. Każdy może znaleźć kompleksowe ćwiczenia dla utrzymania sprawności umysłowej. Pamięć odgrywa dużą rolę przy każdym rodzaju aktywności.


Istnieją różne rodzaje pamięci i wszystkie musimy trenować. Słuchanie muzyki – to nie jest zwykła przyjemność. Zapamiętywanie słów piosenek zwiększa poziom acetylocholiny, która odgrywa dużą rolę w utrzymaniu prawidłowej pracy mózgu.


Nawet małe, nieskomplikowanie, zwyczajne czynności jak ubieranie się

w ciemności trenują nasz mózg. Jeżeli jesteście praworęczni, to czesanie włosów lewą ręką stymuluje różne fragmenty mózgu i pobudza nowe powiązania nerwowe.


2. Uwaga

Uwaga daje możliwość koncentrowania się na pracy bez względu na hałas. Jak zwiększyć uwagę? To proste, wystarczy lekko zmienić zwyczajne dla nas rzeczy. Zmienić pozycję przedmiotów na biurku. Zapobiec spadkowi sprawności umysłowej możemy, wykonując obliczenia w głowie czy słuchając radia w trakcie biegania.


3. Rozwój mówienia

Trening mowy zwiększa zdolności poznawcze, pamięciowe i językowe. Płynność wypowiedzi, prawidłowe stosowanie słownictwa i znajomość gramatyki to wskaźniki harmonijnego rozwoju umysłu.


Dlatego aby zwiększyć zapas słów, potrzebna jest ciągła praktyka, która polega na zapamiętywaniu nowych i powtarzaniu już znanych (nauka języka obcego). W tym celu możecie spróbować zacząć czytać artykuły o biznesie, jeżeli wcześniej interesowała was rubryka o sporcie.


4. Orientacja w przestrzeni

Do prawidłowego przemieszczania się w przestrzeni człowiek powinien umieć analizować wzrokową informację. Dla trenowania orientacji przestrzennej możecie również wykonywać trening.


Wybierzcie 5 przedmiotów w pokoju i postarajcie się dokładnie zapamiętać miejsce ich rozmieszczenia. Po dwóch godzinach postarajcie się przypomnieć sobie, co to za przedmioty i gdzie się znajdują. Taki trening nie tylko ulepsza pamięć, ale i uczy mózg koncentrować się na otoczeniu.


5. Logika i myślenie

Logiczne myślenie człowiek stosuje codziennie. Zwykła gra komputerowa wymaga opracowania pewnej strategii. Żeby osiągnąć pozytywny wynik, musicie wykonać określone kroki, które były zaplanowane przez twórców gry.


6. Fitness umysłowy, czyli „neurobik”

Neurobik, czyli fitness mózgu, to specjalne ćwiczenia wykonywane i pow-tarzane w celu rozwinięcia i poprawy niektórych umiejętności człowieka, takich jak pamięć czy inteligencja. Neurobik zakłada, że mózg można ćwiczyć i rozwijać, co skutkuje poprawą niektórych umiejętności człowieka, zwłaszcza pamięci. Podobnie jak trening fizyczny wpływa na rozwój mięśni

i ogólną kondycję organizmu.


Taki trening znany jest również pod nazwą treningu mózgu. Można go wspomagać programami komputerowymi zawierającymi gry i ćwiczenia zwiększające pojemność pamięci krótkotrwałej lub umiejętność wykonywania obliczeń w pamięci.


Oto inne propozycje:

– po przebudzeniu się i ubraniu umyjcie się z zamkniętymi oczami;


– zmieńcie zwyczajną dla was kolejność. Zmiana drogi do pracy, trzymanie sztućców inną ręką niż zawsze, robienie zakupów w innym sklepie, wąchanie kwiatów, zbieranie kropli deszczu dłońmi, obserwowanie chmur czy formowanie z gliny. Wszystkie te czynności zwiększą aktywność mózgową;


– podróże również pobudzają pracę mózgu;


– rozwiązujcie zagadki logiczne, wykonujcie ćwiczenia polepszające pamięć. Gra w karty na komputerze, gra w szachy lub rozwiązywanie krzyżówek. Ćwiczenia neurobiku bardziej przypominają zabawne gry. Wszystkie podobne ćwiczenia rozwijają w mózgu nowe skojarzenia, dają możliwość popatrzenia na świat z innej perspektywy;


– porównajcie siebie z dzieckiem. Dzieci są zawsze aktywne. Dziecko cały czas jest gotowe do poznawania czegoś nowego.


7. Gimnastyka dla mózgu

Gimnastyka mózgu stymuluje namnażanie dendrytów i wydzielanie neurotrofin, które odnawiają neurony.


Jakie czynności wykonywać:

– wykonujcie proste czynności z zamkniętymi oczami;


– komunikujcie się z nieznajomymi. Jeżeli podróżujecie, starajcie się dowiedzieć jak najwięcej o innych. Musicie być jak gąbka. Nauczcie się kilku słów w obcym języku;


– zmieniajcie drogę dojazdu do szkoły lub pracy;


– interesujcie się tym, co wcześniej was nie interesowało. Przeczytajcie książkę o kotach czy innych zwierzętach;


– wymieńcie garderobę. Dominują w niej czarne i szare kolory? Kupcie jasne ubrania, które pozwolą wam myśleć pozytywnie;


– wymyślajcie kawały i opowieści. To zmusi wasz mózg do wysiłku;


– zróżnicujcie wasz odpoczynek. Wystarczy zamienić odpoczynek na kanapie na leżenie na podłodze.


Mam nadzieję że tym artykułem namówiłem was do trenowania mózgu. Część informacji zaczerpnąłem z ukraińskiego portalu.