Ciało sportowca wymaga odpowiedniego przygotowania psychicznego

i fizycznego. Aby jednak tak się stało, należy pamiętać o rozgrzewce. Odpowiednio rozgrzane i rozciągnięte ciało stanowi podstawę każdego treningu. Hartuje mięśnie, ścięgna i przyczepy przed ewentualnym pojawieniem się kontuzji podczas wykonywanego treningu. Forma rozciągania może być różna i opierać się na różnego rodzaju sprzęcie. Rozciąganie nie musi wiązać się z monotonią, ale może stanowić także ciekawą, skuteczną i innowacyjną formę adaptacji ciała do treningu.


SPIS TREŚCI:

1. Skuteczne rozciąganie – cięgna gumowe

2. Jak i gdzie się rozciągać

3. Na co należy zwracać uwagę

4. Jak dobierać obciążenie podczas rozciągania

5. Zalety rozciągania innowacyjnego

Za rok będziesz żałował, że nie zacząłeś dzisiaj!
Zobacz metamorfozy naszych użytkowników:

Zobacz więcej!



1. Skuteczne rozciąganie – cięgna gumowe

Rozciąganie przedtreningowe niesie za sobą ogromne korzyści dla każdego treningu, a w szczególności dla treningu siłowego. Tak też dzieje się w przy-padku rozciągania poszczególnych partii mięśniowych z użyciem coraz bardziej popularnych cięgien gumowych. Wstępny przedtrening rozciągający przy użyciu profesjonalnych gum treningowych to sama przyjemność, która oferuje ćwiczącemu szeroki wachlarz możliwości i technik podczas, przed- i potreningowego rozciągania.


Należy podkreślić, że rozciąganie ciała (mięśni) przy użyciu cięgien gumowych, różni się nieco od rozciągania standardowego. Innowacyjność oraz poprawność technik rozciągania sprzyja efektywności i nadaje ciekawego tonu aktywności ruchowej. Dlaczego rozciąganie przy użyciu cięgien gumowych jest efektywne?


Otóż rozciąganie standardowe, często niewłaściwie wykonywane, potyka się o niedopracowane (niedostateczne) rozciągnięcie mięśnia właściwego, co może skutkować jego kontuzją w samej fazie treningowej. Z kolei w przy-padku techniki CG, bazującej na systemie elastycznych gum treningowych, ćwiczenia rozciągające opierają się na kontrolowanym w naciągu, rozciąganiu balansowym – ćwiczenia rozciągające oparte są na kontrolowanym naciągu przy uwzględnieniu odpowiednio dobieranych podczas treningu obciążeń.


Technika wykonywania ćwiczeń rozciągających za pomocą cięgien umownych przypomina po trosze rozciąganie, z jakim mamy do czynienia w sportach walki. Niemniej jednak, bez aż tak dużego nacisku na uzyskanie elastyczności „człowieka gumy”. W przypadku systemu (CG) skupiamy się bardziej na rozciąganiu umiarkowanym, zabezpieczającym mięśnie przed ewentualnymi kontuzjami.

Nie masz czasu? Nasi eksperci ułożą dla Ciebie plan. Kliknij tutaj!
Plany dietetyczne i treningowe
Plany dietetyczne i treningowe


2. Jak i gdzie się rozciągać

Mobilność profesjonalnych gum treningowych umożliwia ćwiczącemu szerokie zaplecze treningowe. Rozgrzewka w postaci rozciągania ciała

i mięśni rozpoczyna się od podpięcia cięgien do wszelkich elementów konstrukcji lub przy wykorzystaniu własnych części ciała. Daje to ćwiczącemu komfort a zarazem pozwala kontrolować ruchy przy jednoczesnym dozowaniu obciążenia (naciągu gum). Dzięki specyfikacji oraz funkcjonalności tej elastycznej innowacji, rozciągać możemy nasze ciało w domu, w sali treningowej, w plenerze. Zatem takie zestawienie możliwości daje ćwiczącemu podwójną korzyść, gdyż łączy innowację

z różnymi formami sportu.


3. Na co należy zwracać uwagę

Przed rozciąganiem właściwym, warto poznać prawidłowe techniki rozciągania się cięgnami gumowymi. Przyswoić należy zasadę, iż podobnie jak podczas dźwigania ciężarów, tak i w przypadku rozgrzewki, ważnym filarem jest jej jakość. Podczas samego rozciągania należy zwracać szczególną uwagę, aby nie przekraczać bariery „naciągu”. Oznacza to, że należy unikać nadmiernego naprężenia ścięgien.


Trening rozciągający polegać ma przecież na rozciąganiu kontrolowanym a nie na przeciążeniu mięśni czy ścięgien. Bardzo ważną kwestią jest także zabezpieczenie cięgien przed ich przypadkowym zerwaniem. Toteż w przy-padku np. rozciągania partii mięśniowych pleców, klatki piersiowej czy nóg zabezpieczamy cięgna, podpinając je łańcuchem, tym samym łącząc ze sobą przystosowanym doń karabinkiem. Tak zabezpieczeni i uświadomieni technicznie, możemy bezpiecznie przygotować się do treningu właściwego.


4. Jak dobierać obciążenie podczas rozciągania

Dobór obciążenia jest podobny jak w przypadku doboru obciążenia podczas treningu progresywnego. Naciąg gum można regulować w zależności od stopnia rozciągnięcia ciała osoby ćwiczącej. Dla adepta naciąg oraz dobór siły naciągu cięgna będzie mniejszy, w celu adaptacji ciała i mięśni ćwiczącego. Aby nie przekroczyć bariery bezpieczeństwa, naciąg nie może być za duży. Uwzględniając stopień przygotowania i wytrenowania ciała w przypadku trzech kategorii: ćwiczącego początkującego, średniozaawansowanego i zaawansowanego, ciężar i rodzaj naciągu dobierany jest pod każdy z nich indywidualnie.


5. Zalety rozciągania innowacyjnego

Powyższą technikę rozciągania innowacyjnego cechuje przede wszystkim jej mobilność. Dodatkowym atutem podobnej metody jest wygoda, ponieważ nie angażuje osób trzecich i pozwala samemu kontrolować stopień obciążenia oraz dobór kąta podczas rozciągania poszczególnych odcinków ciała.


System cięgien gumowych to także doskonała wskazówka i forma ćwiczeń dla osób po zabiegach chirurgicznych. Zatem innowacja dająca także możliwość poruszania się w zakresie rehabilitacyjnym. Kreatywna

i efektywna forma rozwoju fizycznego.

REKLAMA
Rewolucja w spalaniu tłuszczu! Zobacz najskuteczniejsze spalacze
9,4
Trizer
137
Zobacz więcej Dieta GRATIS!
TRIZER To przede wszystkim zestaw! Producent zapewnia 30 dniową dietę oraz pełną opiekę dietetyków do każdego zakupionego Trizera!