Wiadomo, że każdy pragnie, aby treningi przynosiły jak najwięcej korzyści

i każdy trening był maksymalnie skuteczny. Czasami ludzie z braku doświadczenia nie wiedzą, jakich reguł przestrzegać, żeby treningi jednocześnie były i skuteczne, i różnorodne. Poniżej opisuję własne pomysły, o których mówię na treningach.


SPIS TREŚCI:
1. Regeneracja na pierwszym miejscu
2. Ćwiczenia ogólnowzmacniające
3. Wymieniajcie się doświadczeniem
4. Trening nóg

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 


1. Regeneracja na pierwszym miejscu
Pierwsze, na co chciałbym zwrócić waszą uwagę, to racjonalne myślenie 

i odpowiednie ułożenie treningu, mam na myśli ilość ćwiczeń oraz poziom ich trudności. Musicie zrozumieć, że jeżeli będziecie wymagać od ciała za wiele, może ono nie wytrzymać i w najlepszym przypadku będziecie wyłączeni z treningów na tydzień, a w najgorszym czeka was skomplikowana kontuzja, która wyeliminuje z aktywności sportowej na długo.

 

W tym miejscu warto również wspomnieć o odpowiednim odpoczynku. Jeżeli jesteście osobą początkującą, dajcie sobie czas na odpoczynek i wykonujcie treningi co drugi dzień. Oczywiście możecie doskonalić się codziennie, ale takie obciążenie na pewno da o sobie znać. Na codzienne treningi mogą sobie pozwolić osoby, które już trenują pewien czas, mają doświadczenie oraz potrafią wyczuć własne ciało. Ale uwierzcie, że nawet tacy potrzebują odpoczynku.

 

2. Ćwiczenia ogólnowzmacniające
Następna rzecz, jaką chcę poruszyć to (i tu bardziej chodzi mi o osoby początkujące) podział treningu na partie. Ten wątek dodaję raczej na marginesie. Większość osób, które zaczynają, nie są w stanie wykonać

3 podciągnięć, a po wykonaniu przykładowo 10 pompek są zmuszone do wykonania kolejnych powtórzeń z kolan. I tu właśnie nasuwa się pytanie:

w jaki sposób macie dzielić treningi i jakimi ćwiczeniami wzmacniać poszczególne partie mięśniowe?

 

Wszystkie ćwiczenia w Street Workout można zaliczyć do grupy ćwiczeń głównych. Przykładowo, przy tradycyjnych podciągnięciach pracują wam plecy, brzuch, ramiona, a jak mocno napinacie ciało to również pośladki. Dlatego na początku powinniście kierować treningi na ogólny rozwój, a jak już osiągniecie pewien poziom i będziecie w stanie wykonywać więcej ćwiczeń, możecie wejść na wyższy szczebel i zacząć dzielić na partie.

 

3. Wymieniajcie się doświadczeniem
Kolejną wskazówką z mojej strony będzie sprawdzanie technik i metod treningowych od innych osób. Połączenie ćwiczeń z dodatkowym obciążeniem oraz wykonanie ćwiczeń dynamicznych. Dla niektórych osób również połączenie z wolnymi ciężarami na siłowni dobrze działa na ogólny rozwój i postęp w treningach SW.

 

4. Trening nóg
Pamiętajcie o treningu nóg! Nie musicie od razu dźwigać ogromnych ciężarów, wystarczą wykroki, przysiady, wskoki na przeszkodę i sprinty. Trenując nogi, lepiej rozwijają się górne partie mięśni – sprawdziłem to na sobie i sam byłem zdziwiony, ponieważ myślałem, że po tym, jak urosną nogi, ciężko będzie wykonać poprawnie figury. Myliłem się! Powiem więcej, odczuwałem więcej siły w ramionach.

 

Nadszedł czas, aby zniszczyć stereotyp mówiący, że chłopaki ze Street Workout nie trenują nóg. Dobrym przykładem jest Adam Raw, olbrzym, który ma potężne nogi i jednocześnie robi dobry Workout. Adam jest idealnym przykładem do naśladowania.