Siłownia jeszcze do niedawna była miejscem przeznaczonym tylko i wyłącznie dla panów. Na szczęście obraz ten uległ zmianie. Kluby fitness są dostosowane do potrzeb pań. Również same panie o wiele chętniej pojawiają się na salach treningowych.


SPIS TREŚCI:
1. Kobieta na siłowni - powody i mity
2. Wpływ treningu na kobiecy organizm

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc



1. Kobieta na siłowni - powody i mity

Kobiety unikały tego rodzaju miejsc jak ognia w obawie przed zwiększeniem rozmiarów swoich mięśni. Jest to mylne założenie, biorąc pod uwagę różnicę pomiędzy budową genetyczną rodzaju żeńskiego i rodzaju męskiego.


Panie ze względu na inne stężenie hormonów naturalnie nie są w stanie osiągnąć tak dużych mięśni jak panowie, a co za tym idzie – ich treningi poza nabraniem jakościowej masy mięśniowej mają budować zgrabną i szczupłą sylwetkę!


2. Wpływ treningu na kobiecy organizm


Redukcja tkanki tłuszczowej

Faktem jest, iż kobiecy organizm w przeciwieństwie do męskiego naturalnie posiada większy odsetek podskórnej tkanki tłuszczowej w celu zachowania prawidłowości wszystkich wewnętrznych procesów. Niemniej jednak to właśnie z pomocą szeroko rozumianego treningu paniom udaje się pozbyć niechcianej oponki i uzyskać wymarzone kształty.


Często to właśnie trening w połączeniu z odpowiednim odżywaniem okazuje się najkorzystniejszym rozwiązaniem, zwłaszcza wtedy, kiedy kolejne wymyślne diety okazują się nieskuteczne i do tego wyniszczają od wewnątrz organizm.


Poprawa wydolności

Każda, nawet najmniejsza aktywność fizyczna ma wpływ na poprawę wydolności. Dzięki temu już po pierwszych paru treningach możliwe jest zauważalnie mniejsze zmęczenie podczas wykonywania codziennych czynności takich jak: noszenie zakupów, szybki bieg do autobusu czy poranny jogging.


Poprawa sprawności fizycznej

Wzrost siły oraz większy zakres ruchu stawów to jedne z pozytywnych efektów ubocznych regularnej aktywności fizycznej. Cechy te znacząco przydają się na co dzień.


Dziś aktywne panie nie potrzebują męskiej pomocy przy dźwiganiu siatek z zakupami, wrzuceniu walizki na górną półkę w pociągu czy przestawianiu mebli podczas generalnych porządków. Oczywiście nie oznacza to, że panowie powinni zapomnieć o swoich manierach i pozwolić kobietom na wykonywanie czynności wymagających użycia mięśni! Trening siłowy zmniejsza ponadto możliwości wystąpienia urazów oraz kontuzji.


Idealna sylwetka

Tu, gdzie dieta okazuje się nieskuteczna, rozwiązaniem może okazać się ćwiczenie! Nawet najlepsza dieta nie jest w stanie nadać naszym mięśniom pożądanych gabarytów. Jedynym rozwiązaniem w poprawie jakości aparycji okazuje się trening z ciężarami.


Jest to bardzo ważne w dążeniu do idealnej sylwetki. Warto zwrócić uwagę na to, iż jest diametralna różnica w wyglądzie chudej kobiety, która stosowała tylko dietę a kobiety, która dietę wzbogaciła ciężką pracą z ciężarami.


Nabranie pewności siebie

Lepsza sylwetka to również wzrost atrakcyjności w oczach innych, ale przede wszystkim we własnej ocenie. Od zawsze zmiana sylwetki, a więc sukces sportowy, to zarodek do pozostałych zmian, a także sukcesów na płaszczyźnie prywatnej, zawodowej oraz towarzyskiej!


Lepsze samopoczucie

Podczas aktywności fizycznej, w celu złagodzenia potreningowych zakwasów, nasz organizm wydziela endorfiny, czyli składnik znany bardziej jako hormon szczęścia. To wyjaśnia dlaczego osoby, które żyją za pan brat z regularnym treningiem, są w rzeczywistości bardziej otwarte, pozytywnie nastawione do życia, lepiej radzą sobie z problemami oraz dzięki emanowaniu dobrą energią przyciągają do siebie innych ludzi!