Mięśnie brzucha z anatomicznego punktu widzenia można podzielić na 3 strefy: mięśnie proste górne, mięśnie proste dolne oraz mięśnie skośne. Dziś przedstawione zostaną dwa kultowe oraz niezwykle skuteczne ćwiczenia na górną część mięśni prostych brzucha.


Jedno z nich z powodzeniem można wykonać w domu. Trening nie straci wówczas w żaden sposób na jakości i jest to świetna alternatywa dla osób, które wolą ćwiczyć swój ABS poza siłownią.


SPIS TREŚCI:
1. Tradycyjne domowe brzuszki
2. Brzuszki na ławce rzymskiej


Wielki FINAŁ! "180 dni od Krzycha do Ronaldo" za nami!

Mistrz Świata w Freestyle-u vs Plany treningowe Fabryka Siły



1. Tradycyjne domowe brzuszki

 

To ćwiczenie na brzuch można wykonać dosłownie wszędzie. Jest znane każdemu, co niestety nie oznacza, że każdy wykonuje je prawidłowo!


Brzuszki można wykonywać na ławeczce rzymskiej bądź na prostej nawierzchni, jak np. podłoga. W drugim przypadku warto zainwestować w specjalną matę, która będzie chronić plecy przed zimnym i zabrudzonym podłożem.


Prawidłowo wykonywane jedno powtórzenie zaczyna się w momencie oderwania głowy z barkami od podłoża, należy jednak uważać, aby nie podnosić całych pleców, gdyż po pierwsze, większą część pracy wykonuje wówczas prostownik grzbietu oraz negatywnie oddziałuje się na kręgosłup. Mięśnie brzucha muszą być cały czas napięte, tylko wtedy ma się pewność, iż wszystko przebiega prawidłowo.


Niewskazane jest również pomaganie sobie rękoma, które trzymane za głową służą jako dźwig dla ciała! Jest to błąd i należy tego unikać! Właśnie od takiego wykonywania ćwiczenia na brzuch w niedługim czasie mogą zacząć boleć plecy! Jeśli nie wiadomo, co zrobić ze rękoma, najlepiej jest trzymać je splecione na klatce piersiowej bądź delikatne opuszkami palców dotykać skroni.


Nie masz czasu? Nasi eksperci ułożą dla Ciebie plan. Kliknij tutaj!
Plany dietetyczne i treningowe
Plany dietetyczne i treningowe

2. Brzuszki na ławce rzymskiej

Technika praktycznie ta sama. Również trzeba pamiętać o tym, aby podnosić górną część pleców (same barki) tylko i wyłącznie za pomocą mięśni brzucha, które należy w pełni zaangażować poprzez ciągłe napięcie do momentu skończenia serii.


Z ławki rzymskiej lepiej skorzystać, gdy jest się w klubie fitness. Wówczas ze względu na pochylenie w dół, dodatkowo mocniej angażuje się nie tylko górę, ale również mięśnie środkowe i dolne brzucha, które odpowiadają za odpowiednią technikę wykonywania ćwiczenia i wspomagają mięśnie pracujące domyślnie, a więc górne części mięśnia prostego brzucha.


Bodźce oddziałujące na mięśnie brzucha są o wiele silniejsze niż w przypadku tradycyjnych brzuszków w leżeniu tyłem na macie.


Jak widać, trening mięśni brzucha nie potrzebuje maszyn oraz wymyślnych ćwiczeń. Świetnie zdają egzamin stare, sprawdzone metody. Niektóre ćwiczenia – jak w tym przypadku brzuszki – mogą wydawać się niezastąpione!


A jakie są wasze ulubione ćwiczenia na górną partię mięśni prostych brzucha? Podzielcie się nimi w komentarzach!

REKLAMA
Rewolucja w spalaniu tłuszczu! Zobacz najskuteczniejsze spalacze
9,4
Trizer
137
Zobacz więcej Dieta GRATIS!
TRIZER To przede wszystkim zestaw! Producent zapewnia 30 dniową dietę oraz pełną opiekę dietetyków do każdego zakupionego Trizera!
Komentarze(2)
    • ~optymista
      1 wrzesień 2015

      Nie przekonacie się, czy działa, jeżeli dzień, dwa poćwiczycie, a potem dacie se siana. Żeby zobaczyć 3efekty musicie trochę powalczyć, nie ma nic za darmo.

      • ~damyrade
        19 październik 2015

        ze 100kg do 82 [obecnie 84] wzrost 194, mozna? mozna, w domu emm piwnicy :) W BLOKU, brak kasy na silownie, cwicze na rurach od ogrzewania bo w bloku nawet nie ma gdzie drazka wstawic :) abs2 od ponad 8 miesiecy, tak sa efekty chociaz czasem czlowiek sie zniecheca :) ale kazdy da rade jak chce