Ciało należy rozwijać harmonijnie – lecz są mięśnie, do których ciężko dotrzeć nawet podczas najcięższego treningu z ciężarami. Wówczas rozwiązaniem jest core trening.


SPIS TREŚCI:
1. Ciało należy rozwijać kompletnie
2. Trening core stability – co to takiego?


Wielki FINAŁ! "180 dni od Krzycha do Ronaldo" za nami!

Mistrz Świata w Freestyle-u vs Plany treningowe Fabryka Siły



1. Ciało należy rozwijać kompletnie

Dziś aktywność fizyczna powoli wykracza poza kręgi chwilowej mody przeobrażając się w część życia, jeden z elementów dnia codziennego, profilaktykę w zapobieganiu wielu chorobom oraz utrzymaniu zdrowia na stałym poziomie czy regularnie powtarzany proces zwiększania świadomości na temat własnego ciała. W takich okolicznościach szczególnie ważne jest kompleksowe dbanie o siebie z pomocą odpowiedniej diety oraz dobranej regularnej aktywności.


Jednym z elementów dbania o swoje ciało w sposób kompletny jest core trening. Ćwicząc siłowo bądź uprawiając jakikolwiek sport wymagający zwiększonej sprawności fizycznej, świetnej kondycji oraz siły mięśni, nie zawsze jest się w stanie zaangażować do pracy wszystkie mięśnie poprzecznie prążkowane – a więc te, których praca jest zależna od ludzkiej woli – zwane inaczej mięśniami szkieletowymi.


Mięśnie „nieużywane” cofają się w rozwoju, co może prowadzić do bólów oraz zwiększać ryzyko kontuzji nawet podczas codziennych aktywności jak np. noszenie siatek z zakupami. Rozwiązaniem tego problemu jest wspomniany na początku akapitu core trening.


Nie masz czasu? Nasi eksperci ułożą dla Ciebie plan. Kliknij tutaj!
Plany dietetyczne i treningowe
Plany dietetyczne i treningowe

2. Trening core stability – co to takiego?

Trening core w wolnym tłumaczeniu z języka angielskiego oznacza trening centrum, trening środka. Jest więc to trening centrum ludzkiego ciała, a więc wszystkich mięśni brzucha, pleców, przykręgosłupowych, miednicy oraz pośladków. Ma on za zadanie poprawienie stabilności, ale nie tylko. Oczywiście mowa nie tylko o mięśniach powierzchniowych, ale również głębokich, do których – jak zresztą łatwo się domyślić – jest ciężko dotrzeć tradycyjnymi metodami treningowymi.


Wówczas w sukurs przychodzi core trening, który czerpiąc wiele z jogi oraz pilatesu, angażuje do pracy te mięśnie, które odpowiadają za prawidłową postawę ciała, chronią narządy wewnętrzne oraz zmniejszają ryzyko odniesienia kontuzji.


Te same mięśnie walnie przyczyniają się do osiąganych wyników w sporcie, polepszenia równowagi, wzmacniania centralnych punktów w ciele i wyszczuplenia wizualnego brzucha. Ponadto ich trening przekłada się również na lepsze samopoczucie oraz łagodzi pojawiające się z wiekiem bóle w krzyżu. Może nawet wyeliminować je całkowicie z listy dolegliwości!


Treningi z powodzenie można wykonać w domu. Program i ćwiczenia nie są skomplikowane. Wiele z nich można znaleźć w zasobach sieci.

Plany dietetyczne i treningowe
Komentarze(1)
    • ~Kamil
      15 grudzień 2015

      Znam ćwiczenia core bardzo dobrze, faktycznie są jedną z najlepszych możliwości na wzmocnienie mięśni, ogólną ich siłę oraz ruchomośc całego ciała. Sesje z core włączam do swojego tygodniowego planu biegowego. Jedna sesja 40 minutowa co tydzień działa cuda ;)
      Pozdro! http://bieganieuskrzydla.pl/