Vit B Complex to preparat skuteczny i tani. Można go kupić bez recepty. Zawiera najwyższej jakości kompleks mikroskładników odżywczych. Cechą charakterystyczną preparatu jest precyzyjne dobranie wszystkich składników w odpowiednich proporcjach. Vit B Complex uzupełnia dietę o 8 najważniejszych witamin z grupy B. Ich obecność w organizmie jest konieczna dla odpowiedniego działania mięśni i układu nerwowego. Firma Trec przygotowała preparat witaminowy wzbogacony o inozytol, PABA i cholinę.

 

SPIS TREŚCI:
1. Vit B Complex – działanie
2. Dlaczego kompleks witamin B jest tak ważny dla sportowca?
3. Vit B Complex – skład

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Vit B Complex – działanie
Odżywka Vit B Complex zawiera witaminy z grupy B oraz aktywatory metaboliczne, czyli substancje, które pozwalają na wykorzystanie wszystkich składników dostarczanych z pożywienia (białka, węglowodany, tłuszcze). Dodatkowo Vit B Complex zawiera składniki, które zwiększają produkcję energii oraz poprawiają zdolności adaptacyjne organizmu. Dzięki nim możliwe jest także wsparcie prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego i odpornościowego.


Witaminy z grupy B od Trec Nutrition mogą sprawić, że organizm będzie miał o wiele więcej energii. Dzięki temu możliwe jest wykonywanie większej liczby ćwiczeń. Znacznie poprawia się także koncentracja. Witaminy z grupy B wpływają także na metabolizm. Regularne zażywanie suplementu sprawi, że przemiana materii stanie się efektywniejsza. Musisz zdawać sobie sprawę z tego, że niedobory wielu mikroskładników mogą przyczynić się do utrudniania przyswojenia składników energetycznych z pokarmu.

 

2. Dlaczego kompleks witamin B jest tak ważny dla sportowca?
Sportowcy oraz osoby aktywne fizycznie potrzebują dużo energii. Kompleks witamin z grupy B to zespół ściśle współpracujących ze sobą kofaktorów metabolicznych, które są w stanie nadzorować proces produkcji energii z dostarczanych składników pokarmowych oraz usprawnić go. Mowa tu zarówno o węglowodanach, jak i tłuszczach i proteinach. Jeżeli cierpisz na niedobory witamin z grupy B nie uda Ci się odpowiednio wykorzystać dostarczonego pokarmu. Twój organizm nie będzie w stanie go odpowiednio przetworzyć.


Bardzo często zapotrzebowanie na tego typu witaminy jest u sportowców większe niż u innych ludzi. Wartość ZDS (Zalecane dzienne spożycie) jest w ich wypadku znacznie podwyższone. Należy pamiętać, że osoby intensywnie trenujące są narażone na duże spadki witamin. Zbyt niskie stężenie mikroskładników odżywczych odbija się negatywnie na zdrowiu.

 

3. Vit B Complex – skład
W skład Vit B Complex wchodzą takie witaminy jak: B1 (tiamina), B2 (ryboflawina), B6 (pirydoksyna), kwas pantotenowy, B12 (cyjanokobalamina), kwas foliowy i biotyna. W odżywce znajduje się także cholina, inozytol i PABA. Wszystkie te substancje zazwyczaj oddziałują na siebie wzajemnie. Brak jednej ma duży wpływ na efektywność innych. Z tego powodu lepiej zażywać kompleksy witaminowe niż poszczególne witaminy.


Tiamina (witamina B1) – dzięki niej organizm łatwiej pozyskuje energię z węglowodanów. Ponadto możliwe jest wspomaganie zjawiska regulującego napięcie mięśniowo-nerwowe. Wszystko to ma ogromny wpływ na lepszą regenerację organizmu. Tiamina wraz z witaminą B6 i B12 odpowiadają za produkcję serotoniny w mózgu. Mowa o tzw. hormonie szczęścia, dzięki któremu zachowujesz dobre samopoczucie, odpowiednią koncentrację i dużo energii. Niedobór tiaminy wywołuje zaburzenia układu pokarmowego, osłabienie mięśni oraz zaburzenia układu nerwowego i krążenia.


Ryboflawina (witamina B2) – dzięki niej możliwy jest odpowiedni metabolizm makroskładników. Ponadto ryboflawina odpowiada za proces biosyntezy aminokwasów i protein. Dzięki niej lepiej zachodzą procesy energotwórcze łańcucha pokarmowego. Niedobór ryboflawiny sprawia, że zaczynasz narzekać na koncentrację, zawroty głowy, zmęczenie, zaburzenia oddychania, osłabienie mięśni. Brak witaminy B2 wywołuje także bezsenność.


Niacyna (witamina B3) – dzięki niej organizm może łatwiej wytwarzać energię na drodze tlenowej. Ponadto niacyna odpowiada za odpowiednie wykorzystanie składników dostarczanych wraz z pożywieniem. Brak wystarczającej ilości niacyny wywołuje problemy metaboliczne.


Kwas pantotenowy (witamina B5) – pozwala na uwalnianie energii z cukrów, tłuszczów i białek. Ponadto witamina B5 wspomaga układ odpornościowy. Kwas pantotenowy ma ogromne znaczenie dla sportowców. To właśnie on jest odpowiedzialny za skuteczny rozkład glikogenu do glukozy potrzebnej w trakcie ćwiczeń.


Pirydoksyna (witamina B6) – bez niej magnez nie może się dobrze wchłonąć. Układ nerwowy i mózg zaczynają źle pracować. Ponadto pirydoksyna warunkuje procesy syntezy niektórych białek. Podobnie jak przy witaminie B5 braki witaminy B6 wpływają na zaburzenia w produkcji glukozy.
Kwas foliowy bierze udział w produkcji czerwonych krwinek (wraz z witaminą B12). Jest niezbędny do syntezy i osłony DNA. Poza tym kwas foliowy pomaga przy przemianach aminokwasów.


Cyjanokobalamina (witamina B12) – bierze udział w syntezie białek i kwasów nukleinowych oraz przy przemianie cukrów i tłuszczów. Niedobory kończą się zwykle osłabieniem całego ciała i wszystkich układów. Spadają siły witalne, pojawiają się zawroty głowy.


Biotyna – ma znaczenie przy metabolizmie węglowodanów i tłuszczów. Bez biotyny nie można skutecznie trawić lipidów. Substancja ta szybko wyczerpuje się podczas intensywnej pracy fizycznej. Dlatego powinna być suplementowana przez sportowców. Biotyna stanowi składnik wielu systemów enzymatycznych. Dzięki niej równowaga metaboliczna zostaje zachowana.


Cholina i inozytol – substancje te wykazują działanie lipotropowe. Organizm wykorzystuje je do zapobiegania nadmiernemu gromadzeniu się tłuszczu w wątrobie i innych narządach. Rozbijają one tłuszcze na mniejsze cząsteczki.


PABA – to kwas p-aminobenzoesowy. Bez niego nie jest możliwy metabolizm białek i biosynteza kwasu foliowego. PABA wykazuje działanie antyoksydacyjne. Kwas pozwala na lepsze wykorzystywanie dostarczanych do organizmu protein. Ma to duże znaczenie dla sportowców trenujących sporty siłowe.


Zalecaną dzienną dawką preparatu jest 1 kapsułka. Należy ją popić 300 ml. Preparat zażywaj po posiłku. Preparatu nie powinny stosować kobiety ciężarne i matki karmiące.


Pamiętaj, że suplementy nie są w stanie zastąpić zdrowej i zrównoważonej diety. Preparaty suplementacyjne mają jedynie wspierać zdrowy styl życia.