Czy suplementy diety są mi naprawdę potrzebne, aby intensywnie i z satysfakcją trenować? W jaki sposób mogą mi pomóc? To często słyszane pytania wielu osób, nie tylko początkujących. Na rynku mamy bogatą ofertę suplementów. Postaram się odpowiedzieć na najbardziej nurtujące pytania.

 

SPIS TREŚCI:

1. Substancje wspomagające trening a marketing

2. Co warto przyjmować suplementy przed i po treningu

3. Co tak naprawdę pomaga?

4. Odpowiedz sobie sam!

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Substancje wspomagające trening a marketing

Żyjemy obecnie w czasach, w których nikt nie ma na nic czasu i każdy chce mieć wszystko od razu na starcie. Nie inaczej jest w sportach sylwetkowych. Od wielu lat firmy suplementacyjne tworzą dziesiątki, jak nie setki różnych preparatów opartych na mniej lub bardziej znanych substancjach, które mają nam dać to, czego oczekujemy – pompę, masę i siłę. Ale czy takie suplementy w ogóle istnieją? Zastanówmy się i przeanalizujmy to na spokojnie.

 

2. Co warto przyjmować suplementy przed i po treningu

Reklama to jedno, a rzeczywistość to drugie. Firmy chwalą swoje produkty, jednak nie potrafią udowodnić ich działania. Wyjątek stanowi kilka substancji, które omówimy poniżej.

 

– Białka w proszku (serwatkowe, wołowe, roślinne) stanowią uzupełnienie diety o proteiny i tak powinny być traktowane. Sięgamy po nie, gdy nie możemy pokryć zapotrzebowania na białko,

 

– Gainery, czyli inaczej posiłki w proszku, działają na tej samej zasadzie co odżywki białkowe,

 

– Kreatyny to chyba jedyne substancje, których działanie anaboliczne potwierdzono klinicznie na tyle dokładnie, że nie ma podstaw do wątpienia w ich wyniki,

 

– Aminokwasy, czyli białka rozłożone na części składowe, nie mają realnego wpływu na anabolizm, jednak niektóre powodują wzrost syntezy tlenku azotu w mięśniach (arginina, cytrulina),

 

– Agmatyna, czyli biogenna amina uzyskana z dekarboksylacji argininy jest substancją, która stała się prekursorem w produkcji tlenku azotu, a jej działanie potwierdzono klinicznie,

 

– Kofeina... prosta i skuteczna substancja, które dodaje energii i pomaga wolniej odczuwać skutki zmęczenia. Najlepsza jest w pełni naturalna.

 

Czy to już wszystko? Nie... jednak nie będziemy wymieniać setek substancji, których skład i pozytywne skutki udowodniono jedynie na etykiecie producenta.

 

3. Co tak naprawdę pomaga?

Przede wszystkim dieta! Bez niej nie dojdziemy nigdzie w żadnym sporcie sylwetkowym. Odpowiednio ukształtowana i dopasowana do aktywności i celu treningowego dieta zapewni nam siłę, energię i odpowiednie cegiełki do budowania naszej sylwetki podczas regeneracji powysiłkowej.

 

Agmatyna, kofeina i kreatyna to 3 proste substancje które zmaksymalizują efektywność treningu. Zapewnią wzrost siły, wytrzymałości, efekt pompy mięśniowej i dostarczą pobudzającej energii zarówno przed treningiem, jak i po nim. To 3 proste substancje, które działają, i w które tak naprawdę warto zainwestować.

 

4. Odpowiedz sobie sam!

Jeżeli trenujesz dla lepszego samopoczucia i kondycji, masz odpowiednio zbilansowaną i dobraną do tego celu dietę, nie potrzebujesz suplementów, które wpłyną na poprawę wyników i jakość treningu.

 

Jeżeli jednak chciałbyś czegoś więcej, bo masz większe aspiracje w pracy nad swoją sylwetką – to jak najbardziej pomogą! Pamiętaj tylko, aby kierować się rozsądkiem i wiedzą na temat suplementów, a nie reklamami. Wybieraj rozsądnie.