Dieta bogata w białko to nieodzowny element codziennego menu kulturystów. Białko w proszku to jeden z najpopularniejszych suplementów diety. W dzisiejszym artykule przedstawione zostaną różnice pomiędzy najbardziej znanymi i najchętniej wybieranymi białkowymi suplementami diety. Izolat, czy koncentrat białka – która odżywka białkowa jest lepsza? Które białko po treningu? Na to pytanie stosunkowo ciężko wskazywać jednoznaczną odpowiedź.

 

SPIS TREŚCI:
1. Odżywki białkowe – szybkość przyswajania
2. Zawartość procentowa białka w odżywce
3. Odżywka białkowa – rodzaj a cena


Za rok będziesz żałował, że nie zacząłeś dzisiaj!
Zobacz metamorfozy naszych użytkowników:

Zobacz więcej!

1. Odżywki białkowe – szybkość przyswajania

Izolat białka serwatkowego należy do jednych z najszybciej trawionych,

a następnie wchłanianych preparatów białkowych dostępnych na rynku.

Tą opinią nie może z kolei poszczycić się koncentrat białka.

 

Jak pokazują dane naukowe, współczynnik przyswajalności w przypadku izolatu serwatki wynosi 159. W przypadku koncentratu jest on stosunkowo niższy i zależny od procentowego składu białka oraz substancji pobocznych.

 

Nie masz czasu? Nasi eksperci ułożą dla Ciebie plan. Kliknij tutaj!
Plany dietetyczne i treningowe
Plany dietetyczne i treningowe

2. Zawartość procentowa białka w odżywce

W izolacie białka serwatkowego zawartość czystego białka sięga nawet 95%. Stąd jest on najchętniej stosowaną odżywką tuż po treningu, gdyż pokłady tego składnika należy szybko dostarczyć do organizmu.

 

Koncentrat białka charakteryzuje niższa procentowa zawartość czystego białka. Waha się ona w przedziale od 70% do 85%. Jest to związane z inną formą produkcji wspomnianych preparatów i większą liczbą substancji dodatkowych w koncentracie białka.

 

3. Odżywka białkowa – rodzaj a cena

Ciężko wskazać, które białko jest lepsze. Niemniej jednak bardziej godny polecenia dla osób praktykujących sporty sylwetkowe wydaje się izolat białka serwatkowego. Zapewnia on szybsze dostarczenie niezbędnych składników do organizmu po skończonym wysiłku.

 

Ponad ważną rolę w wyborze drogi suplementacji odgrywają koszty. Pod tym kątem tańszy jest koncentrat białka. Dlatego osoby, które nie mogą sobie pozwolić z różnych powodów na zakup izolatu, bez większych oporów powinny zaopatrzyć się w koncentrat białka, z wykorzystaniem którego również można budować zdrową sportową sylwetkę!

REKLAMA
Rewolucja w spalaniu tłuszczu! Zobacz najskuteczniejsze spalacze
9,4
Trizer
137
Zobacz więcej Dieta GRATIS!
TRIZER To przede wszystkim zestaw! Producent zapewnia 30 dniową dietę oraz pełną opiekę dietetyków do każdego zakupionego Trizera!
Komentarze(5)
    • ~Szakal
      15 lipiec 2015

      Poleci Ktoś Jakieś Odżywki które mają Dużo Izolatu ? :)

      • ~Fabryka Siły
        16 lipiec 2015

        Odżywki białkowe są dostępne w różnych konfiguracjach. Kupując wybierz po prostu izolat:)

      • ~Szakal
        16 lipiec 2015

        Głównie mi chodzi o Producenta,nazwę. Patrzę po sklepach to wiekszość ma mieszaninę Izolatu z Koncentratem + pochodzenia przenicznego,sojowego itp .
        Np. Coś Takiego : - "zawiera w swoim składzie 20% izolatu białka serwatkowego WPI, 45% koncentratu białka serwatkowego WPC oraz 35% izolatu białka sojowego SPI"

        • Maciej Jędrejko
          26 sierpień 2015

          Na obecną chwilę praktycznie każda szanująca się firma posiada w swojej ofercie odżywki bazujące tylko i wyłącznie na izolatach. Wystarczy jedynie sprawdzić ofertę konkretnych producentów.

          • ~Tester
            15 grudzień 2015

            Nie polecam, odżywka bardzo słabo się miesza a po porównaniu składu z innymi (nie informacji na opakowaniu tylko doświadczeniu polegającym na wytrącaniu sie białka) okazało sie ze zawiera go śladowe ilości, kupujemy więc gips z dodatkiem słodzącym.