Proces detoksykacji jest niezwykle ważny dla ludzkiego organizmu. Dzięki niemu nasze ciało może pozbyć się zbędnych i szkodliwych produktów przemiany materii, a także przedłużyć swoją żywotność. Takową rolę odgrywa witamina E – grupa związków chemicznych, które dostarczane są do naszego organizmu wraz z pożywieniem. Jakie dodatkowe korzyści niesie za sobą jej stosowanie? Zapraszamy do poniższego tekstu.


SPIS TREŚCI:

1. Czym jest witamina E?

2. Kto powinien ją stosować?

3. Działanie i właściwości

4. Suplementacja

Za rok będziesz żałował, że nie zacząłeś dzisiaj!
Zobacz metamorfozy naszych użytkowników:

Zobacz więcej!



1. Czym jest witamina E?

Pod nazwą witaminy E rozumiemy grupę związków chemicznych pochodzenia organicznego, w których skład wchodzą takie substancje jak tokoferole i tokotrienole. Preparat ten znajduje bardzo szerokie zastosowanie nie tylko w medycynie, ale również w branży kosmetycznej. Podstawowym źródłem tej substancji są oleje roślinne, tran, orzechy włoskie i migdały, jaja, czarna porzeczka, biała kapusta oraz rośliny zielone jak brokuły, pietruszka czy szpinak.

Nie masz czasu? Nasi eksperci ułożą dla Ciebie plan. Kliknij tutaj!
Plany dietetyczne i treningowe
Plany dietetyczne i treningowe


2. Kto powinien ją stosować?

Jedną z grup konsumenckich stanowią osoby starsze. Witamina E jest preparatem opóźniającym procesy starzenia, a co za tym idzie, stanowi element profilaktyki zaburzeń pamięci czy spadku efektywności procesów intelektualnych.


Kolejnymi odbiorcami są osoby ćwiczące. Poprawa oddychania w obrębie układu komórkowego sprzyja procesom ich odmładzania, a tak-że stwarzania korzystniejszych warunków do pracy mięśniowej. Witamina E zwiększa również wydolność komórek mięśniowych.


Witamina E znajduje również zastosowanie w utrzymywaniu prawidłowego stężenia cukru we krwi (poprzez regulacje wydzielania insuliny), a także normalizuje skutki negatywnego działania promieni słonecznych na skórę oraz stanowi element profilaktyki przeciwnowotworowej.


3. Działanie i właściwości

Witamina E jest uznawana za podstawowy antyoksydant w ludzkim organizmie. Właściwości przeciwutleniające tej grupy związków zapobiegają przed uszkodzeniem komórek i stresem oksydacyjnym, który jest efektem szkodliwej działalności wolnych rodników. Co więcej, witamina E wiąże się z tlenem zapobiegając ich powstawaniu. Ma to nierozerwalny związek z ochroną kwasu tłuszczowego – jedna molekuła tej witaminy może uchronić nawet 200 cząsteczek kwasu tłuszczowego.


4. Suplementacja

Właściwy poziom witaminy E można zapewnić dzięki niewielkim dobowym dawkom w ilości 15 mg. U osób w podeszłym wieku wspomniana doza winna zawierać się w przedziale od 50 do 200 mg. Należy pamiętać, aby suplementy z witaminą E zawierały alfa-tokoferol. Największe korzyści

z antyoksydacyjnych właściwości tego preparatu uzyskujemy z nienasyconych kwasów tłuszczowych. Idealna dawka witaminy E wynosi od 2 do 4 j.m. na gram nasyconych tłuszczów.

REKLAMA
Rewolucja w spalaniu tłuszczu! Zobacz najskuteczniejsze spalacze
9,4
Trizer
137
Zobacz więcej Dieta GRATIS!
TRIZER To przede wszystkim zestaw! Producent zapewnia 30 dniową dietę oraz pełną opiekę dietetyków do każdego zakupionego Trizera!