Siła. Wytrzymałość. Motywacja. To trzy słowa, które w wielkim skrócie charakteryzują podstawowe założenia oraz cele treningowe każdego szanującego się sportowca. Niestety, nawet najbardziej zaangażowanym

i zdeterminowanym atletom zdarzają się sytuacje, w których zauważają niedostatek któregoś spośród trzech wcześniej wymienionych składników – co w konsekwencji może doprowadzić do spadku formy oraz zaniedbania regularności treningów. Celem niedopuszczenia do tej jakże niepożądanej sytuacji wszystkim amatorom wysiłku fizycznego zalecane jest stosowanie produktów z grupy boosterów azotu.


SPIS TREŚCI:

1. Boostery azotowe

2. Pozytywny wpływ na mięśnie

3. Skład i działanie

4. Bezpieczeństwo

Za rok będziesz żałował, że nie zacząłeś dzisiaj!
Zobacz metamorfozy naszych użytkowników:

Zobacz więcej!



1. Boostery azotowe

Boostery azotowe to coraz popularniejsze suplementy, których głównym zadaniem jest zwiększenie wydolności wysiłkowej organizmu. Stosowane zarówno w sportach siłowych, jak i wytrzymałościowych pozwalają na osiągnięcie coraz lepszych wyników, wprowadzając nieprzerwany progres

w realizowanych treningach.

Nie masz czasu? Nasi eksperci ułożą dla Ciebie plan. Kliknij tutaj!
Plany dietetyczne i treningowe
Plany dietetyczne i treningowe


2. Pozytywny wpływ na mięśnie

Zadaniem boosterów azotowych jest aktywowanie tlenku azotu, którego działanie zakłada szereg pozytywnych właściwości dla organizmu sportowca. Podstawowym jest rozszerzenie średnicy naczyń krwionośnych, co powoduje przyspieszenie krążenia. Wraz z krwią do mięśni dostarczane są spore ilości tlenu oraz substancji odżywczych. Dotlenione mięśnie zdolne są do zwiększonego wysiłku, natomiast „dokarmienie” ich ma istotny wpływ na przyspieszenie regeneracji po treningu. Niewątpliwie najprzyjemniejszym efektem stosowania boosterów azotowych jest tak zwana pompa mięśniowa, która zauważalnie zwiększa objętość mięśni podczas treningów, działając niezwykle motywująco na psychikę osoby ćwiczącej.


Wszystkie wyżej wymienione efekty bezpośrednio przekładają się na przyspieszenie budowy beztłuszczowej masy mięśniowej, utratę tkanki tłuszczowej oraz zwiększenie wytrzymałości fizycznej. Ponadto liczne badania wykazują, że poprawienie przepływu krwi ma pozytywny wpływ na pracę mózgu oraz układu oddechowego.


3. Skład i działanie

W takim razie jakie substancje sprawiają, że po boostery azotowe sięga coraz większa grupa sportowców?


Podstawowym składnikiem większości boosterów jest L-arginina. Jej najważniejszym zadaniem jest produkcja tlenku azotu, którego właściwości omówiono we wcześniejszej części artykułu. Oprócz tego stosowanie argininy przyczynia się do wytwarzania nowych komórek mięśniowych oraz wykazuje działanie profilaktyczne w zakresie chorób układu krwionośnego. Drugim najpopularniejszym składnikiem boosterów jest cytrulina, która podobnie jak arginina odpowiada za syntezę tlenku azotu. Co więcej, stosowanie cytruliny usprawnia funkcjonowanie metabolizmu oraz przyspiesza proces regeneracji tkanek.


W składzie boosterów azotowych bardzo często występują również substancje potęgujące ich właściwości – takie jak ornityna, która aktywnie uczestniczy w usuwaniu z organizmu szkodliwego amoniaku, a także energetyzująca kofeina.


4. Bezpieczeństwo

Warto zauważyć, że pomimo swojej ogromnej siły działania boostery treningowe to środki legalne oraz w pełni bezpieczne. Należy jednak pamiętać o przestrzeganiu zaleconego przez producenta dawkowania oraz

o szczegółowym zapoznaniu się ze składem produktu i upewnieniu się, że nie zawiera on żadnych szkodliwych dla naszego organizmu substancji.

REKLAMA
Rewolucja w spalaniu tłuszczu! Zobacz najskuteczniejsze spalacze
9,4
Trizer
137
Zobacz więcej Dieta GRATIS!
TRIZER To przede wszystkim zestaw! Producent zapewnia 30 dniową dietę oraz pełną opiekę dietetyków do każdego zakupionego Trizera!