Jeśli chcesz powiększyć swoją sylwetkę i zyskać dodatkowe kilogramy masy mięśniowej, to gainery są środkiem odpowiednim dla ciebie. Ich nazwa wywodzi się od angielskiego słowa „gain”, co oznacza dosłownie „zyskać”. Oczywiście w przypadku tej odżywki zysk odnosi się do masy mięśniowej

i siły – jest idealna dla każdego faceta, który chcę poczuć się jak Herkules. Kobiety, które mają problemy z niedowagą i brakuje im apetytu, także śmiało mogą sięgnąć po porcję tej smacznej odżywki!


Gainery są przeważnie mieszanką węglowodanów i białka w proporcjach około 80/20, aczkolwiek na rynku możemy znaleźć wiele innych mieszanek, niektóre zawierające proporcje 50/50, inne posiadające także dodatek zdrowych tłuszczów. Węglowodany zawarte w odżywce są dla mięśni źródłem energii, podczas gdy białko jest wykorzystywane do rozwoju mięśni.

Poniżej znajduje się lista sytuacji, w których szczególnie warto stosować gainery.


SPIS TREŚCI:
1. Problemy z uzupełnieniem zapotrzebowania kalorycznego
2. Shake potreningowy
3. Awaryjny posiłek przedtreningowy
4. Posiłek na drogę
5. Łatwe źródło węglowodanów


Wielki FINAŁ! "180 dni od Krzycha do Ronaldo" za nami!

Mistrz Świata w Freestyle-u vs Plany treningowe Fabryka Siły



1. Problemy z uzupełnieniem zapotrzebowania kalorycznego
Większości osób problemy z dietą kojarzą się z burczącym brzuchem

i uczuciem głodu prowadzącym do złamania zasad zdrowego jedzenia. Dieta jest jednak pojęciem względnym, dla niektórych oznacza spożywanie codziennie 4000–5000 kilokalorii, aby zmusić swój organizm do anabolizmu

i nadbudowy tkanki mięśniowej.


Problemy takiej osoby będą polegały na tym, jak zjeść taką ilość jedzenia,

i jeśli to możliwe, nie wybuchnąć... i tak codziennie. Każdy, kto próbował, wie, że nie jest to takie łatwe, jak się wydaje.


Na szczęście pomóc w takiej sytuacji może właśnie gainer. Ta odżywka jest łatwym i szybkim źródłem kalorii, które dodatkowo zawierają wystarczająco białka, żeby pomóc budować masę mięśniową.


Jeśli jest to możliwe, zaleca się spożywanie całości zapotrzebowania kalorycznego z prawdziwego jedzenia, tylko osoby, które mają z tym problemy, powinny w takiej sytuacji sięgać po odżywkę, ponieważ inaczej będzie ona prowadziła do niskiego nasycenia i potencjalnego podjadania.


Nie masz czasu? Nasi eksperci ułożą dla Ciebie plan. Kliknij tutaj!
Plany dietetyczne i treningowe
Plany dietetyczne i treningowe

2. Shake potreningowy
Po skończonym treningu warto dostarczyć organizmowi aminokwasów

i glukozy, które zainicjują działanie maszynerii budowlanej w naszych mięśniach i uzupełnią zapasy wykorzystanego glikogenu.


Możemy tego dokonać, jedząc porcję mięsa i kaszy po treningu, ale równie dobrze sprawdzi się do tego porcja odżywki białkowej, której słodki smak posłuży przy okazji za nagrodę za ciężko wykonany trening.


3. Awaryjny posiłek przedtreningowy
Dostarczenie odpowiednich makroskładników i mikroskładników przed treningiem będzie miało bezpośrednie przełożenie na nasze samopoczucie

i efektywność w czasie aktywności fizycznej.


Najlepiej jest spożyć porządny posiłek, jednak nie każdy zawsze ma do tego okazję. Inni zdążą coś na szybko upichcić, ale za pół godziny trzeba już wychodzić na siłownię, a to naraża nas na trening z pełnym brzuchem

i obciążonym układem pokarmowym. Dobrą alternatywą jest gainer, który dostarczy wszystkiego, czego potrzeba na treningu i może być wypity nawet kilkanaście minut przed treningiem, ponieważ dzięki płynnej postaci, nie będzie obciążeniem podczas wykonywania ćwiczeń.


4. Posiłek na drogę
Białko wykazuje największą efektywność, kiedy jest równomiernie rozłożone na porcje w ciągu całego dnia. Czasami ciężko jest tego dokonać, kiedy

w naszym grafiku znajduje się dzień, w którym nie mamy czasu nawet usiąść i zjeść, a co dopiero przyrządzać konkretny posiłek. W takie dni można do torby spakować shaker z gotową porcją gainera, a kiedy nadejdzie pora, zalać go wodą lub mlekiem i wypić, traktując jako zamiennik posiłku.


Oczywiście jest to alternatywa, polecana tylko w awaryjnych sytuacjach. Osoby, które mają tendencje do odkładania tkanki tłuszczowej, lepiej skorzystają na zabraniu ze sobą porcji odżywki białkowej zamiast gainera. Warto jednak pamiętać, że jeśli tylko jest to możliwe, najlepiej mieć pod ręką przygotowany uprzednio pełnowartościowy posiłek.


5. Łatwe źródło węglowodanów
Jest to sytuacja podobna do tej z zapotrzebowaniem kalorycznym. Po prostu czasami w diecie posiadamy tak dużo węglowodanów, że konwencjonalne środki niekoniecznie pozwalają na ich kompletne uzupełnienie. Wtedy gainer może być wypity nawet do posiłku, aby podnieść sumaryczną ilość węglowodanów i białka.


Warto się upewnić, że taki posiłek zawiera znaczące ilości błonnika lub tłuszczy, które spowolnią wchłanianie węglowodanów prostych z odżywki

i będą zapobiegać powstaniu stanu hipoglikemii.

REKLAMA
16-krotny Mistrz Świata Jarosław Olech stosuje Nr 1 na wzrost siły i masy mięśniowej
Darmowa dostawa!
+ Indywidualny plan dietetyczny + Poradnik treningowy
Komentarze(5)
    • ~Kamilos
      11 wrzesień 2016

      Witam, czy gainer można także stosować bez treningu aby przybrać dodatkowe kilogramy ?

      • ~Kuba
        23 październik 2016

        Kamilos to nie ma najmniejszego sensu... Nie nabierzesz ani grama masy mięśniowej bez treningu a nie mając tendencji do nabierania tłuszczu tylko stracisz pieniądze. Z resztą po co nabierać tłuszcz ?

        • Maksym Riznyk
          25 październik 2016

          Dokładnie jak Kuba napisał, jedynie co możesz nabrać to tłuuuuszcz :D

        • ~11radek
          25 październik 2016

          Jak polaczyc stosowanie gainera i bialka? Czytalem ze gainer mozna wypic do obiadu a shake bialkowy przed i po treningu.Czy to dobre polaczenie?

          • AdamFS
            27 październik 2016

            Podstawową koncepcją jaką należy zapamiętać jest to że gainer i białko to... jedzenie. Nietypowe jedzenie, bo występuje w postaci płynnej, ale oprócz tego dostarcza podobnych składników co zwykłe produkty spożywcze. JEdnak gainera dobrze jest wypić w połączeniu ze zwykłymi posiłkami, w przeciwnym przypadku spowoduje nagły wyrzut cukru we krwi. Czas wypicia odżywki białkowej jest kwestią czysto indywidualną, można do posiłku, można bez :)