Brak ci motywacji, boisz się ćwiczyć z dużymi ciężarami, potrzebujesz kogoś, kto cię wesprze w najtrudniejszych momentach na sali treningowej? Możesz skorzystać z usług trenera personalnego, ale równie dobrym posunięciem będzie uczęszczanie na siłownię z kimś, kto tak jak ty chce zbudować ponadprzeciętną sylwetkę!


Mowa oczywiście o partnerze treningowym, którego rola często jest niedoceniania, pomniejszana bądź zupełnie pomijana, jeśli chodzi o efekty treningowe.


SPIS TREŚCI:
1. Partner treningowy – wstęp

2. Nie zostawiaj formy w dłoniach przypadku

3. Partner treningowy i podobny cel treningowy jest ważny

4. Ćwicz z kimś, na kogo będziesz mógł liczyć

Zobacz więcej! -23 kg -11 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg



1. Partner treningowy - wstęp

Odpowiednio dobrany partner to ważna część każdej sesji treningowej. To właśnie on pomoże w ostatnich powtórzeniach, kiedy opada się już z sił, to ta sama osoba sprawi, że bez obaw podejdzie się do najcięższych prób – nie obawiając się o to, że można nabawić się kontuzji. Zawsze będzie się pamiętać o tym, że w razie czego można liczyć na pomoc w tarapatach.


Jak widać, siłownia podobnie jak wiele innych sportów (np. boks) pomaga uzyskać wymarzone wyniki z pomocą kogoś innego. Zasada jest jedna – ta osoba musi być lepsza niż worek bokserski!


Nie masz czasu? Nasi eksperci ułożą dla Ciebie plan. Kliknij tutaj!
Plany dietetyczne i treningowe
Plany dietetyczne i treningowe

2. Nie zostawiaj formy w dłoniach przypadku

Warto ćwiczyć z kimś, to nie podlega żadnej dyskusji, lecz należy pamiętać o tym, że nie może to być osoba przypadkowa, która na temat treningu, odżywania się oraz suplementacji ma zerową wiedzę bądź utarte archaiczne poglądy, które de facto mogą wyrządzić więcej szkody niż dobrego.


3. Partner treningowy i podobny cel treningowy jest ważny

Dobierając kogoś, z kim będzie się ćwiczyć pierwszą wytyczną (choć nie zawsze), powinno być skontaktowanie się z osobą, która ma podobny cel treningowy do nas samych. Dzięki temu można wspierać się nawzajem, krzyżować swoje poglądy oraz wyciągać wnioski z tego, co jest dobre, a co złe w naszym planie. Tym samym ma się możliwość konfrontowania planów treningowych, poglądów na temat odżywiania czy doboru najskuteczniejszych suplementów.


4. Ćwicz z kimś, na kogo będziesz mógł liczyć

Ponadto musi być to osoba kompetentna, której zależy na dobrych wynikach, która potrafi przynajmniej na tę godzinę treningową zaangażować się całym sercem w to, co robi. Partner treningowy to nie tylko pomocna dłoń w czasie pracy z największymi ciężarami, ale również przyjaciel, rywal, mentor oraz krytyk w jednym!


Taka osoba powinna dobrze znać kogoś, z kim trenuje, potrafić zmotywować go do jeszcze większego zaangażowania swoim postępowaniem w czasie treningu, przekazać merytoryczne spostrzeżenia czy wskazówki na temat samych ćwiczeń oraz nie bać się wytknąć błędów, które jej kompan popełnia, bo tylko w taki sposób daje się sobie szansę na poprawę słabych stron!


Partner treningowy jest niezbędny. Nawet najwięksi w historii, jak Arnold czy Lazar Angelov, korzystają z pomocy osób trzecich. Widać to na zamieszczanych filmikach czy zdjęciach. Zamykanie się na partnera treningowego i umniejszanie jego roli to również zamykanie się na sukces w tym sporcie.

REKLAMA
Rewolucja w spalaniu tłuszczu! Zobacz najskuteczniejsze spalacze
9,4
Trizer
137
Zobacz więcej Dieta GRATIS!
TRIZER To przede wszystkim zestaw! Producent zapewnia 30 dniową dietę oraz pełną opiekę dietetyków do każdego zakupionego Trizera!