Zazdroszczę temu, kto dopiero zaczyna trenować i już wam tłumaczę dlaczego. Zaczynałem przygodę ze Street Workout w czasach, kiedy nie miałem dostępu do internetu, filmików instruktażowych, nie było takiej ilości zgromadzonej wiedzy dotyczącej treningów i urządzeń pomocniczych. Aktualnie widzimy masę ułatwień i czasami dziwię się, na czym polega problem niektórych osób, że tak trudno i ciężko jest im zacząć.

 

SPIS TREŚCI:

1. Street Workout plan treningowy z gumami

2. Zastosowanie

3. Czy warto je kupić?

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc

 

 

1. Street Workout plan treningowy z gumami

Wiadomo, początki są ciężkie i bardzo często osoby tracą motywację po pierwszym treningu, kiedy nie są w stanie wykonać dwóch lub trzech podciągnięć, a wykonanie powtórzeń negatywnych z wyskoku wydaje im się bezsensowną stratą czasu (oczywiście nie mają racji). Ten artykuł dotyczy tego, jak zamienić takie nastawienie i uefektywnić treningi podciągania. Już od dłuższego czasu widzimy bardzo popularne gumy, które są wykorzystywane do rozciągań, jak również ułatwiają podciąganie.

 

Jak pewnie zdążyliście zauważyć, kolor gum jest naprawdę różnorodny

i przeważnie o tym decyduje tylko i wyłącznie producent. Jedyne na co musicie zwracać uwagę przy zakupie, to opór gum, który zależy od ich grubości – im węższa, tym mniejszy i na odwrót. Zależy on również od rozciągnięcia – im dalej rozciągamy, tym staje się większy. Przez dużą dostępność różnych grubości gum, ich zastosowanie jest bardzo różnorakie.

 

Przykładowe parametry gum:

– 22 mm – opór 10–15 kg;

– 32 mm – opór 15–25 kg;

– 44 mm – opór 25–35 kg;

– 64 mm – opór 35–45 kg;

– 83 mm – opór 45–55 kg.

 

2. Zastosowanie

Jeżeli macie wszystkie rodzaje gum, to tak naprawdę można za ich pomocą zrobić cały trening, zaczynając od rozgrzewki i kończąc zmęczeniem całego ciała, ale ten artykuł poświęcony jest ich zastosowaniu w Street Workout. Oczywiste jest to, że takich gum możecie użyć przy podciąganiach, zawieszając je na drążku, musicie zahaczyć stopami i wykonywać tradycyjne podciągnięcia, pilnując techniki. Grubość gumy proponuję wybrać taką, żebyście byli w stanie wykonać np. 4 serie po 5–6 powtórzeń.

 

Również takie gumy można wykorzystać przy pompkach, tylko w tym przypadku będą one działać jako utrudnienie (imitacja obciążenia). Gumę przekładamy przez plecy na wysokości łopatek, dłońmi trzymając za końce

i wykonujemy pompki. Takie gumy można wykorzystać zamiast wolnych ciężarów, wystarczy zahaczyć je o słup, ustawić się plecami do rurki

i wykonać unoszenie ramion z oporem stawianym przez gumę, dla wzmocnienia mięśni zębatych i naramiennych.

 

Również gumy można wykorzystać przy bardziej skomplikowanych elementach statycznych, takich jak front lever, albo wymarzone przez niejednego zawodnika – podciągania na jednej ręce.

 

3. Czy warto je kupić?

Jedyne, co może was powstrzymać przed zakupieniem takich gum, to ich cena, i pewnie zapytacie, czy warto, ponieważ kosztują one od kilkudziesięciu (za sztukę) do kilkuset złotych (za komplet). Ale faktem jest, że ich zastosowanie w treningach jest nieograniczone, za ich pomocą możemy pracować nad wytrzymałością, siłą, oraz są one bardzo pomocne przy rozciąganiu.

 

Osobiście bardzo lubię korzystać z gum przy treningach pod wagę przodem/front lever, myślę, że trening z gumami urozmaici wasze treningi

i dzięki temu zrobicie szybszy postęp.