Intensywność treningowa jest bardzo ważna. To ona w głównej mierze warunkuje wyniki, jakie osiągamy, a odpowiednio dobrana pod nasz cel, nasze doświadczenie i genotyp jest w stanie pomóc nam osiągnąć każde założenie. Już zmiana samej intensywności ma pozytywny wpływ na trening siłowy.


SPIS TREŚCI:
1. Czym jest intensywność treningowa?
2. Jak zmieniać intensywność treningową?
3. Znajdź złoty środek – jaka intensywność jest najlepsza?
4. Zmieniaj intensywność w swoim treningu

Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe
-23 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -10 kg -11 kg już od 39,99 zł za miesiąc



1. Czym jest intensywność treningowa?

Intensywność treningowa, zresztą jak sama nazwa wskazuje, to suma kilku wypadkowych takich jak szybkość wykonywania ruchu, liczba ćwiczeń, serii i powtórzeń, czas przerw pomiędzy sesjami treningowymi, pojedynczymi ćwiczeniami oraz seriami, czy też ograniczenie tego czasu do minimum poprzez łączenie ćwiczeń w serie podwójnie łączone, tri serie oraz gigant serie.


Można oczywiście do tego zaliczyć również wiele innych składowych takich jak warunki, w których wykonywane są ćwiczenia oraz rzecz jasna obciążenie, które przerzuca się w czasie wysiłku!


Dla osób zaczynających swoją przygodę z siłownią ten temat jest niezwykle ważny, aczkolwiek osoby obeznane z tym zagadnieniem mogą sobie odświeżyć wiedzę. Od przybytku głowa nie boli, zwłaszcza jeśli chodzi o nas samych!


2. Jak zmieniać intensywność treningową?

Wcześniej zostały wymienione niektóre wypadkowe, które determinują intensywność treningu. Zmiana choć jednej z nich wpływa już na wzrost bądź obniżenie intensywności treningowej. Czasami aby osiągnąć lepsze wyniki, nie trzeba od razu zmieniać całego planu treningowego na nowy.


Niekiedy wystarczy jedynie dołożenie dodatkowej serii bądź skrócenie przerw pomiędzy kolejnymi ćwiczeniami, aby osiągnąć lepsze wyniki! Jest to nie tylko sposób optymalizacji osiągów, ale również środek zapobiegawczy w przypadku uniknięcia stagnacji.


3. Znajdź złoty środek – jaka intensywność jest najlepsza?

Zbyt mała intensywność treningowa sprawi, że mięśnie nie będą się należycie rozwijać. Z kolei zbyt duża intensywność przy dłuższym okresie czasu może przyczynić się do tego, iż osoba trenująca zniechęci się do treningów, przestanie rozwijać swoje mięśnie tak sukcesywnie jak do tej pory, przetrenuje się bądź nawet dozna urazu, który wyeliminuje ją z treningów przez dłuższy czas!


Złoty środek to uniknięcie zbyt niskiej i trzymanie się z dala od zbyt wysokiej intensywności treningowej. Plan treningowy powinien być dobrany pod własne możliwości i przede wszystkim cel treningowy.


4. Zmieniaj intensywność w swoim treningu

Nieustanny trening siłowy nawet o wysokiej intensywności, do której dostosował się już organizm, nie jest miarodajny. Oznacza to, iż pomimo początkowych efektów, gdy mięśnie jeszcze nie obeznały się do końca z nową sytuacją oraz bodźcami, dalsze uzyskiwanie zadowalających wyników może być na dłuższą metę niemożliwe.