Wiele osób borykających się z nadwaga i otyłością, chce trwale pozbyć się tkanki tłuszczowej z brzucha i innych partii ciała. Skuteczne sposoby na odchudzanie to przede wszystkim zmiany nawyków żywieniowych. Od tego tak naprawdę należy zacząć odchudzanie.


Stosowanie różnych diet gwarantujących szybką utratę zbędnych kilogramów, może będzie skuteczne, ale nie będzie trwałe. Szybkie chudnięcie może spowodować spowolnienie metabolizmu, a wtedy osiągnięcie założonych celów będzie bardzo trudne.

 

SPIS TREŚCI:

1. Odchudzanie – zmiana nawyków żywieniowych najlepszym sposobem

2. Triki, które pomogą schudnąć

3. Odchudzanie w domu, czyli zmiany w kuchni

Zobacz więcej! -23 kg -10 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -11 kg

 

 

1. Odchudzanie – zmiana nawyków żywieniowych najlepszym sposobem

Zmiana nawyków żywieniowych powinna rozpocząć się od wprowadzenia regularnych posiłków w ilości 4-5 dziennie, co 3-4 godziny. Śniadanie to bardzo ważny posiłek, budzi metabolizm z nocnego uśpienia. Porządne śniadanie daje energię na całe przedpołudnie, a w pierwszej połowie dnia organizm pracuje na większych obrotach, gdyż jesteśmy bardziej aktywni. Dlatego ważne jest również, by zjeść II śniadanie i porządny obiad. Posiłki zjadane po południu powinny być już mniejsze.


Podwieczorek w formie przekąski i lekka kolacja na minimum 3 godziny przed snem. Drugi ważny nawyk warty wyrobienia do picie odpowiedniej ilości płynów. W ciągu dnia powinno się wypijać około 1,5-2 l płynów.


Ilość zależy oczywiście od warunków atmosferycznych, wagi i aktywności fizycznej, ale ważne, żeby te 1,5 l dziennie było uwzględnione. Do bilansu nie wlicza się kawa i czarna herbata, natomiast woda, zioła, zielona i czerwona herbata owszem. Pić należy powoli, małymi łyczkami, jest to dobre rozwiązanie, by nawodnić organizm.

 


2. Triki, które pomogą schudnąć

Chcąc schudnąć, można też trochę oszukać swój organizm. Jakiś czas przed posiłkiem można wypić szklankę gazowanej wody, co rozciągnie ściany żołądka i da sygnał do mózgu, że jesteśmy syci. Zjedzenie przed posiłkiem paru orzechów włoskich spowoduje, że tłuszcze w nich zawarte spowolnią trawienie, dzięki czemu uczucie sytości po posiłku będzie trwało dłużej, natomiast cukier dostarczony do organizmu będzie wchłaniał się wolniej, przez co nie będzie gwałtownych skoków poziomu cukru we krwi.


Unikaj jedzenia słodyczy między posiłkami na pusty żołądek, ponieważ wtedy cukry błyskawicznie wchłaniane są do krwi, co podnosi poziom insuliny, a następnie prowadzi do odłożenia nadmiaru w postaci tkanki tłuszczowej. Jeśli nie możesz zrezygnować z jedzenia słodyczy, jedz je po posiłku. Błonnik i białko spowolnią wchłanianie cukru. Potrawy z czosnkiem lub natka pietruszki dają wrażenie sytości po posiłku. Ponadto natka ma działanie moczopędne, więc ułatwi usuwanie wody zgromadzonej w tkankach.


Pomocne mogą być także otręby pszenne, którymi można posypać tłuste

i słodkie dania. Ich obecność, ze względu na zawartość błonnika, utrudni wchłanianie tłuszczów i cukrów. Stosując się do tej wskazówki, należy też pamiętać o piciu wody między posiłkami, ponieważ błonnik chłonie jej dużo. Sprawdzone sposoby na odchudzanie to także drobne szczegóły, których zmiana niewiele kosztuje, a wiele pomoże.


Zamień duże talerze na małe, nie będziesz mieć poczucia zmniejszenia porcji, a zminimalizujesz ilość kalorii, które przyjmujesz. Wolniejsze jedzenie pozwoli poznać faktyczny moment sytości, ponieważ sygnał z żołądka do ośrodka sytości w podwzgórzu dociera po 20-30 minutach. Zakończ posiłek, zanim poczujesz się syty. Zamień niską, szeroką szklankę na wysoką

i wąską. Spowoduje to że nie napełnisz jej po brzegi. Jeśli pijesz tylko wodę, nie musisz tego robić.


Ogranicz natomiast spożywanie słodkich napojów, kolorowych, gazowanych czy nawet soków. Nie jedz przed telewizorem, ponieważ możesz przegapić moment, kiedy będziesz syty. Zakupy rób tylko z pełnym żołądkiem, będzie to zdrowe nie tylko dla ciebie, ale i twojego portfela.


3. Odchudzanie w domu, czyli zmiany w kuchni

Kontrolując to, co jemy, mamy możliwość uniknięcia zjedzenia wielu niepotrzebnych kalorii. Pijąc kawę, najlepiej unikać mleka zagęszczonego. Zwracaj uwagę na tłuszcz w mięsie i usuwaj go, jeśli jest widoczny, to samo zrób ze skórą drobiową.


Wybieraj chude wędliny, unikając pasztetów, parówek, salami, kiełbasy wiejskiej, baleronów i boczków. Używaj jogurtu zamiast śmietany, zrezygnuj

z majonezu lub rozrabiaj go z jogurtem, pełnotłuste sery zastąp chudymi, do sałatek dodawaj oliwę z octem winnym zamiast tłustych sosów, jedz owoce zamiast słodyczy. Zaopatrzenie się w garnki, które będą sprzyjać lekkostrawnej diecie, też pomoże w ograniczeniu kalorii. Przygotowując posiłki gotuj, piecz w folii, grilluj, duś.


Zrezygnuj ze smażenia. Dołączenie do tych wszystkich zasad aktywności fizycznej da gwarantowany efekt. Jak widać, zaproponowane zmiany żywienia nie są drastyczne. Mogą przynieść dobre efekty, jakie dają również radykalne diety, z tą różnicą, że stosując się do nich na stałe, nie będzie efektu jo-jo.

 

Można śmiało powiedzieć, że są to najskuteczniejsze metody odchudzania!