Osoby dopiero rozpoczynające swoje treningi i nie mające możliwości skorzystania z odpowiedniego sprzętu, na przykład ze względu na brak czasu bądź dużą odległość siłowni od miejsca zamieszkania, wcale nie stoją na straconej pozycji. W takim przypadku początkujący może bez wahania zdecydować się na trening w domu z wykorzystaniem sprzętów codziennego użytku i własnej masy.


SPIS TREŚCI:
1. Co daje trening w domu?
2. Dlaczego warto polecić go osobie początkującej?
3. Na czym należy się skupić?
4. Zasady treningu w domu dla początkującego

Zobacz więcej! -23 kg -10 kg -23 kg -7 kg -25 kg -7 kg +13 kg -15 kg -23 kg -6 kg -18 kg -11 kg



1. Co daje trening w domu?

Pierwszy plan treningowy na masę, trening obwodowy, trening cardio (niezbędny rower treningowy) czy trening funkcjonalny można wykonać w domu. Wystarczy tylko odrobina kreatywności, a domowe sposoby są świetnym wstępem do późniejszych treningów na siłowni.


Trening w domu pomaga opanować podstawowe ćwiczenia z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała, tj. pompki, pompki z nogami na podwyższeniu, przysiady, wykroki czy podciąganie na drążku. Drążek może z kolei zastąpić nawet gałąź przydomowego drzewa.


Trening w domu jest także świetną metodą na wprowadzenie przed cięższymi treningami na siłowni. Ponadto pomaga on zaoszczędzić czas, który w innym przypadku musiałby zostać przeznaczony na dojazd i powrót z klubu fitness, stąd też polecany jest osobom mającym mało wolnego czasu.


2. Dlaczego warto polecić go osobie początkującej?

Trening w domu daje osobie początkującej wszystkie niezbędne składniki, które w dalszej perspektywie umożliwią sukcesywne budowanie wymarzonej sylwetki!


Umożliwia on przede wszystkim poznanie podstawowych grup mięśniowych, a co za tym idzie, głównych ruchów, które pomagają je rozwijać. Dodatkowo uczy on regularności oraz cierpliwości, zwłaszcza jeśli na początku jest się w stanie wykonać zaledwie 2 pompki i 10 przysiadów!


3. Na czym należy się skupić?

Trening w domu oszczędza przede wszystkim czas, dzięki czemu można dokładniej skupić się na rozwoju mięśni. W jego czasie szczególną uwagę należy przyłożyć do odpowiedniej techniki wykonywania poszczególnych ćwiczeń oraz wczuciu się w pracujący mięsień.


Warto także już teraz stosować rozgrzewkę oraz potreningowe rozciąganie.


4. Zasady treningu w domu dla początkującego

Metoda treningu siłowego w domu rządzi się własnymi zasadami. Przede wszystkim ćwiczenia wykonuje się z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała, sprzętu codziennego użytku bądź minimalnej liczby sprzętu, który również będzie można spotkać na siłowni, jak hantle czy drążek do podciągania.


Trening w domu można przeprowadzać w dowolnej formie. Dla osoby początkującej najlepszym rozwiązaniem będzie zdecydowanie się na formę FBW bądź treningu obwodowego i wykonywanie trzech pełnych sesji w ciągu tygodnia.