Sam trening siłowy nie jest gwarancją sukcesu w sportach sylwetkowych. Na ten sukces składa się wiele innych rzeczy takich jak dieta, suplementacja czy przemyślana i rozsądnie dozowana regeneracja. Wszystko to idealnie połączone w całość jest dopiero gwarancją sukcesu. W dzisiejszym artykule bardzo ważne wskazówki dla początkujących, czyli o tym, co należy wiedzieć przed rozpoczęciem treningów.


SPIS TREŚCI:
1. Sport to zdrowie
2. Trening siłowy hartuje ciało
3. Dieta jest niezbędna do wzrostu mięśni
4. Mięśnie rosną w trakcie odpoczynku
5. Mierz siłę na zamiary – zdrowe cele sportowe


Wielki FINAŁ! "180 dni od Krzycha do Ronaldo" za nami!

Mistrz Świata w Freestyle-u vs Plany treningowe Fabryka Siły



1. Sport to zdrowie

Trening siłowy to nie tylko środek, za pomocą którego można zadbać o ponadprzeciętną sylwetkę. Regularna aktywność fizyczna na siłowni niesie za sobą szereg pozytywnych wartości w kontekście jakości zdrowia.


Przede wszystkim trening siłowy wzmacnia ścięgna i wiązadła, wzmacnia kości, a także mięśnie, gdyż rośnie ich siła i wytrzymałość. Ponadto konsekwentnie realizowany plan treningowy zwiększa wydolność organizmu.

Zaletą treningu siłowego jest także to, że połączenie wymienionych korzyści fizyczno-motorycznych na pewno hartuje, a zarazem znakomicie przygotowuje ciało i organizm do uprawiania innych dyscyplin siłowych, w których ważną rolę spełnia właśnie siła fizyczna.


Regularne treningi przyczyniają się również do poprawy zdrowia nie tylko fizycznego, ale również mogą redukować stres oraz dostarczać energii do radzenia sobie z trudnościami dnia codziennego.


A skoro korzyścią jest poprawa zdrowia i poprawa motoryk, to warto także dorzucić kwestię sprawności naszego umysłu. Tak, to właśnie trening siłowy przyczynia się także do tego, iż jego późniejsze wizualne efekty sprzyjają poprawie naszej wartości – a co za tym idzie, samooceny. Dzięki temu nasza motywacja rośnie, tworząc jeszcze mocniejszy fundament ku temu, aby trenować jeszcze intensywniej, a zarazem skuteczniej.


Nie masz czasu? Nasi eksperci ułożą dla Ciebie plan. Kliknij tutaj!
Plany dietetyczne i treningowe
Plany dietetyczne i treningowe

2. Trening siłowy hartuje ciało

Wspomniano już o tym krótko w poprzednim punkcie. Jeśli czyimś marzeniem jest posiadanie zdrowego, silnego i umięśnionego ciała, to jak najszybciej taka osoba powinna pojawić się na siłowni, aby z pomocą treningu zrealizować swoje pragnienie.


Trening siłowy to pierwsza składowa układanki, dzięki której możliwe jest osiągnięcie muskularnej sylwetki.


Dodatkowo pobudza on mięśnie do pracy, dotleniając je oraz poprawiając ich ukrwienie podczas wykonywanych nań ćwiczeń.


Ponadto pierwsze treningi na siłowni to niezapomniany okres, który należy wykorzystać jako trampolinę, by z treningu na trening nie tylko kształtować swoje mięśnie, ale również opanować technikę ćwiczeń, zwiększać systematycznie wiedzę z zakresu odżywiania oraz suplementacji w sporcie.

Takie podejście zobrazuje początkującym adeptom arkana sportu siłowego. Jednocześnie też ujawni ważne wskazówki, np. w jaki sposób, kiedy, jak często trenować oraz czym kierować się w diecie, aby treningi były korzystne, a tym samym zgodne z oczekiwaniami początkującego.


3. Dieta jest niezbędna do wzrostu mięśni

Oczywiście uzyskanie ciała zwracającego uwagę pozostałych nie kończy się na samym treningu. Bardzo ważną rolę w sportach siłowych odgrywa zdrowa zbilansowana dieta, która poza odpowiednim rozłożeniem makroskładników jest bogata również w witaminy i składniki mineralne niezbędne do rozwoju struktur mięśniowych i zachowania zdrowia!


Wiele osób odbywa swoje pierwsze treningi bez przykładania większej uwagi do zdrowej diety. Jest to błąd oraz jeden ze składników mających wpływ na to, iż kolejne treningi nie są miarodajne, a co za tym idzie – zamiast progresu pojawia się jedynie złość, zniechęcenie i frustracja.


Dlatego tak ważna jest edukacja, zarówno trenerska, jak i ta książkowa – której trochę czasu poświęcić warto. Toteż za każdym razem, kiedykolwiek mamy do czynienia ze sportem, opłaci się o pewne rzeczy dopytać, aby oswoić się z obrazem naszej sportowej przyszłości. Świadomość, cel, wiedza, motywacja, technika, cierpliwość stanowią o sportowym sukcesie.



4. Mięśnie rosną w trakcie odpoczynku

Pierwsze treningi na siłowni to nie tylko niezapomniany okres w sportowym życiu, ale również czas, który obfituje w liczne błędy na wielu płaszczyznach treningu siłowego. Odpowiedni plan treningowy powinien uwzględniać więc nie tylko cel treningowy, ale również stopień wytrenowania, a także aktualne możliwości fizyczne osoby ćwiczącej. Niestety osoby początkujące pierwsze treningi bardzo często opierają na planach treningowych pobranych z zasobów sieci. Jest to jeden z najczęstszych błędów! Po treningu organizm wymaga bowiem odpoczynku.


Takie osoby zamiast 6 treningów w ciągu tygodnia powinny bazować na
2–3 treningach tygodniowo. Taka ilość zapewni im nie tylko rozwój mięśni, ale również odpowiednią dawkę niezbędnej regeneracji.


Jeśli mowa o regeneracji, to warto pamiętać również o bardzo ważnym dla zdrowia i wydolności organizmu śnie. Wysycać snem organizm jest podstawą zdrowego ciała, organizmu i psychiki. Funkcjonują sprawniej nie tylko nasze funkcje psychofizyczne, ale przede wszystkim te motoryczne.


5. Mierz siłę na zamiary – zdrowe cele sportowe

Bardzo ważne, aby pierwsze treningi na siłowni przebiegły bez zastrzeżeń, jest również zdroworozsądkowe podejście. Osoba rozpoczynająca dopiero swój trening nie może (o ile dieta i regeneracja są dopięte na ostatni guzik) wymagać od siebie nieprawdopodobnych rezultatów. Nikt w ciągu miesiąca nie zostanie mistrzem świata w kulturystyce!


Ponadto zdrowe i cierpliwe, a zarazem ostrożne dozowanie treningu (jeszcze lepiej, gdy przebiega on pod okiem trenera) – uchroni młodego adepta przed niechcianymi kontuzjami, które mogłyby skutecznie zniechęcić go do kontynuacji przygody ze sportem.


W związku z tym na samym początku swojej przygody powinno stawiać się przed sobą małe, ale możliwe do zrealizowania w ciągu miesiąca bądź dwóch cele treningowe. To one będą drogowskazem do sukcesu! Motywacja do treningu przyjdzie sama z siebie z takim podejściem!

Szukasz dobrej odżywki?
ISO WHEY ZERO + BCAA FLASH ZERO ISO WHEY ZERO + BCAA FLASH ZERO KUP TERAZ
WPC PROTEIN PLUS LIMITED WPC PROTEIN PLUS LIMITED KUP TERAZ
WHEY GOLD STANDARD 100% WHEY GOLD STANDARD 100% KUP TERAZ
BURN4ALL BURN4ALL KUP TERAZ
Plany dietetyczne i treningowe
Komentarze(2)
    • ~pryk
      2 wrzesień 2015

      #1 Po coś tu jesteś
      #2 Już wiesz po co?
      #3 Rób swoje
      #4 Nie patrz się na innych
      #5 Kobiety lubią zdecydowanych i dbających o siebie facetów!

      • Maksym Riznyk
        3 wrzesień 2015

        Myślę że taki napis powinien być na każdej siłowni przy wejściu