Osoby młode mogą zadbać o swoje mięśnie oraz sprawność fizyczną nie tylko na siłowni. Ze względu na młody wiek mają one wiele możliwości przygotowania się do cięższych treningów siłowych. Przed treningiem warto jednak zadbać o to, aby dobrać odpowiedni plan treningowy. Ponadto bardzo ważna jest dieta – bez niej próżno szukać sukcesu w kulturystyce

i fitness!

 

SPIS TREŚCI:
1. Trening na siłowni – zalety
2. Trening funkcjonalny z wykorzystaniem taśm TRX
3. Trening domatora z obciążeniem własnego ciała
4. Sporty ogólnorozwojowe a trening siłowy

Za rok będziesz żałował, że nie zacząłeś dzisiaj!
Zobacz metamorfozy naszych użytkowników:

Zobacz więcej!

 

 

1. Trening na siłowni – zalety

Trening na siłowni ma wiele zalet. Przede wszystkim osoba ćwicząca ma dostęp do specjalistycznego sprzętu, a co za tym idzie, pojawia się możliwość zaangażowania mięśni do rozwoju więcej niż jednym ćwiczeniem. Istnieje możliwość bazowania na wolnych ciężarach jak też na maszynach fitness.

 

Na siłowni można przeprowadzić więc najbardziej zaawansowany trening. Plan treningowy w związku z tym może być bardziej rozbudowany, a co za tym idzie, rozwój mięśni będzie bardziej skuteczny. Osoby dodatkowo chcące pozbyć się tłuszczu nie muszą biegać poza domem – wystarczy, że po skończonym treningu siłowym skorzystają z jednej z maszyn cardio. Kalorie można spalać między innymi na bieżni.

 

W dodatku zawsze można skorzystać z pomocy bądź rad obecnych na siłowni trenerów personalnych czy bardziej doświadczonych osób. Jest to ważne w przypadku osoby początkującej, bowiem w taki sposób wykształca ona w sobie dobre nawyki i bez obaw może zabrać się za ćwiczenie – mając pewność, iż nie wykonuje bezwartościowego treningu.

 

Siłownia to zdecydowanie najlepsze miejsce dla osób początkujących. W tym miejscu można wykonać najbardziej skuteczny trening ogólnorozwojowy metodą FBW bądź przeprowadzając trening obwodowy.

 

Nie masz czasu? Nasi eksperci ułożą dla Ciebie plan. Kliknij tutaj!
Plany dietetyczne i treningowe
Plany dietetyczne i treningowe

2. Trening funkcjonalny z wykorzystaniem taśm TRX

Trening TRX, to trening zaczerpnięty od amerykańskich żołnierzy, którzy stacjonując na froncie, w celu podtrzymania sprawności fizycznej oraz rozwijania muskulatury, siły mięśni i ich wytrzymałości stworzyli system treningowy TRX.

 

Trening z taśmami TRX to nic innego jak bazowanie w trakcie treningu na ciężarze własnego ciała. Jednak wykorzystanie TRX gwarantuje zaangażowanie mięśni głębokich oraz pozwala wykonać ćwiczenia na praktycznie każdą partię mięśniową ciała bez potrzeby wykorzystywania specjalistycznego sprzętu dostępnego na siłowni. W ten sposób można w dowolnym miejscu rozwijać swoje mięśnie!

 

Idealne rozwiązanie dla osób stawiających swoje pierwsze kroki na siłowni, lubiących trenować na świeżym powietrzu bądź pragnących zadbać o formę
w czasie wakacyjnych wyjazdów.

 

3. Trening domatora z obciążeniem własnego ciała

Trening z obciążeniem własnego ciała może być świetną alternatywą w przypadku osób, które chcą poprawić swoją siłę, sprawność, a także pragnących w przyszłości rozwijać swoją sylwetkę na siłowni. Ogromną zaletą planu treningowego jest fakt, iż ćwiczenia można wykonywać nawet w domu bez konieczności korzystania ze sprzętu dostępnego na siłowni czy taśm TRX.

 

Jest to świetny sposób na oszczędzenie czasu i pieniędzy, nie trzeba bowiem przemieszczać się na siłownię i wydawać dodatkowych pieniędzy na karnet do siłowni. W tym momencie o wiele lepszym rozwiązaniem będzie przeznaczenie ich na odpowiednie zbilansowane menu. Dieta to

w końcu podstawa w sportach sylwetkowych.

 

Budowa sylwetki zaczyna się nie na siłowni, a w kuchni.

 

4. Sporty ogólnorozwojowe a trening siłowy

Osoby bardzo młode, a więc mające 14, 15 czy 16 lat nie muszą chwytać się dużych ciężarów. W ich przypadku jest coś, co zastąpi trening siłowy na siłowni. Są to sporty ogólnorozwojowe, które wzmocnią ścięgna i mięśnie, zwiększą wydolność oraz wytrzymałość organizmu, a także zaszczepią bardzo ważne cechy takie jak pracowitość, sumienność czy zawziętość.

 

Bez tego wszystkiego próżno szukać sukcesu na siłowni. Jeśli dana osoba nie wykazuje zaangażowania w to, co robi, nawet najlepszy trening oraz dieta nie będą w stanie jej pomóc.

REKLAMA
Rewolucja w spalaniu tłuszczu! Zobacz najskuteczniejsze spalacze
9,4
Trizer
137
Zobacz więcej Dieta GRATIS!
TRIZER To przede wszystkim zestaw! Producent zapewnia 30 dniową dietę oraz pełną opiekę dietetyków do każdego zakupionego Trizera!
Komentarze(3)
    • ~młody
      1 wrzesień 2015

      Odkąd zacząłem swoją przygodę z siłownią, stałem się pewniejszy siebie. Nie poprzez rosnącą siłę fizyczną, czy lepszy wygląd, lecz poprzez świadomość, że robię wreszcie coś dla siebie. Kobiety doceniają facetów, którzy oprócz pracy zarobkowej, podejmują pracę nad samym sobą. A więc chłopaki, torba w rękę i na siłownię!

      • Maksym Riznyk
        2 wrzesień 2015

        Sport kształtuje człowieka :)

        • ~kenzo
          2 wrzesień 2015

          przede wszystkim uczy wytrwalosci a ja od zawsze mialem z nia problem